Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Прикметники – синоніми, антоніми. Пряме і переносне значення прикметників.
[ Викачати з сервера (2.23 Mb)
· Викачати видалено ()
]
| 15.02.2015, 09:35 |
Тема: Прикметники – синоніми, антоніми. Пряме і переносне значення прикметників. Мета: актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови; ознайомити учнів із поняттями прикметники-синоніми, прикметники-антоніми, навчити розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значенні; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні; збагачувати словниковий запас учнів; тренуватися давати повну й вичерпну відповідь на запитання; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідної мови, до праці. Обладнання: малюнки і фотознімки лікарських рослин,загадки та вірші, картки із завданнями для індивідуальної, парної та групової роботи, мультимедійна презентація.
Хід уроку 1. Організація класу до уроку Сьогодні у нас незвичайний урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну природи, в країну погоди, В країну чудової рідної мови. - Працювати на цьому уроці будемо під гаслом... Щоб прочитати гасло, треба скласти його з розсипаних слів. (Слова прикріплені на магнітній дошці.) Знати, хто, добре, навчати, хоче, того, все (Добре того навчати, хто хоче все знати.) 2. Мотивація навчальної діяльності - Сьогодні у нас дуже незвичайний урок. Ми з вами познайомимося з чудодійними властивостями лікарських рослин. І відкриємо справжню «Зелену аптеку». Аптека зелена, Зелена аптека! Від тебе й від мене Вона недалеко. Зелена аптека Лежить навкруги: Зелені горби І зелені луги. Зелені сади І ліси, і поля,— Уся наша рідна, Квітуча земля! Зелена аптека — Це трави і квіти, Що в кошик збирають Дорослі і діти. Зелена аптека, Що бачим навкруг,— Це наш помічник І хороший наш друг! А в кінці уроку подивимося, як багато лікарських рослин буде в нашій аптеціі що ви про них дізнались. 3. Актуалізація опорних знань. 1) Вправа «Впізнай квітку»(слайд 2) - На попередньому уроці ми розпочали вивчати тему «Прикметник». Давайте згадаємо, що ви дізналися про цю частину мови. А допоможе нам ось таке цікаве завдання. Треба скласти частини вірша і впізнати квітку. Каже ромашка: «Яка я гарненька, пелюстки в мене такі біленькі». Кульбабка шепоче: «А я вся жовтенька, ніби сонечко ясненьке». Посміхається волошка: «Пелюстки мої синенькі, ніжні, лагідні, гарненькі». Соромлива валер’яна тихо мовить: «Я духмяна, запашиста та терпка». ( після того як добирають правильно рядки, кожну квітку вішають у ЗА та читають властивості) - Скажіть які слова допомогли вам впізнати квітку? - До якої частини мови відносяться ці слова? (прикметник) - Що ви знаєте про прикметник? (слайд 3) - З якою частиною мови пов’язані прикметники? 4. Повідомлення теми та задач уроку Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з цією частиною мови. Тема нашого уроку «Прикметники – синоніми, антоніми. Пряме і переносне значення прикметників». (слайд 4) 5. Робота над новим матеріалом. 5.1 Спостереження за прикметниками-антонімами. 1) Гра «Знайди пару» (слайд 5) - Що таке антоніми? - Вам треба дібрати антоніми до поданих прикметників. (учні на дошці) Поганий – гарний Працьовитий – ледачий Колективний – індивідуальний Короткий - довгий - Прочитайте слово, використовуючи лише перші літери. (глід) 2) Фізхвилинка Раз! Два! Три! Чотири! П'ять! Час прийшов нам спочивать. Тож піднімем руки вгору, Ніби глянемо на зорі. А тепер всі руки в боки, Як зайчата - скоки-скоки! Десять! Дев'ять! Вісім! Сім! Час за парти нам усім. 5.2 Спостереження за прикметниками-синонімами. 3) Робота зі словником - Дуже часто для того щоб наша мова була багата, гарна, яскрава, ми використовуємо різні слова, але дуже схожі за значенням. Згадайте як ці слова називаються? (синоніми) - Сьогодні ми з вами попрацюємо зі словником синонімів. Будемо добирати синоніми до прикметників. А для початку запишемо речення. (учень на дошці) Тихо співають блакитні дзвіночки, які вранці розквітли на лісовій галявині. - Про що розповідається в реченні? (дзвіночки) - Який прикметник до нього відноситься? (блакитний) - Випишіть це слово. А тепер давайте знайдемо його у словнику. (стр. 9) (слайд 6) - Прочитай які синоніми можна дібрати до слова блакитний. (діти записують у зошити з презентації) 4) Вправа «Групування» (слайд 7) - Згрупуйте подані на дошці прикметники в синонімічні ряди. (Слайд 5) Розумний, тямущий, ласкавий, ніжний, кмітливий,привітний, охайний, чепурний, акуратний. - Прочитайте першу групу; другу; третю; четверту. Розумний, тямущий, кмітливий. – І ряд Ласкавий, ніжний, привітний. – ІІ ряд Охайний, чепурний, акуратний – ІІІ ряд 5) Фізхвилинка для очей (слайд 8) 5.3 Розпізнавання слів-прикметників у прямому і переносному значенні. 6) Вправа «Асоціація» (слайд 9) - У тому, щоб наша мова була яскравою, різнобарвною нам допомагають не лише прикметники-синоніми та антоніми, а ще й інші прикметники. А які саме допоможе з'ясувати наступне завдання. - З чим асоціюються у вас слова... золота, золоте , золоті, золотий - Доберіть до них два іменники так, щоб утворити словосполучення у прямому і переносному значенні. (Колективна робота. Вчитель працює біля дошки, діти - в зошитах.) Значення
пряме переносне каблучка - золота - осінь перо - золоте - листя, сонце сережки - золоті - руки годинник - золотий - горицвіт - Чому ми записали слова-іменники в два стопчики? (Бо одні слова мають пряме значення, а інші - переносне.) - З якою метою ми вживаємо їх у мовленні? (Пряме значення переносимо на інші слова, щоб наше мовлення було яскравішим,образнішим.) 6. Рефлексія - Добігає кінця наш урок. Давайте згадаємо що вивчали на уроці. (антоніми, синоніми, пряме та переносне значення) - Подивіться скільки корисних рослин у нашій Зеленій аптеці. Давайте згадаємо які завдання виконували, щоб зібрати ці рослини? ( складали вірш, повторювали правила, добирали антоніми, синоніми, працювали зі словником,складали слово з перших букв, добирали слова в прямому та переносному значенні) 7. Оцінювання учнів (слайд 10) 8. Підсумок уроку. Д /з. стр. 97 Впр. 212
|
Категорія: Українська мова 4 клас | Додав: skalolazka
Заклад:|Автор:Зайцева Н. А. E W
|
Переглядів: 3842 | Завантажень: 549
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|