П`ятниця, 19.04.2024, 12:23,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Навчання грамоти (письмо)

Письмо рядкової букви р. Написання складів та слів з буквою р.
14.02.2013, 15:24
Урок письма у 1 – Д класі

вчитель Полюхович О.І.

Тема: Письмо рядкової букви р. Написання складів та слів з буквою р.

Мета: Навчати писати рядкову букву р, склади і слова з нею; розвивати навичку
поєднання букв у словах; удосконалювати вміння учнів робити звуко-
буквений аналіз слів, складати речення, розвивати зв’язне мовлення.

Додаткове обладнання: малюнки із зображенням сороки, равликів,
ромашки, картки з умовним зображенням приголосних і голосних звуків, розрізна
азбука.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань учнів.

1) Бесіда з загадкою.

- Діти, сьогодні, ідучи до школи, я побачила дивного птаха.
Відгадайте, хто це:

Біла латка, чорна латка –
Літає, стрекоче, по деревах скаче.

- Це сорока !

- Як ви здогадалися, що це саме сорока? Що говориться в загадці про її колір, голос?

- Діти, в народі сороку називають плетухою через те, що вона багато стрекоче. Але вона може бути і корисною. Під час війни в лісах жили партизани. Вони воювали з ворогом. Так ось саме сорока своїм стрекотанням сповіщала партизанам про те, що в лісі хтось наближається до їхнього табору.

- Та ось і сама сорока прилетіла до нас в гості. ( Входять хлопчик, за руку з дівчинкою, у наголовнику сороки.)

Хлопчик: у сороки-білобоки
п’ять малят-сороченят.

Дівчинка: усі чисто хочуть їсти!
Спробуй всім їм дати лад.

2) Звуко-буквенний аналіз слова «сорока» на дошці і на партах:

а) Скласти слово «сорока» з букв розрізної азбуки.
б) Записати на дошці звукову схему слова «сорока».

в) Побудувати схему слова «сорока» на партах

- Назвіть перший приголосний. Який він?

[с] – приголосний, твердий, глухий.
[р] – приголосний, твердий, дзвінкий.
[к] – приголосний, твердий, глухий.

II. Мотивація навчальної діяльності.

- Яка це квітка намальована у прописі? (ромашка)

Дівчинка: Це я, ромашка – біленька квітка.
У полі виростаю.
Якщо бажаєте – вам погадаю.

- Діти, чи зможемо ми зараз записати слово «ромашка»?

- Ні, ми не навчилися писати букву р.

III. Вивчення нового матеріалу.

1) Графічний аналіз рядкової букви р (за карткою).

- З яких елементів вона складається?
- Які з них вміємо писати?

2) Пояснення написання рядкової букви р із показом на дошці.

3) Письмо рядкової букви р.
- Наведіть зразок букви в рамочці.
- Покажіть у повітрі написання букви р.

4) Письмо букви у першому і другому рядку.

5) Фізкультхвилинка.
Встанем разом на хвилинку.
Проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз,
Вліво-вправо повернись.
Присіли-встали, присіли-встали.
Кошенята заплигали.
У долоньки заплескали.
І за парти посідали.
6) Письмо складів із поясненням видів з’єднань букв
-ри –ру –вр –ор –ра

7) Пояснення написання буквосполучення –оро- та написання слів ворона, сорока.

- Які ще ви можете назвати слова з буквосполученням –оро-
мороз, морозиво, ворота.

8) Тепер ми зможемо прочитати речення з дошки. Птахи літали і крильцями стерли деякі букви у реченні.
С_р_ка-в_р_на кашку варила.

9) Робота за малюнком у прописі та загадко.

- Діти, Хто це лізе на стеблинку
На собі несе хатинку?

Вибігає хлопчик з малюнком равлика: Я, равлик Павлик.
Другий хлопчик: Ні, це я равлик Павлик.

10) Пальчикова гімнастика.
( Діти загинають пальці в кулачок. На правій руці вказівний і мізинчик розведені. Лівий кулачок позаду правого, це хатинка.)

Вчитель: Равлик лізе вздовж доріжки,
То сховав, то випнув ріжки.
(Діти встають і «лізуть» равликом вперед-назад).

11) Самостійне написання слова «равлик».

12) Діти, а хто це такий маленький намальований у прописі?
- Це кошеня
Уважно подивіться на нього, що воно каже?
- Мяю.
- Давайте прочитаємо, як його звати.
- Мурчик.
- Пропишіть це слово по контуру.
- Чому воно написано з великої букви?
(Це кличка тварини)
- У кого є кошеня, або доросла киця?
- Намалюйте його вдома у зошит.
- Подивіться, діти, який у мене є котик.
(Вчитель показує малюнок котика.)
- Давайте розкажемо вірш про котика Мурчика.
Котик Мурчик, наш голубчик.
Лапки білі, зубки гострі.
Ходить котик тихо,
Буде мишкам лихо.
13) Списування слів з друкованого тексту. Пояснення їх значення.
рис, ірис, рак
IV. Підсумок уроку.
-Яку букву навчилися писати?
- Які звуки вона позначає?
Категорія: Навчання грамоти (письмо) | Додав: Nataly Заклад:|Автор:Полюхович Ольга Івванівна E W
Переглядів: 5541 | Завантажень: 26 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]