Понеділок, 18.12.2017, 06:02,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Навчання грамоти (письмо)

Урок розвитку зв’язного мовлення "Слова – назви квітів"
[ Викачати з сервера (11.73Mb) ] 26.03.2013, 22:17
План – конспект уроку
Урок з української мови
(навчання грамоти) в 1 класі

Тема: Слова – назви квітів

Мета:
-    ознайомити учнів із тематичною групою слів - назв квітів; розширювати знання дітей про весняні квіти; учити складати речення за питаннями, зв'язно висловлювати свою думку, розповідати за ма¬люнками; учити писати слова — назви квітів, вводячи їх у текст;
-    розвивати зв'язне мовлення, культуру ми¬слення; збагачувати словниковий запас;
-    виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.

Обладнання: ілюстрації весняних квітів (пролісок, підсніжник, сон, конвалія, фіалка, кульбабка); картки із завданнями; мультимедійна дошка з проектором, комп’ютер, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи, швидше в клас.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?.. Молодці!
Попрацюємо старанно,
Щоб урок пройшов не марно.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Створення емоційно-сприятливого мікроклімату на уроці
—  Сьогодні до нас на урок завітала гостя. А хто вона така — ви дізнаєтесь, якщо будете уважними! Для того щоб відгадати загадку, вам потрібно її відредагу¬вати.                    
                                                                                                     (Слайд 2)
Тане лужок,    Тане сніжок,
Квітне сніжок,    Квітне лужок,
Коли прибуває,    День прибуває
День це буває?    Коли це буває?
(Відповіді учнів.)
—  Що допомогло вам відгадати загадку? (Від¬повіді учнів.)
—   Про що ви думаєте коли чуєте слово весна? Які виникають асоціації?
2.Складання асоціативного куща                                         (Слайд 3)

                                                       ВЕСНА


              Сонечко     тепло    квіти  комашки  пташки   радість

—  Щороку ми з нетерпінням чекаємо, коли прийде весна і прожене холод, устелить землю молодою травич¬кою, прикрасить квітами, а пташки наповнять гаї та діброви своїм голосним, веселим щебетом.
—  Чи любите ви весну? За що? (За тепло, за квіти, спів птахів, теплий вітерець, усміхнене сонечко.)
—  Прийшла Весна не сама, а зі своїми друзя¬ми. Відгадайте її загадку  і ви здо¬гадаєтеся, хто вони.                                                                    (Слайд 4)
Різнобарвні, запашні,
Розцвітають навесні,
Люблять їх дорослі й діти.
Здогадались, що це?.. (Квіти).
— Так, у цій загадці йдеться про весняні кві¬ти. Весна прийшла до нас зі своїми подружками -квітами.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми говоритимемо про весняні квіти, які на своїх пелюсточках несуть весну. Навчимося  їх  розпізнавати,   описувати, розвивати мислення, збагачувати словниковий запас.

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. «Мозковий штурм»
— Які саме квіти завітали до нас у гості, ви здо¬гадаєтеся, прослухавши вірш.                                                                                                    
Вчитель читає вірш Олени Пчілки.

Весна-чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала,
І проліски, й травка,
Й зелена муравка,
І кульбабка рясна,
Й фіалка ясна —
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять,
Голівку підводять.
Од сну зимового,
До сонця ясного!

- Які ж квіти прийшли до нас в гості? (відповіді дітей)      (Слайд 5  )
- Молодці! Є багато весняних квітів, тому ми зараз потренуємося їх правильно вимовляти.

2. Робота над вимовою слів-назв квітів                    (Слайди 6 - 11)
Пролісок, кульбабка, фіалка, підсніжник, конвалія, сон-трава.
              
3. Робота над розвитком зв'язного мовлення
1)  Гра «Я так вважаю, що...».                                             (Слайд 12)
—  Як ви гадаєте, чому кожна з цих квіток отримала таку назву?
Діти висловлюють свої припущення про квіти: пролісок, підсніжник, сон-трава, першоцвіт, кульбаба.
 
- Люди люблять спостерігали за цими ніжними та красивими квітами. Напевно тому про них складено так багато легенд. Ось, наприклад, про сон-траву. У погану погоду та на ніч квіти сон-трави стуляють пелюстки і схиляють свої квітчані го¬лівки. Складається враження, нібито вони справ¬ді засинають. Можливо, тому в народі назвали цю рослину так поетично: сон-трава, сон-зілля, сончик. Існує легенда про мисливця, який побачив, як ведмідь лизав корінь сон-трави, після чого заснув. Мисливець полизав корінь і також заснув. В Україні була поширена ще й така легенда. Кожна квітка, як і все живе на світі, має свою ма¬тір. Лише у сон-трави не рідна мама, а зла мачу¬ха. Щойно сніг зійшов, а вона вже розбудила її, розштовхала: «Прокидайся, сонлива та дрімлива, уже всі квітки цвітуть, а ти все спиш!». Сон-трава схопилася й розцвіла раніше за всіх, тому ніхто не бачив її краси.

2)  Складання сенкану.                                                         (Слайд 13)        
—  Якою є особливість усіх цих квітів? (Вони першими починають квітнути.)
—  Як одним словом назвати наших гостей-квітів? (Первоцвіти)
1.  (Що?) Первоцвіти.
2.  (Які?) Красиві, яскраві, ніжні.
3.  (Що роблять?) Ростуть, квітнуть, прикраша¬ють.
4.  Першоцвіти прикрашають весняну природу.
5. (Асоціація) Весна.

