Субота, 20.04.2024, 12:35,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 3 клас

Імена в родовому відммінку
[ · Викачати видалено (3,9 mb) ] 17.03.2015, 22:43
Рауба Марина Володимирівна
учитель початкових класів Криворізького навчально-виховного комплексу №35 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - багатопрофільний ліцей "Імпульс"
Тема. Перевірка закінчення іменників чоловічого роду з основою на приголосний у родовому відмінку однини
Мета: ознайомити із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку, вчити використовувати орфографічний словник для визначення закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини; розвивати пізнавальну аактивність, словниковий запас учнів; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: малюнок вересу,відеоролик про нього, орфографічні словники.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1.Девіз уроку: ( слайд 2)
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.”
Каліграф хвилинка ( слайд 3)
2 Вправа « Надія» (слайд 4)
3. Перевірка домашнього завдання
Завітав сьогодні в клас
На урок знову до нас
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання наші перевіряє.
Метод кубування « Що ти знаєш про іменник?» ( слайд 5)
(Записано на гранях куба: частина мови, що означає, на які питання відповідає, член речення, значення у мовленні, пустий червоний прямокутник.)
1. Частина мови.
2. Що означає?
3. На які питання відповідає?
4. Рід,число, відмінок
5. Яким членом речення є?
6.
— Що треба знати, щоб розрізняти давальний і місцевий відмінки?
4. Словниковий диктант ( слайд 6)
Щотижня, улітку, всередині, вереск, шеренга, держава, влітку, щогодини.
— Підкресліть іменники. Визначте їх рід.
5.Взаємоперевірка ( слайд 7)
— З відмінюванням яких іменників ви вже знайомі?
— А який іменник ви ще не вмієте відмінювати?
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання
Що таке вереск? Розповість наш журналіст,який побував у Шотландії,де розповсюджена ця рослина.( додаток 1)
Стародавня шотландська легенда розповідає, що скромний Вереск був єдиною рослиною, який на прохання Бога погодився рости на голих схилах пагорбів. За це Господь нагородив вереск завищеною витривалістю, природною чарівністю, а також ароматом і якостями медоносу.
Перегляд ролика. ( слайд 8)
1 Повторимо відмінки ( слайд 9)
2.Провідміняйте слово ВЕРЕСК.
3. Проблемна ситуація (слайд 10)
— Прочитайте форму родового відмінка слова. Чому у вас трапляються різні закінчення? (Якщо у дітей вийшли однакові закінчення, вчитель сам створює проблемну ситуацію.) Хто ж з нас має рацію?
III. Оголошення теми і мети уроку
— Яку проблему нам сьогодні треба розв’язати?( Як правильно писати іменники чоловічого роду однини в Р.в.)
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Самостійна робота з правилом (слайд 11)
— Прочитайте правило на с. 65
- То чого треба навчитись? ( Користуватися орфографічним словником)
— То розкажіть, яким є шлях розв’язання нашої проблеми?
2.Природознавча хвилинка
- З якою рослиною ми з вами сьогодні познайомилися?
- Чи зустрічались ви з цією рослиною у нас? Чому ні?
- То ж де можна зустріти цю рослину,крім Шотландії, ви дізнаєтеся з вправи 127.
— Прочитайте текст вправи.
- Готові дати відповідь?
— А де на території України знаходиться Поліський край? (слайд 12)
Широка (майже стокілометроваа) смуга Українського Полісся займає північну частину країни. Полісся. Край нескінченних лісів, задумливих та дзеркальних мальовничих озер, все ще непрохідних боліт та всюдисущого піску. На території Полісся створено Поліський природний заповідник
Поліський природний заповідник ( додаток 2)

