Вівторок, 17.10.2017, 01:08,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 2 клас

Письмове додавання двоцифрових чисел. Усне віднімання виду 40 -8. Задачі з подвійним відношенням «на…менше»
[ Викачати з сервера (5.46Mb) ] 29.03.2013, 22:24
Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел. Усне  віднімання виду 40 -8. Задачі з подвійним відношенням «на…менше»(№№521-529)
Мета  уроку:
Навчальна: ознайомити учнів з відніманням виду 40-8; формувати обчислювальні  навички, вдосконалювати навички усних обчислень,  уміння розв’язувати задачі з подвійним відношенням «на …менше»; повторити вивчені міри довжини. Ознайомити з читанням і написанням трицифрових чисел; дати первинну інформацію з користування годинником.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, спостережливість, просторове уявлення;
Виховна: виховувати  любов до рідного міста; дружелюбність, почуття взаємодопомоги.
Обладнання: мультимедійна установка; презентація, зроблена   в програмі  Power Point; магнітофон; аудиозапис, відеозапис ; предметні малюнки сонечка і хмарки , метрова лінійка, палички для рахування.
Хід уроку
I . Організація класу до роботи
– Діти, у вас на партах лежать малюнки сонечка та  хмарки. Покажіть  свій  настрій. Якщо настрій гарний, підніміть сонечко, якщо ні – хмарку.
– Я впевнена, що  у багатьох гарний настрій. Його я намалюю одним великим сонечком.
( Слайд 1)
 

II. Контроль, корекція і закріплення знань
 
1.Перевірка домашнього завдання (Слайд 2)
На дошці з’явився  cлайд,  хто зображений на ньому?  (Відповіді дітей)
- Людину красить праця.  Всі дорослі нашого міста працюють. А для чого вони це роблять?
(відповіді дітей)
- Одна з  почесних професій – професія металургів . Вони завжди прославляли наше місто своєю нелегкою працею.
-А як ви попрацювали вчора над домашнім завданням?  Хто може похвалитися своїми знаннями? (Із завдання №520 учні зачитують приклади з відповіддю, меншою за 40).
-  Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми з вами будемо подорожувати, а де саме дізнаєтесь, коли виконаєте завдання. (Слайд 3)
 
    - Для цього вам треба розв’язати  приклади , а відповіді розставити в порядку зростання.
Відгадайте зашифроване місто.
2. Усний рахунок (Слайд 3)
48+22               43+7           [  ] - 53 = 39
47+35               56+29        [  ] – 14 = 26    
26+35               78+2-         95 – [  ] = 70
 
-Так це наше улюблене місто – Кривий Ріг. Звучить початок мелодії  Гімну Кривого Рогу ( Слайд 4).
3. Хвилинка каліграфії
- Запишіть у зошитах: одиницю, дві сімки та цифру п’ять. (вчитель демонструє на дошці правила написання цифр)
– Діти ми з вами  записали рік народження нашого міста це 1775р, Повторіть написання цієї дати на рядку, через клітинку. (Вчитель на дошці демонструє написання цифр дати)
Нашому місту 238 років. Пропишіть рядок числа за зразком.  
III. Вивчення  нового матеріалу
- Сьогодні на уроці ми навчимося розв’язувати приклади нового виду І відправимося в подорож по Кривому Рогу. Екскурсоводом буду я.  Для того щоб подорожувати  треба купити квитки,  вони у нас незвичайні  із завданнями. (Слайд 5)

 

1.Підготовчі вправи ( Слайд 6)
а)Лічба десятками від 10 до 100;від 100 до 10.
б)Назвати, скільки десятків у кожному  числі:20,60,90.
в) За числовим рядом знайти різницю. ;    30 – 3           50 -3           
г) Порівняти відповіді з різницею 10 – 3.
- Квитки придбано, молодці!
- Відправляємося у подорож на швидкісному  трамваї.(Слайд 7)
 25 років назад у Кривому Розі урочисто був відкритий швидкісний трамвай. Спочатку він протягнувся десь на 8 км  і мав тільки 7 поїздів
 
Нам попався математичний трамвай. Він хоче нас навчити швидко рахувати  і розв’язувати задачі.
– Отже, ми вирушаємо у подорож. На прощання нам махають вітами  деревця: одне схилилося до води, а друге – струнке, високе. Та це ж верба і осокір! Прочитайте, що записано про них у нашому підручнику на сторінці 90 у задачі №522.
д)  Розв’язування задачі № 522.
Учні читають умову задачі: «Висота верби 9 м, а осокора 20 м. На скільки метрів осокір вищий за вербу?» (Слайд 8)
 
 – Про що треба дізнатися?
 – Чи можемо ми відразу дати відповідь на це запитання?
 – Яку дію треба виконати? Чому?  
(Розв’язання : 20 – 9 = 11 (м) )
2. Пояснення нового матеріалу( Слайд 9)
- Тема нашого уроку: «Усне віднімання прикладів 40 -8». Ми навчимося віднімати одноцифрові числа від круглих десятків.

