Середа, 18.10.2017, 14:12,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українське читання » Українське читання 3 клас

Дімаров Для чого людині серце
[ Викачати з сервера (1.45Mb) ] 17.03.2015, 22:26
Урок читання ( 3 клас)
Тема. Літературні казки.
Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета:Виробляти навички виразного читання . Вчити орієнтуватися втексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів. Виховувати прагнення співчувати,творити добро.
Обладнання: костюм Піноккіо ,Фея Доброти та Чуйностії,лікаря, ілюстрації, картки з прислів’ями , ТЗН, картки з завданнями, серця чорне та червоне.
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційни момент.

- ребус:
Подивіться уважно на дошку. Розв’язавши ребус ви зможете дізнатися про тему нашого уроку. (Так, казки)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) З якої казки?
- Колись був у Києві князь. І був коло Києва змій. Щороку посилали цьому змієві дань: давали або молодого парубка, або дівчину.
- Дивись діду, яка гарна качечка!
- А дід каже: «Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе.»
- Були собі дід та баба. От і в діда дочка, і в баби дочка. От баба пускає їх на досвітки прясти. Дідова дочка пряде, а бабина все нічого не робить, а як прийдуть до дому, то ще й обмовить ту.

2) Висновок:
- Хто автор цих казок?
- Що таке казка?
Казка – це розповідь про якусь незвичайну подію, в її основі видумка, фантазія.

II. Повідомлення теми і мети уроку.
1. У густому-прегустому лісі, де майже ніколи не появлялися люди, жило поміж корінням дерев плем’я дерев’яних чоловічків. Весь свій вік – а жили вони дуже довго – чоловічки оті нічого не робили, бо їм не треба було ні їсти, ні пити, ані зодягатися.

1)
- Як ви думаєте у якому творі може бути такий початок?
- Чому так гадаєте?
- -Яка це казка?
- Чому це чарівна казка?
- Із сьогоднішнього уроку ми почнемо знайомитися з літературними чарівними казками, які на відміну від народних мають автора.
Висновок. 9 (слайд 2)
Літературні казки, на відміну від народних мають автора. У цих казках описуються незвичайні події, місця, дивовижні перетворення. З деякими літературними казками письменників світу ми вже знайомі. Це – «Дикі лебідці» і «Дюймовочка» Андерсена, «Попелюшка» і «Кіт у чоботях» Перро.
От і сьогодні до нас завітали герої відомої вам казки
Піноккіо
-Здрастуйте діти. А чи всі ви знаєте мою історію? Що і хто допоміг мені перетворитися на справжнього хлопчика?( Правильно, за добрі та чесні вчинки , фея перетворила мене на хлопчика.)
Фея
Так. Я допомогла Піноккіо стати справжнім хлопчиком. Але іноді ще робить помилкові вчинки
І я боюся, що він перетвориться знову на дерев’яного чоловічка. Тому дізнавшись про тему вашого уроку
сподіваюсь діти, сьогодні ви допоможете Піноккіо розібратися в правильності його поведінки, навчитися читати казку А. Дімарова « Для чого людині серце», поміркуєте над питаннями ( питання в таблиці на дошці).
- Чи варто робити добро?
- Чи легко робити добро?
III. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду,підготовчої вправи .
А) Читання і пояснення прислів’їв про добро.
Учитель.
- Королева Доброти підготувала завдання. Потрібно прочитати розсипане прислів’я і пояснити його значення. 1 За добру справу варто постояти.
2 Людину красить не одяг , а добрі діла.
3 Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й дрючка не бояться.
Рекламна пауза . ( слайд 3)
( виставка літературних казок)
IY Робота над текстом казки.
1 Розповідь дітей про автора казки А. Дімарова ( слайд 4)
. Кореспонденти нашого класу знайшли біографію А.Дімарова.

Дімаров Анатолій Андрійович народився 5 травня 1922р. в м. Миргороді на Полтавщині в учительській сім’ї.

Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком. Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей : « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».

В оповіданні з казковою формою «Для чого людині серце» йдеться про плем’я дерев’яних чоловічків, які «не мали сердець, тому не могли ні любити, ані ненавидіти, не знали, що таке радість і гнів, злість або співчуття». Але доля звела одного з чоловічків із лікарем, який збирав серця померлих людей. Він і подарував дерев’яному чоловічку серце доброї людини.

