П`ятниця, 14.08.2020, 04:56,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Ділимося досвідом » Ділимося досвідом

Успіх починається з творчості
[ Викачати з сервера (27.0 Kb) ] 10.02.2014, 16:28
Успіх починається з творчості




                                                           Виступ вчителя КЗШ№21
                                                                       Пікіної Л.Є.


Гасло моєї праці:
,, Щоб стати хорошим викладачем, потрібно любити те ,
    що    викладаєш , і любити тих , кому викладаєш. "
                                                    В.О. Ключевський
Шановні колеги , незалежно від того скільки часу ви працюєте у школі, давайте поміркуємо, що ми зобов’язані робити , працюючи у школі (гра ,,Мікрофон ":- Я зобов’язана ……..)
-    А тепер я пропоную замінити слово ,,зобов’язана” на слово ,,хочу”:
-    Я хочу ….
І тоді наше життя  змінюється на краще , адже думки матеріалізуються. Нам приємно буде працювати , ми будемо отримувати задоволення від того , що ми навчаємо  майбутнє нашої країни .  Все робимо із любов’ ю . Любов відкриває  радість творчості і веде до успіху .Тільки , якщо ви бажаєте удосконалюватися і ваші учні будуть удосконалюватися. Це - задоволення бачити дітей щасливими , коли вони  палають творчістю.
 Життя – це мить .
Тільки вчора відвідувала театральний гурток ,дитячу кіностудію , вперше     проводила    уроки     по методиці   Ш. Амонашвілі ,
С. Лисєнкової  , а тепер доводиться розповідати вам про те , що мені допомагає робити цікавим і захоплюючим процес навчання.
Слово ,, талант " вперше зустрічається у Новому Завіті, де має значення одиницю вимірювання срібла , яку раб зариває  у  грунт.. Працюючи  у школі ,  я не зариваю таланти своїх вихованців , а намагаюся  їх відкривати .
 Головним завданням  вважаю – організацію  цікавого навчального середовища , щоб учні були впевненні , що наші уроки дуже їм необхідні у подальшому саморозвитку .Це щастя бути впевненими  у своїй діяльності .А далі справа методики.
Я дуже вдячна шкільному  психологу , з яким часто співпрацюю  та навчаюсь  у нього. Зокрема у психологічному аналізі  уроку,   який  допомагає подивитися на себе з боку та вивчати особистість кожного учня. Якщо мій учень йде у школу  із радістю, то можна вважати , що ми на шляху до успіху і залишилося тільки не нашкодити  .
У творчому пошуку корисно було вивчення психології . І я вивчала . Потім зрозуміла , що і моїм учням потрібні ці знання, цього вимагає сьогоднішнє життя  , спілкування  з однолітками, їх майбутнє.
Часто на своїх уроках я використовую психологічні ігри, направлені на розвиток емоційного сприйняття . Маючи  основну мету створення позитивного освітнього середовища на уроці, використовую і адаптую   методи, які сприяють взаємній  довірі  та позитивній атмосфері:  рольові ігри , кольоротерапію ,  арт і музичну терапії, проектні  технології, мультимедійні  презентації , а основним методом є позитивне  сприйняття світу.   Проявляються всі наші таланти  і мистецтво виконувати   ролі : від актора, режисера, казкового героя  до уважного слухача. У цьому випадку не треба хвилюватися  про здоров’я учнів : воно не тільки зберігається на фоні позитивних емоцій ,яку створюємо  разом з учнями  ,але і зміцнюється. Рівень тривожності знижується  на протязі уроку, котрий  забарвлений   ситуацією успіху , де діти не бояться оцінок і впевнені ,що помилки-це нормально. Творчість – це загадка, яку кожен ( художник ) задає  сам собі (С.Є. Лец )
У навчанні, щоб не формально засвоїти
матеріал, треба не пробути, а прожити
навчання, треба, щоб навчання увійшло в
життя дитини, щоб воно мало для нього
особистісний сенс
 А.Н. Леонтьєв
Зміна ролі - один з найпростіших способів урізноманітнити навчання . Різні ролі вимагають і різних інтонацій, жестів, емоцій, енергетики. Напрацювавши багатий рольовий  діапазон, учні     зможуть легко міняти характер свого виступу і форму подачі матеріалу. Відпрацьоване вміння вживатися в різні ролі дає внутрішнє дозвіл вести себе по-іншому, незвично. Знімається страх . -Адже  не я це роблю! Я просто граю роль, в якій мені належить говорити, майже кричати, заклично розмахувати руками і т. д. У цій вправі дітям  буде запропоновано спробувати на собі 5 максимально  різних ролей. Потім вони  самі зможуть розширити список подібних типажів. 1. Нудна людина. 2. Винахідник. 3.Герой будь-якого твору. 4. Вчитель. 5. Любляча матуся . (Завдання - увійти спочатку в першу роль і імпровізувати секунд 40-60 з цієї ролі, потім перемкнутися на наступну і т. д. В одній ролі потрібно утримувати не менше 40 секунд, щоб відпрацювати не тільки навик входження в образ, а й здатність залишатися в ньому тривалий час. Після того як  відіграли ці 5 вистав, спостерігачі  дають  зворотній зв‘язок: оцінюють  наскільки добре виходила кожна з ролей. Можемо разом подумати, що варто змінити у  грі, що додати до того чи іншого образу.
Вправа: Дзеркало (Моделювання) Як можемо ми збагатити свою скарбничку стилів виступів  і розширити діапазонну  скарбничку ? Дуже просто. Беремо  відеозапис з виступом героя фільму або мультфільму, який їм  подобається. Увімкнули.  І починають копіювати позу, міміку, жести, рухи. По можливості копіюють голос, інтонацію, мову. Спочатку  складно, запізнюються, не встигають. Це нормально. Але через деякий час раптом, як по клацанню,  відчують, що  тіло включилося в гру і стало рухатися, жестикулювати в манері  героя .