 
3.Пояснення(Слайд 10)
а)Читання прикладів за вправою № 523 (Діти працюють із паличками)

 
– 40 – це 4 десятки, які ми можемо зобразити як 4 пучки паличок. Візьмемо 1 десяток і розв’яжемо його. Вийшло 3 десятки і 10 одиниць. Віднімемо від десяти одиниць 8 . Отже, залишається 3 десятки і 2 одиниці, або число 32.
3. Первинне закріплення
а)Наше місто   найдовше  в Україні – 126км. Щоб  не заблукати його дорогами розв’яжіть приклади №524 (  коментовано перші два приклади, інші – самостійно, перевірку яких звіряють за слайдом)    ( Слайд 11)

 
б)    - Молодці,  ми правильно вибрали напрямок. Наш трамвай привіз нас до Будинку Рад. Тут нам запропоновано показати наші знання з мір довжини. (Виконання вправи 525 за допомогою метрової лінійки).
 в) №526 (усно) (Слайд 12)
 
V. Музична фізкультхвилинка (відео 1)
IV. Розвиток  математичних знань
1. На території Комсомольського парку знаходиться  Квітковий годинник. Такий один у світі. Діаметр циферблату 22м , а довжина хвилинної стрілки  до 12 м( Слайд 13)

 
- На скільки діаметр циферблату більший за хвилинну стрілку?
- Котру годину показує Квітковий годинник?
2. Недалеко від Квіткового годинника знаходиться  пам’ятник козаку Рогу. (Слайд 14)

 
Висота пам’ятника разом із постаментом 5 м 30 см.
- Покажіть за допомогою метра на підлозі 5м 30см.
- За легендою неподалік від будинку старого козака Рога була побудована корчма. Якою дорогою Рогу було зручніше добиратися до корчми?
- Відкрийте підручник ст. 91  задача №527.
а) читання умови задачі;
 б) аналіз задачі та її розв’язання:
 – Якої довжини пряма дорога від будинку до корчми? (60м)
 – З скількох частин складається дорога через міст? (З двох: від будинку до моста, а потім від моста до ферми)
 – Якої довжини перша ділянка? (45м) А друга? (50м)
 – Чи можемо ми дізнатися, якої довжини буде весь цей шлях? (Так, треба до 45 додати 50)
 – Давайте запишемо цю дію і знайдемо її значення:
  45 + 50 = 95 (м)
 – Отже, якої довжини дорога через міст? (95м)
 – А навпростець? (60м)
 – То яка дорога коротша? (Навпростець)
 – Якою дією ми дізнаємось, на скільки метрів вона коротша? (Треба від 95 відняти 60)
 – Запишіть у зошитах другу дію самостійно.
  95 – 60 = 35 (м)
 в) запис відповіді:
 – Яку дамо відповідь на запитання? (Дорога навпростець на 35 м коротша)

3.Геометричний матеріал. (Слайд 15)
– Подумайте и скажіть , форму якої фігури має фасад Будинку Рад

 
– Проведіть  в прямокутнику один відрізок так, щоб отримати трикутник та п’ятикутник. (Слайд 17)
 
V. Підсумок уроку
– Розкажіть, якого виду приклади ми навчилися розв’язувати?
 – Яким прийом обчислення будете користуватися? (Треба виділити з круглого числа один десяток, відняти від нього одиниці. А потім до залишених десятків додати отримане число одиниць.)
20 – 3       60 – 8
 70 – 2       40 – 7
- Ось наша мандрівка по місту підходить до кінця.(Відеоматеріал 2)
А тепер візьміть сонечко або хмарку і покажіть свій настрій зараз.
VІ. Оцінювання
 VІІ. Домашнє завдання
 – Вдома ви ще раз повторите цей прийом обчислення. Пояснення до нього ви знайдете на сторінці 91 і розв’яжете задачу №528 та приклади №529 .

Категорія: Математика 2 клас | Додав: Ann
Переглядів: 1866 | Завантажень: 304 | Рейтинг: 2.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]