Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Презентація "Звук та буква Ж"
[ Викачати з сервера (7.52 Mb)
· Викачати видалено ()
]
| 08.01.2013, 22:15 |
Автор: Зинаида Лакшинская Тема : Звук [ж ], буква ж . Жниварські пісні. Мета : Ознайомити учнів з буквою ж, її звуковим значенням. Вчити читати склади, слова і речення з новою буквою. Розвивати зв’язне мовлення, уміння працювати в групах, збагачувати словниковий запас. Удосконалювати навички інтонаційного та виразного читання . Виховувати повагу до народної творчості, почуття дружби, працелюбності , любов до природи. Обладнання: картки для читання , ілюстрації на тему « Жнива», демонстраційний матеріал, «колосочки» із записаними на них прислів’ями, сніп жита. Хід уроку І. Організація дітей до роботи Звучить запис сюрчання коників у житі та спів жайворонка. (слайд 2) Ясне сонечко теплим промінням Зігріває луги і поля. Літо… Коники , жайвір у житі… Це моя українська земля. Уявімо, що живемо ми не у галасливому місті, а в українському селі. (слайд 3) .Повірити у це нам допоможуть атрибути музею: хата, тин, криниця. Здавна український народ любив робити усе дружно, не поодинці , а гуртом. Гуртом співали, гуртом працювали. Отож, і ми сьогодні з вами попрацюємо не поодинці, а дружно об’єднавшись у групи. І будемо творити диво. Груп у нас три: ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- А яке диво ми створюємо на уроці читання? - Для чого вивчати нові букви? - Що для цього потрібно? - Отож, девізом нашого уроку будуть слова : « Якщо уважно будеш працювати , То швидко зможеш все запам’ятати!» ІІІ. Оголошення теми уроку
Сьогодні ми вивчимо нову букву, навчимося читати з нею слова і речення. IV. Надання необхідної інформації
1. Повторення вивченого про звуки: - На які групи поділяються звуки української мови? - При вимові яких звуків повітря проходить вільно? - При вимові яких звуків повітря потрапляє на перешкоди? - Як поділяються звуки за участю голосу і шуму? - Чим позначаються звуки на письмі? - А щоб дізнатися, яку букву ми будемо вивчати, пограймо у гру « Впіймай звук!»
2.Гра «Впіймай звук»: (Слайд 4)
Жовте жито жук жував І з Женею жартував. Жартом – жартом і у Жені Жовтий жук живе у жмені. - То який звук зустрічається найчастіше? - Він голосний чи приголосний? Доведіть це, користуючись словами : Я вважаю, що…, Тому, що…, Отже… . - Учень : Я вважаю, що звук [ж ] - приголосний. Тому що при його вимові повітря потрапляє на перешкоду ( зуби). Отже, цей звук приголосний. Вчитель: Який звук [ж ] за участю голосу і шуму? Учень: При вимові звука [ж ] ми чуємо і голос і шум, отже звук [ж ] дзвінкий. Вчитель: Наведіть приклади інших дзвінких звуків. Висновок : Звук [ж ] - приголосний , дзвінкий. Зробіть звуковий аналіз слова «Жук» Вчитель: А на письмі цей звук позначається буквою «Ж» , яка у касі букв знаходиться перед буквою З. Буква Ж дуже цікава: Ніжки зліва, ніжки справа. Буква Ж ще й розмовляє, Бо у «книжці проживає.» 3. Доберіть слова із звуком [ж]. 4.А на що схожа буква «Же» ? 5.Друкування літери «Ж». V.Інтерактивна вправа (робота в групах) 1. Читання складів і слів ланцюжком 1.) І гр. - прямі склади : жа, жо, жу, же, жи , жі. ІІ гр. - обернені склади : аж, ож, уж , еж, иж, іж. ІІІ гр. - злиття : жла, жло , жлу, жле, жли, жлі. 2.) А далі всі ланцюжком: лжа,лжо…. (за таблицею). 3. ) Прочитати слова з таблиці у вигляді трикутника: вуж,корж,стриж,жнива,жмурки та назвати тільки односкладові слова. 2..Робота з підручником на с. 102. 1) Прочитати слова з променеподібної таблиці (І група): ді сте кни ло
2) Чітко читати за зразком вчителя і вимовляти звук [ж ] у середині слова (ІІ група): Ноги – ніжки Роги – ріжки Смуги – смужки Дуги – дужки 3.) Чітко читати слова і вимовляти звук [ ж ] вкінці слова (ІІІгрупа) :
3. Робота в групах. Учні отримують картки із зображенням6 І група – жасмін, ІІ група – журавлі, ІІІ група – жоржина, і складають звукові схеми наданих слів, які потім перевіряються на екрані. 4. Робота над скоромовками. 1.) Читання скоромовки вчителем: Жатка в полі жито жне, Жатку жайвір дожене. 2.)Самостійне напівголосне читання. 3.) Читання вголос групами. 4.) Заучування напам’ять. 5. Робота на новим текстом. Читання текстів рідручника. VІ. Підбиття підсумків (рефлексія) а) Бесіда: -Яку нову літеру вивчили? -Який звук вона позначає? б) Аналіз лінійки вивчених букв. в)Розвиток усного мовлення: Складіть оповідання, використовуючи такі слова: осінь, журавлі, теплий край, зима, до весни. (Малюнки на слайді)
|
Категорія: Навчання грамоти (письмо) | Додав: zinyla09
|
Переглядів: 7193 | Завантажень: 1828
| Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|