Вівторок, 27.06.2017, 01:36,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 3 клас

Загальне поняття про іменник. Назви істот і неістот.
[ · Викачати видалено () ] 06.02.2015, 15:00
Тема: Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот, неістот.
Мета: Розширювати знання про іменник. Вдосконалювати вміння виділяти його се-
ред інших частин мови через правильно поставлене запитання. Ознайомити з
термінами "назви істот" і "назви неістот". Збагачувати словниковий запас уч-
нів. Вдосконалювати навички грамотного письма. Виховувати уважність.
Обладнання:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вчитель.
Любі діти! Добрий день!
Зичу праці і пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Учні.
Добрий день! Добрий день!
Дякуєм за побажання.
На урок берем з собою
Знання, вміння, навички й старання.
Вчитель.
Починаємо наш урок української мови.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Подивіться, діти, уважно навколо себе і скажіть, що змінилося у класі? Чого вчора
не було, а сьогодні є? (На столі торбинка, а біля неї сніговик з повідомленням)
- Діти, а що це за торбинка у мене на столі? Ніхто не губив? О! Причаївся біля тор-
бинки. Подивіться, хто! (Сніговичок) А що він тримає? (Послання)
Шановні діти, учні 3класу, у торбинці цій білі сніжинки, але зовсім вони не прості. Треба виконати, діти, завдання ці. І ми будемо тоді молодці.
- Ану, поглянемо, що там у торбинці? Які завдання приготував нам Сніговичок?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
СНІЖИНКА - КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
- Отже, сядьте всі рівненько, запишіть число, класна робота. Дістанемо з торбин-
ки першу сніжинку.
(Звучить вальс сніжинок, з`являється, танцюючи, Сніжинка)
Сніжинка.
- Добрий день вам, любі дітки. Я - Сніжинка-каліграфічна хвилинка. Зачекалися на
моє завдання? А відгадайте - но мою загадку.
Дивина!
Щезла стежка... Де вона?
Зникла десь і огорожа...
Що за диво? Все навкруг
Вкрив біленький ніжний пух.
Дива зовсім тут нема.
То до нас прийшла... (Зима)
- Який перший звук ми чуємо? /з/
- Якою буквою ми позначаємо звук /з/? (Буквою "зе"). Пропишіть букву "зе", слова "зима".
ІV. Робота над новим матеріалом.
1. СНІЖИНКА - ГОСТИНКА
- Діти, що це означає? Мабуть, до нас завітає гість!
(Чується стукіт у двері. До класу заходить хлопчик. У нього на грудях напис "Іменник")
Іменник
Ой, як довго мандрував
І до вас у клас попав.
Та які ж ви всі гарненькі
І слухняні, й чепурненькі!
- Привіт, любі друзі! Давайте познайомимося! Мене звуть Іменник. Який я щасли-
вий, що ви вже у третьому класі. Нарешті я зможу з вами потоваришувати. Коли я йшов до вас, то бабуся Зима передала вам вітання та невеличке завдання, аж втомив-
ся його нести, бо дуже важке, тому що зачароване. Бабуся-Зима сказала: "Коли діти
відгадають, то воно стане легеньке, як пушинка". Ну що, спробуємо?
(Діти розгадують кросворд)
1. І
2. М
3. Е
4. Н
5. Н
6. И
7. К
1.Ой, яка ж вона гарненька,
Пишнохвоста і руденька,
Не звірятко - просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору - вниз, на гілку, з гілки.
Хто це буде, діти? (Білка)
2. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п`є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво залягає. (Ведмідь)
3. Крил немає, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер)
4. Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди, стала краплею води. (Сніжинка)
5. Я падаю на ваші хати,
Я білий, білий, волохатий,
Я прилипаю вам до ніг
І називають просто... (Сніг)
6. Хто наткав полотна
Аж до лісу від вікна?
Сміється, здається:
"От така ширина!" (Зима)
7. Що росте догори коренем? (Бурулька)
- Яке слово вийшло? (Іменник)
- Подивіться, діти на кросворд. На які питання відповідають розгадані слова? (Хто? Що?)
- Що ви можете сказати про ці слова? (Назви людей або тварин відповідають на пи-
тання хто? Назви всіх інших слів на питання що?)
