Субота, 23.09.2017, 12:02,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українське читання » Українське читання 3 клас

Степан Жупанин
07.03.2013, 23:42
Дивосвіт, що цікавить дитину.
Матеріал уроку. «Степан Жупанин» ( про нього ). Степан Жупанин «Ліщина», «Оленчині вишивки».
Мета:ознайомити учнів з творчістю українського поета Степана Жупанина; удосконалювати якість читання учнів; формувати навички виразного читання; розвивати пам'ять, уяву, уміння використовувати у власному мовленні образні поетичні вислови; виховувати любов до природи, викликати позитивні емоції учнів .
Хід уроку
І Організація класу до уроку
Сонечко ласкаве усіх розбудило,
Ніжні пелюсточки квітка розкрила,
Роса її гарнеє личко умила.
Тихий вітерець гіллям колихає,
Пташина у небо безмежно злітає.
Дитя відкриває свої оченята,
Прямує до мами, до тата.
Веде його мрія щира, крилата.
А мрія, скажу вам, дуже проста:
Дитятко прямує у світ, де краса.
ІІ Вправи на удосконалення читацьких навичок
1.Відгадування загадки. Вправа для розвитку мовної догадки.
- Прочитайте загадку, подумки переставляючи букви.
От пярма,от ірвна, от укрита,
Опевед етеб оп свіх всіхат.
Опичантєься з опораг
Езбікеннча яц … (дорога )
2.У презентації написано вірш.
Учні самостійно вчаться читати його з різною інтонацією.
А я душу скупаю в красі
Весняного ніжного саду,
Босоніж пробіжусь по росі
І під вишнею білою сяду.
Я до ніг тихим травам впаду —
То не вишні розквітли в саду,
А хмаринки спустилися з неба.

3. Читання скоромовки.
Повільно (тихо) , швидше(напівголосно), швидко( голосніше)
Хмаринки-пуховинки,
Химерні, волохаті.
Вмостились на хвилинку
У хлопчика на хаті.
Химерні ці хмаринки —
Принесли завдання
Для кожної дитинки.

4. «Загадкові хмаринки».

— Це ім’я відомого поета.
В Іршаві, де гніздо родинне,
Плекав поезію святу.
І серце він зберіг дитинне,
А в нім — любов і доброту.
Сьогодні ми заглянемо до віршованої скарбниці Степана Ілліча, прочитаємо його вірші.
ІІІ Розповідь про поета.
(Розповідають підготовлені учні).
Жупанин Степан Ілліч народився 18 січня 1936 року в селі Іршаві на Закарпатті в сім’ї селянина. Закінчив філологічний факультет Ужгородського університету. Учителював, згодом викладав в Ужгородському університеті. Отримав ступінь кандидата педагогічних наук.
Пропрацювавши в школі багато років, Степан Жупанин звернувся до творчості для дітей. Перша книжка „Бджілка” з’явилася ще 1959 року. Далі друком виходять „Сестрички-смерічки”(1962), „Гірська стежинка” (1965), „Пісні для дітей”(1974), „Світле озерце”(1975), „Ватра”(1980), „Сонечко”(1983), „Барвінок”(1983), „Смерековий край”(1985), „Лісовий світанок”(1986). Вірші С. Жупанина перекладалися російською, білоруською, чеською, угорською мовами.
Лауреат літературної премії імені Лесі Українки (1994).
У видавництві „Веселка” твори С. Жупанина друкувалися в колективних збірниках; окремими виданнями виходили „Гірська стежинка”(1965), „Світле озерце”(1975), „Лісовий світанок”(1986), „Світлячок та бджілка”(1989).
Помер 7 січня 2005 року.
ІV Самостійне читання статті «Степан Жупанин»
— Де народився поет ?
— Що наповнювало душу поета ?
— Які за жанром твори пише поет ?
Фізкультхвилинка
V. Робота над віршем C. Жупанина «Ліщина»
1. Виразне читання вірша вчителем.
— До кого звернувся хлопчик
2. Словникова робота.
— Прочитайте спочатку слова у лівій колонці зверху до низу, а потім — у правій
знизу до верху.
ліщина стоїш
царства розпочинаю
білка знаєш
обійшли садила
ліщинок сховала
стежинок пригріла
веснонька зростати
- Зачитати слова у зменшувально – пестливій формі.
- Про яку пору року йде мова у вірші? Які слова це підтверджують?
3.Повторне читання вірша мовчки. Відповіді на питання.
— Що відповіла ліщина хлопчикові ?
— Як назвала ліщина хлопчика ?
— Що ж цікавого вона розповіла?
4. Вправи на розвиток швидкості читання.
1) Гра «Чи були такі речення у вірші?»
Учитель зачитує речення. Діти відшукують їх у тексті.
-« Ліщино гарненька, чому стоїш ти скраю?»( Ні. )
-« до царства лісового аж сто дзвінких стежинок.»( Так.)
- «а веснонька пригріла —і стала я зростати.» (Так.)
- «мене садила лисичка — горіх сховала в трави.» ( Ні.)
5.Виразне читання вірша.
VI. Робота над віршем C. Жупанина «Оленчині вишиванки»
Хай не перев’яне вишиття,
Хай в годину ранньої розлуки
Вишиванка душу пригорта
І дарує гордість і красу.
Гордість за наш талановитий народ, за його майстрів, у яких в руках
нитки перевтілюються у різних героїв. Цей талант передається із поколін-
ня в покоління, від старого до малого. Саме про таку талановиту дівчинку
ми з вами й прочитаємо.
1.Виразне читання вірша вчителем.
- Про кого цей вірш? Що дізналися про Оленку?
2. Словникова робота.
1)Читання колонок слів
Тішиться світлиця
усміхається заквітчана
проміниться барвограй
міниться китиця
2)Пояснення слів.
Рукодільниця – та, що виготовляє якісь вироби, речі ручним способом.
Тішиться – радіє.
Світлиця – чиста,світла парадна кімната в будинку.
Китиця – купчення квітів на одній гілці.
Барвограй - яскравість кольорів ( барвистий, квітчастий, кольоровий).
3.Повторне читання вірша напівголосно.
— Чому хвалять дівчинку?
— Чим втішалися батьки дівчинки?
— Що красувалося на вишиванках дівчинки?
- Який вигляд має світлиця?
4. Вправи на розвиток швидкості читання.
А) Гра «Дочитай рядок до кінця».
Б) Гра «Дослідники»
Порахуйте скільки разів вжито слова вишивка,вишила. ( 8 )
5.Робота з ілюстрацією
— Якою зображена дівчинка на малюнку ?
— Які почуття пробуджує у вас цей малюнок ?
VII. Підсумок уроку
— З творчістю якого поета ми сьогодні познайомилися ?
— Який із прочитаних творів вам сподобався?Чим?
— Поет змальовував природу так, ніби писав книгу мудрості, гортаючи
сторінки якої дитина пізнає світ, а в ньому — щось нове.

.
Категорія: Українське читання 3 клас | Додав: LeNcHik
Переглядів: 5754 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/2

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]