2 Вправляння у правильному читанні важких слів.
читання за ↑↓ колонок слів швидко і правильно.

найлютіший назбиралося крижане
Ненавидіти вагаючись жевріючі
Переборола одноплемінників дошкулити

- знайдіть і прочитайте іменники (одноплемінників)
- Словникова робота ( слайд 5)
- Вагаючись – виявляти нерішучість у чомусь.
- Крижане – зроблене з криги, льоду.
- Жевріючі – ті, які горять без полум’я, тліють.
- Дошкулити – не давати спокою, заважати
3 Читання тексту частинами і відповіді на питання
А) 1 частина
Учитель.
- Одже, вирушаємо в ліс! (Слайд 6). Де і познайомимося з персонажами казки.
Після читання діти відповідають на питання: ( слайд 7)
- З якими персонажами ми зустрілися.?
- Коли відбуваються події , описані в казці?
- Чому дерев’яні чоловічки не знали почуттів?
Фізкультхвилинка для очей (слайд 8)
Б.) . (читають діти вголос)

1)Керована фантазія ( слайд 9)

- Що могло трапитися з чоловічком, який отримав добре серце?

В.) ІІ Ічастина. (читають діти пошепки) ( слайд 10)

- Чим закінчилася казка?
Читання 3 частини учнем.
- Чи змінилося життя чоловічка , після того , як він отримав серце?

4 Робота над виразним читанням казки
А) Підготовчі вправи. Виразне читання речень.
- Ой, що це? - інтонація здивування
- Ой , як гарно! - інтонація задоволення.
- Ой, боляче ! - інтонація болю.
Б) Виразне читання частин тексту: зачину, розмови дівчинки з дерев’яним чоловічком в особах.(Завдання : передати голосом здивування, схвильованість, цікавість мовців.)
Фізкультхвилинка (слайд 11)

5 Інсценізація сценки :розмова лікаря з чоловічком.Зверніть увагу на те, як лікар ставиться до своєі професіі
(Сцена в кабінеті лікаря) ( слайд 12)
6 Відбіркове читання ( слайд 13)
- читання епізоду, в якому чоловічок рятує хлопчика
- добір синонімів із тексту до слів погана людина ( зла), журити (докоряти), шкода ( жаль), піднявся ( звівся)
- Читання речень, у яких зустрічаються синоніми до поданих слів.
8 Творча групова робота (слайд 15)
1гр. – Щоб могло статися, якби чоловічок не здобув добре серце?
2гр. - Про що міг попередити лікар свого пацієнта в той момент,
коли він вибирав добре серце?
3гр. - Чому чоловічкові в момент смерті було жаль
одноплемінників?
9 Інтерактивна технологія «Зміни позицію» ( слайд 16)
На дошці з`являються 2 серця : червоне та чорне . Діти обирають собі серце .відповіді обгрунтовують.
Чому серце чорне меньше за розміром , ніж червоне?Як ви вважаєте?

Y. Підсумок уроку ( слайд 18)
а) Відповіді на проблемні питання. Гра «Мікрофон»
- Чи варто робити добро?
- А чи легко його робити?
- Які ж поради ви дасте нашому Пінокіо?
б) «Дерево рішень»
- Чи хотів би ти мати таке серце , як у дерев`яного чоловічка ?
в) Оцінювання та заохочення
Пінокіо
- Я зрозумів, зрозумів! Щоб залишатися хлопчиком, треба намагатися робити тільки добрі вчинки

Фея
- Мені сподобався ваш урок , і на згадку про нашу зустріч я хочу подарувати вам усім хоч і маленькі , але дуже добрі серця( роздає червоні паперові сердечка) .
YI. Домашнє завдання творчого характеру ( слайд 19)
1 група Прочитати казку і підготувати розповідь про добрий вчинок, зроблений вами особисто.
2 група Усний твір – роздум «Для чого людині серце»
3 група Написати твір – роздум «Яке б серце я хотів мати?»
Категорія: Українське читання 3 клас | Додав: Oksana11 Заклад:|Автор:Марина Володимірівна Рауба E W
Переглядів: 1889 | Завантажень: 121 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]