Розташування: Житомирська область, с. Селезівка
У заповіднику представлені як типові для Полісся рослинні угрупування, так і унікальні, які більше не зустрічаються ніде в Украйні.
Переважають у заповіднику типові поліські болота.
У заповіднику мешкають багато рідкісних видів тварин. До Червоної книги України занесено 14 видів.
Охороняються у заповіднику і 6 видів тварин, занесених до Європейського червоного списку. Зокрема, це вовк, видра, рись, деркач, мінога українська та мурашка руда лісова.
3 . Із вправи 127 випишіть слова з дужок, ставлячи їх у родовому відмінку.
— А як ви визначали закінчення у родовому відмінку?
4 Перевір себе ( слайд 13)
V. Закріплення та систематизація знань
1. Робота за варіантами
Вправу129 виконати за чотирма варіантами.
Сейм — река, лівий, найбільший приток Десни (бассейн Чорного моря).
З давнього переказу, назва пішла завдяки створившим ріку семи притокам...
2. Взаємоперевірка ( слайд 14)
— Що ж об’єднює іменники кожного стовпчика? ( закінчення)
3. Хвилинка релаксації ( слайд 15)
Учениця декламує вірш І.Фрака «Дрімають села»
3. Робота в групах. ( слайд 16)
Інтерактивний метод «Капелюхи де Боно». (додаток 3)
а)Поділ на групи за кольором капелюхів ;
б) Пригадування правил роботи в групах;
в) Отримання завдань.
(Під час роботи в групах звучить мелодія )
Білий капе¬люх — це робота зі збору інформації — за словниками, картами,
таблицями, схемами, документами.
Завдання
Прочитайте слова. Чому вони розділені на дві групи?
Об’єднайте їх в пари і запишіть
Шевченка хлопчик
Тернополя річки
Миколка пса
Дружка міста
Дніпра поета

Жовтий капелюх — це виявлення позитивних сторін явища, переваг та досягнень.
Завдання
Скласти речення з поданими словами, ставляючи їх у родовому відмінку однини. Складені речення запиши.
Футбол(у),теніс(у),хокей(ю); танець(ю), гопак(а),козак(а),вальс(у); малюнок(а),гіпс(у),олівець(я),пензель(я).
Чор¬ний ка¬пелюх — це вказівка на негативні сторо¬ни, безпеку, помилки.)
Завдання
Користуючись орфографічним словником виправте помилки
Немає дарунку(а), готуємось до диктана(у), дивиться з екрану(а) ,приїхати зі л(Л)ьвову(а), шукати затишка(у)
Червоний ка¬пелюх — це формування свого став¬лення до подій та їх учасників.
Завдання
Поясніть прислів'я, коротко сформулювавши його суть, мету. Визначить рід іменників.
Наука в ліс не веде, а з лісу виводить
Зелений капелюх
Завдання
Прочитайте речення,визначте його граматичну основу . Якими членами речення виступають іменники.
На узліссі стоїть сумний і замріяний клен.
Якої пори, на вашу думку,це відбувається?
Синій капелюх — кон¬троль над розумовим процесом, під¬биття підсумків, висловлення спос¬тережень та коментарів.
Завдання
Постав іменники у родовому відмінку однини,Знайди зайве слово у кожній групі іменників.
А) малюк(а) ,плащ(а),жовтень(я);
Б) портфель(я),іній(ю),поле(я);
В) горох(у),мішок(а),хижак(а),
Г) мед(у),сад(у),біль(ю).
— Доведіть, що саме це слово зайве.
— А як довести, що ви не помилились із вибором закінчення родового відмінка?
Метод « Прес»
1) Позиція: «Я вважаю, що …» (учні висловлюють думку, пояснюють у чому полягає їхня точка зору).
2) Обґрунтування: «… тому що …» (пояснюють причини появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази).
3) Висновки: «Таким чином, …» (узагальнюють свої знання).

3.Вправа « Хто швидше дасть дзвоник» .( додаток 4)
Вставити закінчення і поставити коми у виділених реченнях.
Унизу, поміж опалим листям,пробирається гущавиною осіннього лісу їжак. Сьогодні йому не вдалося здобути ні вужа, ні черв’яка, зате пощастило натрапити на гриби .І ось тепер він несе на голочках шляпки боровика, маслюка і груздя, а також кущик м’якого зеленого моху, який знадобиться для зимової постелі. Порив вітру зриває з осокора багряні листочки,що тихо,без шелесту опадають додолу.
- Про кого цей текст?
- Що цікавого ви знаєте про їжака?
Хвилинку-цікавинку підготував наш юннат.
Існує близько 17 різновидів їжаків, їх виду вже більше 15 млн. років. Їжаки живуть в різних місцях проживання, від лісів до пустель.
Тіло їжака покриває від 7000 до 10000 колючок. Колючки їжака постійно оновлюються, старі випадають, а їм на заміну виростають нові.
Їжаки вміють розрізняти кольори (на відміну від інших тварин, у яких зір чорно-білий). У них чудовий слух. Кожен їжак має 36 зубів. Довжина хвоста у їжака становить близько 3 см.
Їжаченята народжуються сліпими і без голок.
4. Робота із словниковими словами
— Сьогодні на словниковому диктанті ми писали слова влітку і улітку. Що ви можете розповісти про їх написання?
— Спишіть з дошки слова, розкриваючи дужки:
(в)ночі, (в)ранці, (в)зимку.
— Чому ви записали їх саме так?
— Абсолютно правильно. Вони пишуться за тим же правилом.
— Поміркуйте, які ще слова можна включити у цю групу. (Уночі, уранці, узимку)
VI. Підсумок уроку ( слайд 17)
1 Вправа «Продовж речення» ( додаток 5)
Я навчився…
Я дізнався…
Я зрозумів…
2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
VII. Домашнє завдання (слайд 18)
С. 65, вивчити правило; вправа 132; вивчити словникові слова.
VІІІ. Хвилинка-цікавинка ( слайд 19)