3)  Гра «Знайди господаря».                                                 (Слайд 14)
—  Подивіться на наші гарні первоцвіти! Опи¬шіть їх!
Допоможу я вам знайти влучні характе¬ристики, а ви знайдете відповідну квітку.

Підсніжники —    блакитні, тендітні;
Конвалія —            біла, тендітна, запашна;
Проліски —           білосніжні, маленькі;
Фіалки —             пухнаста, духмяна, чарівна;
Кульбабки —         золоті, яскраві;
Сон-трава —        бузкові, красиві, ніжні.


4. Фізкультхвилинка                                                             (Слайд 15)
—  Якою є перша ознака настання весни? (Те¬пло, сонечко)       
Сонячні промінчики пробуджують приро¬ду. Зараз ми відпочинемо під пісню « Промінчик ».
(Учні   виконують  пісню і демонструють рухи.)

5. Творча робота
1)  Гра «Шифрувальник».
— Налетів теплий лагідний весняний вітерець і поніс із собою слова — назви квітів. Спробуймо відновити їх.                                             (Слайд 16)
 Робота в групах
Ліс про ки, баб куль ки, лія ва кон, лки фіа, н о с, пан тюль, шки рома тощо. (Діти складають слова та озвучують їх.)
—  Що об'єднує всі ці квіти? (Вони цвітуть навесні.)
—  Які з них є нашими сьогоднішніми гостя¬ми?

2)  Ознайомлення з віршем.                                                 
— Назвіть весняні місяці. (Березень, квітень, травень)      (Слайд 17)
—    Який зараз весняний місяць? (Березень)
—    Як ви думєте, в який місяць починають квітнути всі наші гості? (в Квітні)

Учитель зачитує вірш Лесі Вознюк                                      (Слайд 18)

КВІТЕНЬ
Гарну звістку на хвості
принесли сороки,
що у гості квітень йде
барвінковим кроком.
Одяглись й підсніжники,
й сон-трава у шати.
Вибігли конвалії
квітень зустрічати.
Проліски, фіалочки,
сонячні кульбабки,
як на свято, вбралися
у барвисті шапки.
Гість вітав зворушено
і дерева, й квіти,
і траву, і сонечко.
Ось такий він — квітень!

3)  Словникова робота.                                                          (Слайд 19)
Барвінковим кроком — сміливим, упевненим.
Шати — дорогі, багаті, красиві наряди.
Барвисті — яскраві, різнокольорові.
Вітав зворушено — вдячно, радісно.

4)  Робота з деформованим текстом.
— Налетів вітерець і забрав із собою слова — назви квітів. Як ми тепер читатимемо вірш?
— Не хвилюйтеся, діти! Весна погодилася нам допомогти за умови, що ви скажете, чому квітень має таку назву. (Від¬повіді дітей.)
—    Тепер нам зручно буде відновити текст. Обов'язково звертайте увагу під час читання на те — одна квітка на малюнку чи декілька.
                                                                             (Слайд 20)

КВІТЕНЬ
Гарну звістку на хвості
принесли сороки,
що у гості квітень йде
барвінковим кроком.
Одяглись й           ,
й_____-трава у шати,
вибігли                ї
квітень зустрічати.
як на свято, вбралися
у барвисті шапки.
Гість вітав зворушено
і дерева, й квіти,
і траву, і сонечко.
Ось такий він — квітень.


5) Практична робота.
Діти вписують у вірш пропущені слова— назви квітів.

— Діти, дивіться, нам прийшов лист від первоцвітів.         (Слайд 21)

ЗВЕРНЕННЯ ПЕРВОЦВІТІВ

Ми б завжди були щасливі,
І пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі
Бачили нас тільки друзі,
Ті, які б нас не топтали,
Без потреби не зривали.
А на клумбах вдома, в школі
Висівали нас доволі,
Доглядали, поливали.
Ми б красу їм дарували!

6. Вправа «Мікрофон»                                                           (Слайд 22)
— Чому квіти звертаються до нас із таким проханням?
— Чи можна збирати ці квіти?
— Яке призначення мають ці квіти в природі?
—    Дійсно, першоцвітів у природі залишилося дуже мало. Можливо навіть, що ці рослини вза¬галі зникнуть із природи. Тому вони занесені до Червоної книги і перебувають під охороною. Первоцвіти прикрашають природу. Нектаром квітів ласують бджоли, джмелі, метелики, а мурашки з'їдають частину насіння. Отже, перші весняні квіти не лише звеселяють людей, а й напоюють своїм нектаром, годують пилком і насінням меш¬канців лісу, а також лікують їх і нас.
—    Діти, не знищуйте квіти! Квітка у вазі — полонянка, яка приречена на загибель. Нехай лі¬сові квіти тішать око, серце і душу всіх, хто при¬йде слідом за вами у ліс.


V. ПІДСУМОК УРОКУ                                                        (Слайд 23)
—  Діти, вам сподобався урок?
— А що саме?
—  Чого ми навчилися на уроці?
—  Молодці!

Категорія: Навчання грамоти (письмо) | Додав: Ann
Переглядів: 3708 | Завантажень: 426 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]