Математика. 1 клас Тема: В пошуках золотого ключика. Робота з розрядною таблицею. Розв’язування прямих і обернених задач. Мета: закріпити вміння учнів читати числа в нумераційній таблиці, виконувати різні завдання, опираючись на таблицю, розв’язувати задачі, складати обернені, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення. Хід уроку: І Організація учнів до уроку. Ось і пролунав дзвінок, всіх зібрав він на урок. Тож тихенько всі сідайте, все, що вчили, пригадайте. Вирушаємо у путь – цікавиночки нас ждуть. ІІ Актуалізація опорних знань учнів. 1. Розташуйте числа у порядку зростання і ви дізнаєтесь, хто буде головним героєм нашого сьогоднішнього уроку. Буратіно. Р І Б Т О У А Н 25 64 9 40 99 19 39 73 2. Пропишіть каліграфічно всі числа. Підкресліть найменше і найбільше число цього числового ряду. 9, 19, 25, 39, 40, 64, 73, 99. 3. Зробивши графічну хвилинку каліграфії, ми дізнаємось, що шукав Буратіно зі своїми друзями. 3 клітинки праворуч, 2 – вниз, 14 – праворуч, 1 – вниз, 1 – праворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вгору, 1 – ліворуч, 1 – вниз, 1 – ліворуч, 1 – вгору, 1 – ліворуч, 1 – вгору, 10 – ліворуч, 2 – вниз, 3 – ліворуч, 5 – вгору.
4. Щоб допомогти Буратіно швидко знайти ключ, нам потрібно виконати ряд завдань. Злий директор театру Карабас Барабас пропонує нам записати математичний диктант. - Запишіть число, в якому 1 дес. 9 од.; 2 дес. 6 од.; 8 дес. 3 од.; 9 дес. 9 од; - Запишіть наступне число до числа 39, 51, 69; - Запишіть число, що передує числу 30, 81, 99. (19, 26, 83, 99, 40, 52, 70, 29, 80, 98) 5. Усна лічба. Гра «Перестрибни з купини на купину». Шукач п’явок – Дуремар завів Буратіно у болото. Давайте допоможемо йому вибратись звідти. Для цього нам потрібно, перестрибуючи з купини на купину, розв’язати приклади.
+ 8 - 6 -2
+ 40 + 20
ІІІ Робота над темою уроку. Вибираючись із болота, Буратіно зустрів черепаху Тортіллу. Вона запропонувала виконати такі завдання: • Робота з нумераційною таблицею (підручник, с 110). 1. Прочитайте числа першого десятка, другого десятка… дев’ятого десятка. 2. Прочитайте усі числа, в яких число одиниць 0. 3. Що означає кожна цифра у числі 90. 4. Скільки у числі 82 десятків і скільки одиниць. 5. Яке число більше від 49 на 1, менше від 90 на 1. 6. Запишіть 5 двоцифрових чисел. Збільшіть кожне з них на 1. • Самостійна робота. Розбійники Кіт Базіліо та Лисиця Аліса обдурили Бурітіно і підвісили його до дерева. Дерев’яний чоловічок мусив самостійно вибратись із халепи. Щоб допомогти йому, ви повинні самостійно вставити пропущені числа. 1 варіант 2 варіант 14 = … дес. … од. 82 = … дес. … од. 35 = … дес.. … од. 50 = … дес. … од. 46 = … д ес.. … од. 12 = … дес. … од. 70 = … дес. … од. 34 = … дес. … од. • Фізкультхвилинка. Після таких пригод Буратіно вирішив трішки відпочити. Буратіно потягнувся. Раз – нагнувся, дав – нагнувся, Руки в сторони розвів, Мабуть ключик загубив. А щоб ключик цей дістати, Треба нам навшпиньки встати. ІV Закріплення вивченого матеріалу. Нарешті, Буратіно потрапляє до Мальвіни. Але і тут його пригоди не закінчились. Мальвіна пропонує йому розв’язати задачі. • Робота над задачами (с. 110, задача 7) Після аналізу задачі учні розв’язують її, записують у зошити розв’язання і відповідь. Розв’яжіть пряму і обернену задачі. Пряма задача Обернена задача Арт. - 10 Арт. - ? С. - 2 ? С. - 2 12 10 + 2 = 12 (г.) 12 – 2 = 10 (арт.) В.: 12 гостей. В.: 10 артистів. • Творча робота. Складіть іншу обернену задачу. V Підсумок уроку. Нарешті пригоди Буратіно закінчилися. Що знайшов Буратіно? Вірно – золотий ключик. Які перешкоди він подолав? Що йому допомогло їх подолати? Разом з пригодами Буратіно закінчився і наш урок. В подарунок ми отримаємо теж «Золотий ключик», тільки цукеркою.