Четвер, 17.08.2017, 00:44,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Курси за вибором » Правознавство

Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України – обов’язок громадян України
[ Викачати з сервера (900.0Kb) ] 01.03.2013, 22:03
Конспект уроку з правознавства. 4 клас.
Тема. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України – обов’язок громадян України
Мета: Формувати правові знання, активну громадянську позицію, ознайомити, з статтями Конституції України про обов’язки громадян України. Розвивати творче мислення, самостійність, вміння приймати рішення, комунікативність, вміння співпрацювати.
Обладнання: ТЗН, міні-підручники, комп’ютерна презентація (за методом проектів).

Хід уроку.

І. Організація класу.
Сьогодні на уроці нам у нагоді стане міні-підручник. Ви вже працювали з подібними на інших уроках, тому зараз ми лише коротко ознайомимося з його будовою.
Наш міні-підручник має такі розділи:
- знати, уміти;
- слова для довідок;
- робоча сторінка з завданнями;
- сторінка для допитливих.
Під час підготовки до уроку ми використали метод проектів, і результати роботи груп дослідників , представлені в учнівській презентації, будуть нам потрібні. І на уроці ви продовжите працювати в своїх групах. За активну роботу на уроці, гарну підготовку, участь в обговоренні матимете можливість отримати, крім оцінок, наші гроші «югрики».
Отже, до роботи ,юні громадяни!
ІІ. Ознайомлення з темою уроку.
Для того, щоб визначитися з темою уроку, вам потрібно з букв, запропонованих кожній групі, скласти слово, а разом з отриманих слів ми утворимо речення – тему уроку.
( Діти виконують завдання, слова прикріплюють на дошку.)
Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему : «Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України – обов’язок громадян України».
ІІІ. Робота за темою уроку.
На уроках правознавства ми вивчаємо закони нашої держави. А якою державою є Україна? Що це означає? Відповісти вам допоможе словничок. (відповіді дітей) .Ми почали вивчати Основний Закон України. Нагадайте мені, будь ласка, які права і свободи для громадян України задекларовані в Конституції? (Відповіді дітей)

А хто виступає гарантом дотримання цих прав і свобод?(Відповіді дітей).
Звичайно, наша держава гарантує ,що всі права і свободи, записані в Конституції, будуть дотримані. Значить, держава захищає права і свободи громадян. А самій державі потрібен захист? Таке питання було поставлене перед дослідниками історії, їм і надамо слово.(Виступ групи дослідників історії відповідно презентації)
Який же висновок можна зробити? Чому державі потрібен захист? Що саме потрібно захищати? (Учні роблять висновок).
Давайте запишемо цей висновок до наших міні-підручників.

Наша держава пройшла довгий і важкий шлях до своєї незалежності. А яким був шлях нашої Конституції? Як і чому змінювався Основний Закон держави? На це питання шукали відповідь дослідники правотворення. Ознайомимося з інформацією, яку вони підготували.(Виступ групи дослідників правотворення відповідно презентації) .
Чому ж змінювався Основний Закон держави? Що впливало на його зміну? (Відповіді дітей).
Свій висновок зробила і група дослідників, його ми і запишемо до своїх міні-підручників.

Можливо, тільки наша країна прагне захищати свою незалежність? Як питання захисту розв’язується в інших країнах світу? Це питання вивчали дослідники зарубіжного права, послухаємо їх. (Виступ групи дослідників зарубіжного права відповідно презентації).
Зробіть висновок: як організований захист інших держав світу? (Відповіді учнів).
Запишемо цей висновок до своїх міні-підручників.

Ви знаєте, що більшість держав світу для захисту створюють збройні сили. Є вони і в нашій державі. А як вони організовуються? На це питання нам дадуть відповідь дослідники сучасності.(Виступ групи дослідників сучасності відповідно презентації).

Яким чином організовуються і функціонують Збройні Сили України, зробіть висновок.(Відповіді учнів).
І цей висновок ми запишемо до міні-підручників.

Всі групи дуже добре попрацювали під час виконання проекту, і це дає змогу дійти висновку, що не тільки громадяни потребують захисту, а і держава також. Для захисту суверенітету держави відповідно її законів створюється і функціонує армія. В більшості країн світу обов’язок захисту держави конституційно закріплений за громадянами. Конституція України – документ, який потерпав зміни через зміну державного устрою. Чи має зараз наш Основний Закон відповідну статтю про захист держави? Щоб відповісти на це питання, нам потрібно попрацювати з Конституцією України.
Відкрийте , будь ласка, розділ Конституції «Права і обов’язки громадян » і пошукайте статтю про захист держави.(Діти виконують завдання і знаходять ст.. 65)
Потрібна стаття знайдена. Давайте разом прочитаємо текст цієї статті
( Учні зачитують). Запишіть в свої міні-підручники текст цієї статті.

ІV. Підсумок уроку.
Робимо висновок : захист держави в нашій країні є конституційним обов’язком громадян.
Демократична держава , яка розбудовується в нашій країні, це не тільки права і свободи громадян, це і їхні громадянські обов’язки. І саме дотримання як прав і свобод, так і обов’язків, робить країну демократичною.
Наостанок завдання-гра. Складіть з поданих букв слова, які найчастіше звучали на уроці. (Захист держави - обов’язок громадян.)

Надію маю, ви – майбутнє України ,
Квітучим садом будете зростати .
Права й обов’язки громадянина
Дотримувать, виконувать і знати !
Категорія: Правознавство | Додав: Лара Заклад:|Автор:Королюк Тетяна Миколаївна E W
Переглядів: 932 | Завантажень: 100 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]