Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Урок розвитку зв’язного мовлення "Слова – назви квітів"
[ Викачати з сервера (11.73 Mb)
]
| 26.03.2013, 22:17 |
План – конспект уроку Урок з української мови (навчання грамоти) в 1 класі
Тема: Слова – назви квітів
Мета: - ознайомити учнів із тематичною групою слів - назв квітів; розширювати знання дітей про весняні квіти; учити складати речення за питаннями, зв'язно висловлювати свою думку, розповідати за ма¬люнками; учити писати слова — назви квітів, вводячи їх у текст; - розвивати зв'язне мовлення, культуру ми¬слення; збагачувати словниковий запас; - виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.
Обладнання: ілюстрації весняних квітів (пролісок, підсніжник, сон, конвалія, фіалка, кульбабка); картки із завданнями; мультимедійна дошка з проектором, комп’ютер, мультимедійна презентація.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА. Дзвоник всім нам дав наказ До роботи, швидше в клас. Подивилися на мене, Усміхнулися усі: Хто готовий до роботи? Хто бадьорий?.. Молодці! Попрацюємо старанно, Щоб урок пройшов не марно.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Створення емоційно-сприятливого мікроклімату на уроці — Сьогодні до нас на урок завітала гостя. А хто вона така — ви дізнаєтесь, якщо будете уважними! Для того щоб відгадати загадку, вам потрібно її відредагу¬вати. (Слайд 2) Тане лужок, Тане сніжок, Квітне сніжок, Квітне лужок, Коли прибуває, День прибуває День це буває? Коли це буває? (Відповіді учнів.) — Що допомогло вам відгадати загадку? (Від¬повіді учнів.) — Про що ви думаєте коли чуєте слово весна? Які виникають асоціації? 2.Складання асоціативного куща (Слайд 3)
ВЕСНА
Сонечко тепло квіти комашки пташки радість
— Щороку ми з нетерпінням чекаємо, коли прийде весна і прожене холод, устелить землю молодою травич¬кою, прикрасить квітами, а пташки наповнять гаї та діброви своїм голосним, веселим щебетом. — Чи любите ви весну? За що? (За тепло, за квіти, спів птахів, теплий вітерець, усміхнене сонечко.) — Прийшла Весна не сама, а зі своїми друзя¬ми. Відгадайте її загадку і ви здо¬гадаєтеся, хто вони. (Слайд 4) Різнобарвні, запашні, Розцвітають навесні, Люблять їх дорослі й діти. Здогадались, що це?.. (Квіти). — Так, у цій загадці йдеться про весняні кві¬ти. Весна прийшла до нас зі своїми подружками -квітами.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми говоритимемо про весняні квіти, які на своїх пелюсточках несуть весну. Навчимося їх розпізнавати, описувати, розвивати мислення, збагачувати словниковий запас.
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. «Мозковий штурм» — Які саме квіти завітали до нас у гості, ви здо¬гадаєтеся, прослухавши вірш. Вчитель читає вірш Олени Пчілки.
Весна-чарівниця, Неначе цариця, Наказ свій послала, Щоб краса вставала, І проліски, й травка, Й зелена муравка, І кульбабка рясна, Й фіалка ясна — Всі квіти весняні, Веселі, кохані, З-під листя виходять, Голівку підводять. Од сну зимового, До сонця ясного!
- Які ж квіти прийшли до нас в гості? (відповіді дітей) (Слайд 5 ) - Молодці! Є багато весняних квітів, тому ми зараз потренуємося їх правильно вимовляти.
2. Робота над вимовою слів-назв квітів (Слайди 6 - 11) Пролісок, кульбабка, фіалка, підсніжник, конвалія, сон-трава. 3. Робота над розвитком зв'язного мовлення 1) Гра «Я так вважаю, що...». (Слайд 12) — Як ви гадаєте, чому кожна з цих квіток отримала таку назву? Діти висловлюють свої припущення про квіти: пролісок, підсніжник, сон-трава, першоцвіт, кульбаба. - Люди люблять спостерігали за цими ніжними та красивими квітами. Напевно тому про них складено так багато легенд. Ось, наприклад, про сон-траву. У погану погоду та на ніч квіти сон-трави стуляють пелюстки і схиляють свої квітчані го¬лівки. Складається враження, нібито вони справ¬ді засинають. Можливо, тому в народі назвали цю рослину так поетично: сон-трава, сон-зілля, сончик. Існує легенда про мисливця, який побачив, як ведмідь лизав корінь сон-трави, після чого заснув. Мисливець полизав корінь і також заснув. В Україні була поширена ще й така легенда. Кожна квітка, як і все живе на світі, має свою ма¬тір. Лише у сон-трави не рідна мама, а зла мачу¬ха. Щойно сніг зійшов, а вона вже розбудила її, розштовхала: «Прокидайся, сонлива та дрімлива, уже всі квітки цвітуть, а ти все спиш!». Сон-трава схопилася й розцвіла раніше за всіх, тому ніхто не бачив її краси.