Додаток 1


Додаток 2







Додаток 3 Прочитайте слова. Чому вони розділені на дві групи?
Об’єднайте їх в пари і запишіть
Шевченка хлопчик
Тернополя річки
Миколка пса
Дружка міста
Дніпра поета

____________________________________________________________________________

Скласти речення з поданими словами,
ставляючи їх у родовому відмінку однини.
Складені речення запиши.
Футбол,теніс,хокей;
танець, гопак,козак,вальс;
малюнок,гіпс,олівець,пензель.

_______________________________________________________________
Користуючись орфографічним
словником виправте помилки
Немає дарунку,готуємось до диктана,
дивиться з екрану ,приїхати зі львову
шукати затишка
______________________________________________________________
Поясніть прислів'я, коротко сформулювавши
його суть, мету. Визначить рід іменників.
Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

________________________________________________________________

Прочитайте речення,визначте його граматичну основу.
Якими членами речення
виступають іменники.
На узліссі стоїть сумний і замріяний клен.
Якої пори, на вашу думку,це відбувається?

________________________________________________________________
Постав іменники у родовому відмінку однини,
знайди зайве слово у кожній групі іменників.
А) малюк,плащ,жовтень;
Б) портфель,іній,поле;
В) горох,мішок,хижак,
Г) мед,сад,біль.
— Доведіть, що саме це слово зай
— А як довести, що ви не помилились із вибором закінчення родового відмінка?

Позиція: «Я вважаю, що …»
Обґрунтування: «… тому що…»

Висновки: «Таким чином, …»

Додаток 4
Унизу, поміж опалим листям,пробирається гущавиною осіннього ліс… їжак. Сьогодні йому не вдалося здобути ні вуж… ні черв’як…, зате пощастило натрапити на гриби .І ось тепер він несе на голочках шляпки боровик… маслюк… і грузд….. а також кущик м’якого зеленого мох… ,який знадобиться для зимової постелі. Порив вітр… зриває з осокор… багряні листочки,що тихо,без шелест… опадають додолу.
________________________________________________________________

Унизу, поміж опалим листям,пробирається гущавиною осіннього ліс… їжак. Сьогодні йому не вдалося здобути ні вуж… ні черв’як…, зате пощастило натрапити на гриби .І ось тепер він несе на голочках шляпки боровик… маслюк… і грузд….. а також кущик м’якого зеленого мох… ,який знадобиться для зимової постелі. Порив вітр… зриває з осокор… багряні листочки,що тихо,без шелест… опадають додолу.
________________________________________________________________
Унизу, поміж опалим листям,пробирається гущавиною осіннього ліс… їжак. Сьогодні йому не вдалося здобути ні вуж… ні черв’як…, зате пощастило натрапити на гриби .І ось тепер він несе на голочках шляпки боровик… маслюк… і грузд….. а також кущик м’якого зеленого мох… ,який знадобиться для зимової постелі. Порив вітр… зриває з осокор… багряні листочки,що тихо,без шелест… опадають додолу.
________________________________________________________________
Унизу, поміж опалим листям,пробирається гущавиною осіннього ліс… їжак. Сьогодні йому не вдалося здобути ні вуж… ні черв’як…, зате пощастило натрапити на гриби .І ось тепер він несе на голочках шляпки боровик… маслюк… і грузд….. а також кущик м’якого зеленого мох… ,який знадобиться для зимової постелі. Порив вітр… зриває з осокор… багряні листочки,що тихо,без шелест… опадають додолу.

Додаток 5
Категорія: Українська мова 3 клас | Додав: Oksana11 Заклад:|Автор:Марина Володимирівна Рауба E W
Переглядів: 1950 | Завантажень: 336 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]