Субота, 16.12.2017, 14:12,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 1 клас

Вивчаємо цифру 7
[ · Викачати видалено () ] 03.03.2013, 22:38
Урок: математика
Клас: перший
Тема : Число і цифра 7. Написання цифри 7. Порівняння кількості предметів. Послідовність чисел у межах 7. Складання і обчислення значень виразів.
Мета: Ознайомити учнів з числом і цифрою 7 , вчити писати цифру 7; продовжувати роботу над формуванням навички порівнювати числа в межах 7; вчити складати, читати й записувати приклади; розвивати увагу, пам’ять; вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, мультимедійна презентація, ілюстрації до казки.
Тип уроку : Подорож у казку.

I.Організація класу.
Дітям роздаю аркуші, на яких зображено дівчинку в українсько¬му вбранні і написано слова: «Дорогі друзі! Зла мачуха вигнала мене з хати. Я змушена залишитися одна в темному лісі і пройти випробу¬вання. Допоможіть мені, будь ласка».
— Чи хочете ви допомогти дівчинці, дідовій дочці, з української народної казки «Про дідову дочку і бабину дочку»?
II.Актуалізація знань учнів.
— Давайте перевіримо, чи всі готові відправитися в подорож з дівчин¬кою.
Повторення вивченого матеріалу.
1. Усна лічба . Гра – «Мовчанка» . (Слайд №1)
На дошці - 2 кола. В одному - число 1 +, в другому - 2 +. Навколо кола розташовані числа. Вчитель показує указкою на число, діти додають його до того, що в колі, і показують карткою з числом відповідь.

2. Математичний диктант.
Учень записує відповіді на дошці, а решта пишуть у зошитах.
• Розгляньте на дошці ряд чисел і запишіть: 1, , 3, , , 6.
• Запишіть «сусідів» числа 5; числа 3.
• До 5 додати 1; до 6 додати 1; до 3 додати 1.
3. Гра «Завантаж машину».
На дошці - два силуети машин. На машинах -- число. Біля машин – кубики. Діти повинні покласти кубики з тими двома числами, які у сумі дають те число, яке на машині.
4. Вправи на повторення складу чисел 3, 4,5,6. (Слайди №2, 3, 4)
III. Робота над темою уроку. (Слайд №5)
Я бачу, що ви готові допомагати дідовій дочці пройти випробування.
-- Пригадайте, будь ласка, куди потрапила дівчинка, коли зла мачуха вигнала її з рідної хати?
-- Батько відвів її до лісу. (Слайд №6)
-- Правильно, а лісові ялинки приготували для вас завдання.
1. Каліграфічна хвилинка: «У чарівному лісі»……
- Пригадайте, кого спочатку зустріла дівчинка на своєму шляху. (Яблуньку).
2. Зустріч з яблунькою. Туп-тупу-тупоньці — допоможем дівчинці. (Слайд №7)
Вивчення нового матеріалу.
- Яблунька приготувала вам лічилку про число, з яким ми сьогодні познайомимося.
Полічу я помаленьку
Від початку всю сімейку:
Мама, тато, дід, бабуся...
Братик мій, сестра і я —
От і вся моя сім'я.
- То якою цифрою ми можемо записати кількість членів даної сім’ї ? ( Сім 7 )
- А чи знаєте ви, що число 7 – магічне? (Слайд №8)
3. Розгляд та аналіз зразка цифри 7 (за таблицею).
— На що схожа цифра 7?
Цифра 7, як кочерга. В неї, бач, одна нога. (Слайд №9)
4. Бесіда про утворення числа 7 за таблицею №24.
5. Практична робота.
У кожного учня набір геометричних фігур.
— Викладіть на парті 6 фігур. Покладіть ще 1. Скільки стало фігур? Як утворилося число 7? Як називається число 7 по відношенню до числа 6?
6. Робота з підручником.
а) Ознайомлення з числом та цифрою 7.
б) Утворення числа 7. (Слайди №10, 11)
--Розгляньте малюнок. Поясніть утворення числа 7. Що більше: 7 чи 6?
в) Бесіда про послідовність чисел від 1 до 7, від 7 до 1.
г) Розв'язування прикладів з використанням демонстраційного мате¬ріалу (предметні малюнки).
7. Написання цифри 7.
— Сім складається з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони клітинки хвилясту горизонтальну лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата. Потім, не відрива¬ючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента прово¬димо горизонтальну лінію симетрично з двох сторін.
Письмо цифри 7 в зошитах. (Слайд №12)
8. Зустріч із Пічкою. Туп-тупу-тупоньці — допоможем дівчинці. (Слайд №13)
Усне розв'язування задач. Записування у зошит лише прикладу — розв'язку задачі.
• По дорозі їжак біг, ніс сім яблук на пиріг. Одно впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (6)
• Піч напекла 3 пиріжків з вишнями і 4 — з яблуками. Скільки разом пиріжків напекла Піч?
• Піч пригостила дівчинку 7 пиріжками. Дівчинка з'їла 4. Скільки пиріжків залишилося?
• Піч спекла вранці 4 пиріжків, а в обід 3. Скільки всього пиріжків спекла Піч? (4 + 3 = 7).
• Піч приготувала 6 пиріжків з сиром, а з яблуками — 1. Скільки всього пиріжків приготувала Піч? (6 + 1 = 7)
Фізкультхвилинка. Тупу-тупу, ніжки, від пічки до кринички.
9. Зустріч з Криничкою. Туп-тупу-тупоньці — допоможем дівчинці.
— Дівчинка допомогла Криничці, прибрала біля неї. Аж раптом з'явилися дві крапельки, які запропонували дівчинці такі завдання:
• У відрі було 5 літрів води, а у банці – 2л води. Скільки літрів води у двох посудинах? (Сл. 14
• Як набрати з річки 2л води, якщо є тільки трьохлітрова і п’ятилітрова банки?
10. Зустріч з Песиком. Туп-тупу, ніжки, від кринички до собачки. (Слайд №15)
— Пригадайте, що ніс Песик для дівчинки. (Намисто.)
— А зараз Песик такий сумний, адже намисто впало, намистинки розкотилися, а позбирати їх докупи він не може. Допоможемо Песику у його прикрій пригоді? (Слайд № 16)
11. Зустріч з тітонькою. Туп-тупу, ніжки, від собачки до тітоньки.
-- З яких геометричних фігур збудована хатка тітоньки? (Слайд №17) Як ви думаєте, стежка, яка вивела дівчинку з лісу була прямою, кривою чи ламаною? (Слайд №18).
IV.Підсумок уроку.
-- Ви дуже добре впоралися з усіма завданнями, і таким чином допомогли дідовій дочці вибратися з лісу. Дівчинка прислала вам листа – подяку за допомогу. ( Зачитую )
Категорія: Математика 1 клас | Додав: Oksana11
Переглядів: 2436 | Завантажень: 446 | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]