2) Складання сенкану. (Слайд 13) — Якою є особливість усіх цих квітів? (Вони першими починають квітнути.) — Як одним словом назвати наших гостей-квітів? (Первоцвіти) 1. (Що?) Первоцвіти. 2. (Які?) Красиві, яскраві, ніжні. 3. (Що роблять?) Ростуть, квітнуть, прикраша¬ють. 4. Першоцвіти прикрашають весняну природу. 5. (Асоціація) Весна.
3) Гра «Знайди господаря». (Слайд 14) — Подивіться на наші гарні первоцвіти! Опи¬шіть їх! Допоможу я вам знайти влучні характе¬ристики, а ви знайдете відповідну квітку.
Підсніжники — блакитні, тендітні; Конвалія — біла, тендітна, запашна; Проліски — білосніжні, маленькі; Фіалки — пухнаста, духмяна, чарівна; Кульбабки — золоті, яскраві; Сон-трава — бузкові, красиві, ніжні.
4. Фізкультхвилинка (Слайд 15) — Якою є перша ознака настання весни? (Те¬пло, сонечко) Сонячні промінчики пробуджують приро¬ду. Зараз ми відпочинемо під пісню « Промінчик ». (Учні виконують пісню і демонструють рухи.)
5. Творча робота 1) Гра «Шифрувальник». — Налетів теплий лагідний весняний вітерець і поніс із собою слова — назви квітів. Спробуймо відновити їх. (Слайд 16) Робота в групах Ліс про ки, баб куль ки, лія ва кон, лки фіа, н о с, пан тюль, шки рома тощо. (Діти складають слова та озвучують їх.) — Що об'єднує всі ці квіти? (Вони цвітуть навесні.) — Які з них є нашими сьогоднішніми гостя¬ми?
2) Ознайомлення з віршем. — Назвіть весняні місяці. (Березень, квітень, травень) (Слайд 17) — Який зараз весняний місяць? (Березень) — Як ви думєте, в який місяць починають квітнути всі наші гості? (в Квітні)
Учитель зачитує вірш Лесі Вознюк (Слайд 18)
КВІТЕНЬ Гарну звістку на хвості принесли сороки, що у гості квітень йде барвінковим кроком. Одяглись й підсніжники, й сон-трава у шати. Вибігли конвалії квітень зустрічати. Проліски, фіалочки, сонячні кульбабки, як на свято, вбралися у барвисті шапки. Гість вітав зворушено і дерева, й квіти, і траву, і сонечко. Ось такий він — квітень!
3) Словникова робота. (Слайд 19) Барвінковим кроком — сміливим, упевненим. Шати — дорогі, багаті, красиві наряди. Барвисті — яскраві, різнокольорові. Вітав зворушено — вдячно, радісно.
4) Робота з деформованим текстом. — Налетів вітерець і забрав із собою слова — назви квітів. Як ми тепер читатимемо вірш? — Не хвилюйтеся, діти! Весна погодилася нам допомогти за умови, що ви скажете, чому квітень має таку назву. (Від¬повіді дітей.) — Тепер нам зручно буде відновити текст. Обов'язково звертайте увагу під час читання на те — одна квітка на малюнку чи декілька. (Слайд 20)
КВІТЕНЬ Гарну звістку на хвості принесли сороки, що у гості квітень йде барвінковим кроком. Одяглись й , й_____-трава у шати, вибігли ї квітень зустрічати. як на свято, вбралися у барвисті шапки. Гість вітав зворушено і дерева, й квіти, і траву, і сонечко. Ось такий він — квітень.
5) Практична робота. Діти вписують у вірш пропущені слова— назви квітів.
— Діти, дивіться, нам прийшов лист від первоцвітів. (Слайд 21)
ЗВЕРНЕННЯ ПЕРВОЦВІТІВ
Ми б завжди були щасливі, І пахучі, і красиві, Якби в полі, в лісі, в лузі Бачили нас тільки друзі, Ті, які б нас не топтали, Без потреби не зривали. А на клумбах вдома, в школі Висівали нас доволі, Доглядали, поливали. Ми б красу їм дарували!
6. Вправа «Мікрофон» (Слайд 22) — Чому квіти звертаються до нас із таким проханням? — Чи можна збирати ці квіти? — Яке призначення мають ці квіти в природі? — Дійсно, першоцвітів у природі залишилося дуже мало. Можливо навіть, що ці рослини вза¬галі зникнуть із природи. Тому вони занесені до Червоної книги і перебувають під охороною. Первоцвіти прикрашають природу. Нектаром квітів ласують бджоли, джмелі, метелики, а мурашки з'їдають частину насіння. Отже, перші весняні квіти не лише звеселяють людей, а й напоюють своїм нектаром, годують пилком і насінням меш¬канців лісу, а також лікують їх і нас. — Діти, не знищуйте квіти! Квітка у вазі — полонянка, яка приречена на загибель. Нехай лі¬сові квіти тішать око, серце і душу всіх, хто при¬йде слідом за вами у ліс.
V. ПІДСУМОК УРОКУ (Слайд 23) — Діти, вам сподобався урок? — А що саме? — Чого ми навчилися на уроці? — Молодці!
|
Категорія: Навчання грамоти (письмо) | Додав: Ann
|
Переглядів: 4469 | Завантажень: 447
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|