- А я розкажу вам ще нове про іменник. Іменники поділяються на істоти та неістоти.
Іменники , що є назвами людей і тварин і відповідають на питання хто? - є істотами.
Іменники, що відповідають на питання що? - є неістотами.
- Ой! Щось ми зовсім забулися про нашу торбинку, а у ній ще багато сніжинок.
2. Робота з підручником.
СНІЖИНКА - БУКВИНКА
а) Вибіркове списування за Впр. 276 зі с. 117
- Запишіть слова у два стовпчики: у перший - іменники, які відповідають на питання хто?, у другий - іменники, які відповідають на питання що?
б) Ознайомлення з теоретичним матеріалом. Вивчення правила з обов`язковим на-
веденням прикладів. с. 117
в) Словникова робота
- Прочитайте правильно слова: банкір, фермер, агроном. Поясніть значення цих слів і запам`ятайте їхній правопис.
Банкір - власник банку, приватного чи державного, установа якого отримує, зберігає і видає гроші та інші цінні папери.
Фермер - людина, яка займається сільським господарством і має від цього доходи.
Агроном - це людина, яка дає поради, як сіяти, орати, доглядати за рослинами. Як лани оберігати від шкідників та бур`янів.
3. СНІЖИНКА - ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4. Колективне групове виконання впр277 зі с.117-118
- Я читатиму вам слова, діти, а ви запишіть їх у три колонки: Люди, Тварини, Росли-
ни.
- Які іменники є назвами істот, поставте до них запитання. Які іменники є назвами неістот, поставте до них запитання.
5. СНІЖИНКА - ГРА
Гра "Розсели по будинках"
Обладнання: малюнки будиночків із підписами ХТО? ЩО?, конверт із картками слів
Завдання: прочитати слова з карток, розмістити слова - назви істот та неістот у від-
повідні будиночки з питаннями.
Хід гри: викликаний учень отримує конверт і розподіляє слова за групами у відпові-
дні будиночки.
Матеріал для гри:
1) Білочка, мама, клей, зошит, вуж, чобіток, учень.
2) Зозуля, вікно, книга, бабуся, ведмідь, цукерка.
3) Жираф, пенал, вінок, огірок, джміль, ластівка.
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Гра "Дай сигнал"
ХТО? - червоний, ЩО? - зелений
Метелик, їжак, парта, учень, олівець, лисичка, дошка, птах, дерево, синичка, Оле-
нка, гойдалка, лінійка.
2. Гра "Оживи іменник"
ЩО? - ХТО?
Сніг - ... (Сніговик)
Трактор - ... (Тракторист)
Суд - ... (Суддя)
Кухня - ... (Кухар)
Футбол - ... (Футболіст)
3. Самостійна робота.
СНІЖИНКА - ПОШТОВА СКРИНЬКА
- Діти, подивимося у торбинку, яке ж у нас наступне завдання від Зими.
( На сніжинці - завдання)
Любі діти, ви гарно працюєте на уроці. З кожним із вас я хочу поспілкуватися че-
рез лист. Напишіть його мені, але лист буде незвичайний. Напишіть прізвище, ім`я на сніжинці, яка лежить у кожного на парті. Виконайте завдання з впр.278 зі с.118.
Відправте листа. А я прочитаю ваші листи і кожному поставлю оцінку за роботу на уроці.
(Робота по варіантах. Діти виконують завдання і кидають у поштову скриньку).
VІ. Підсумки уроку.
Іменник
Ви добре попрацювали.
На які питання відповідає іменник?
Що нового ви дізнались про іменник? (Діти дають визначення понять "істота", "неіс-
тота")
- Заглянемо ще у нашу торбинку. Ой - там залишилася ще одна сніжинка. Що ж іще нам потрібно зробити?
СНІЖИНКА - МУЗИЧНА ХВИЛИНКА
Діточки, порадували ви мене, гарно працювали. А чи добре ви вмієте співати, чи знаєте пісеньку про зиму?
(Діти співають пісеньку про зиму)
VІІ. Домашнє завдання.
с. 117 вивчити правило, впр.279
Категорія: Українська мова 3 клас | Додав: Натали Заклад:|Автор:Дерев`яна Наталя Юріївна E W
Переглядів: 991 | Завантажень: 126 | Рейтинг: 5.0/2

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]