Вступ
Робота з розвитку зв’язного мовлення є одним з основних завдань навчання рідної мови у початкових класах. Мова і мислення нерозривно пов’язані між собою. Навичок з мови малюки набувають, пізнаючи світ, дійсність, природні і суспільні явища; без них оволодіння основами наук неможливе.
Про початкове викладання рідної мови великий педагог К. Д. Ушинський говорив так: «Навчання дітей рідної мови має три мети: по-перше, розвинути в дітей ту природжену душевну здібність, яку називають даром слова; по-друге, ввести дітей у свідоме володіння скарбами мови і, по-третє, домогтися засвоєння дітьми логіки цієї мови. Ці три мети досягаються не по одинці, а у сукупності».
А це означає, що при вивченні рідної мови поряд з вивченням граматики надзвичайно велике значення має систематична робота з розвитку мови. Причому ця робота повинна проводитися у тісному зв’язку з граматикою, читанням. Отже, основним принципом організації занять з розвитку зв’язного мовлення є міцне поєднання цих занять з вивченням граматики і правопису,з уроками класного і позакласного читання та х іншими предметами.
Що може бути важливіше добре розвиненого мовлення? Без цього не буває успіху у навчанні, не буває справжнього спілкування і колективної праці. Сучасна програма висуває великі вимоги до мовного розвитку школяра. Працюючи над цим питанням, слід пам’ятати, що розвиток мовлення – процес складний, тривалий і творчий. Він неможливий без емоцій, захоплення.
Методика розвитку зв’язного мовлення учнів базується на принципі випереджувального засвоєння усного мовлення перед писемним, на врахуванні індивідуальних та вікових особливостей і можливостей. Навчання рідної мови, як відомо, практично спрямоване на зв’язні висловлювання, правильно побудовані за змістом, структурою та мовним оформленням.
Докладніше - викачати з сервера.
|