Моя порада вам : нас не повинно бути багато на  уроці ,  навчальний матеріал можуть інформувати окремі підготовленні  учні(обов‘язково всі повинні іноді зіграти цю роль)  з використанням  інтерактивних технологій та елементів театральної педагогіки. Діємо завжди. Тільки активна праця дає міцні знання.
Подобаються  моїм учням  ігри : ,,Німе кіно ", ,, Спілкування із вчителем”  ,  ,,Озвучуємо фільми” , ,, Вчені інформують " ,  ,, Ти – мій вчитель-помічник !”
 Улюблені герої добрих мультфільмів допомагають знайомитися із математичними діями ,розв‘язувати задачі, розвивають  пам’ять , мислення, мовлення.
Урок можемо почати за межами класу, а там нас чекає сюрприз (казковий герой, вчений ..).
Ігри , що театралізуються,  так чи інакше засновані на розігруванні ситуацій  - способом пізнання  світу учнями. Діяльність радує  дітей своїм оптимізмом, добротою, любов'ю до всього живого, мудрою ясністю в розумінні  життя,   при цьому формується досвід соціальних  навиків поведінки, а улюблені герої стають зразками для наслідування.  Учень  отримує роль одного з її героїв, залучається до культури свого народу, мимоволі вбирає те відношення до світу, яке дає силу і стійкість в майбутньому житті.
  Ми всі знаємо інтерактивні методи навчання , але змінюйте їх під себе ,удосконалюйте, творіть і це вже ваш стиль роботи.
Наведу приклади педагогічних ситуацій, що вирішуються за допомогою театральної діяльності:
1. «Занурення у казку» за допомогою «чарівних речей» з казки.  
 2. Читання і спільний аналіз. Наприклад, проводиться бесіда, спрямована на знайомство з емоціями і почуттями, потім - виділення героїв з різними рисами характеру та ідентифікація себе з одним з персонажів.
 3. Програвання уривків з творів, передавальних різні риси характеру, з паралельним поясненням або поясненням вчителем  і дітьми моральних якостей і мотивів дій персонажів.
Якщо необхідно ввести проблемні ігрові ситуації, то театралізовані ігри можуть проводитися у двох варіантах:
*зі зміною сюжету, зберігши образи твору ;
* із заміною героїв, зберігши зміст казки.
У процесі роботи над роллю рекомендується:
 - складання словесного портрета героя;
 - фантазування з приводу його будинку,
 -взаємин з батьками, друзями,
- придумування його улюблених страв, занять, ігор;
- аналіз придуманих вчинків;
 - робота над сценічною виразністю: визначення доцільних дій, рухів, жестів персонажа, місця на сценічному майданчику, міміки, інтонації.
 Драматизація - це не просто переказ , в ній немає чітко окреслених ролей із заздалегідь вивченим текстом.
 Діти переживають за свого героя, діють від його імені, привносячи в персонаж свою особистість. Саме тому герой, зіграний однією дитиною, буде зовсім не схожий на героя, зіграного іншою дитиною.. Програвання психогімнастичних вправ на зображення емоцій, рис характеру, обговорення та відповіді на запитання дорослого є необхідною підготовкою до драматизації, до «проживанню» за іншого, але по-своєму.
 У драматизації беруть участь всі діти. Якщо не вистачає ролей для зображення людей, звірів, то активними учасниками спектаклю можуть стати дерева, кущі, вітер, хатинка і т. д., які можуть допомагати героям казки, можуть заважати, а можуть передавати і посилювати настрій головних героїв.
Для полегшення програвання тієї чи іншої ролі після знайомства із твором перед його програванням необхідно обговорити, «проговорити» кожну роль.
У цьому вам допоможуть питання: що ти хочеш робити?
* Що тобі заважає в цьому?
* Що відчуває твій персонаж?
* Який він?
*Про що мріє?
*Що він хоче сказати?
Після програвання  проходить обговорення:
* Які почуття ти відчував під час театралізації ?
*Чия поведінка, чиї вчинки тобі сподобалися? Чому?
* Хто тобі найбільше допоміг у грі?
* Кого ти хочеш тепер зіграти? Чому ?
Цікаві етюди, в яких діти рухаються під фрагменти музичних творів. Учні  активно обговорюють, у що краще грати, погоджувати свої задуми і бажання. Гра повторюється кілька разів і у кожного є можливість спробувати себе в ролі
 Основна мета педагогічного керівництва - будити уяву дитини, створювати умови для винахідливості, творчості дітей .
 Урок –це імпровізація ,плануєш один шлях  , а  творча співпраця з  учнями направляє нас до вершини успіху зовсім іншими стежками. Удосконалюються всі : і вчитель , і учні   . Будьте уважні, коли проводите уроки, пам’ятайте  ,, Закон 15 хвилин "  . Все    втомилися, а ось і маленькі перлинки –активні методи навчання. Вони як чарівні палички дають уроку нове забарвлення. Використовую спеціальні вправи, які підвищують ефективність розумової діяльності (,,Кільце”, ,,Лезгинка”, ,,Кулак –ребро- долоня ", ,,Вухо—ніс”). Спасибі сучасності ,   спасибі інтернету- це скарбниця наробок , досвіду наших колег , які також  є нашими вчителями.  Зануріться сьогодні у педагогіку Ш. Амонашвілі , слухайте його відео-лекції , вчиться у нього.           
Творча лабораторія сучасного вчителя різноманітна . Ми починали з виготовлення дидактичного матеріалу своїми руками : малювали , розфарбовували , вирізали , а зараз –новітні технології  допомагають нам навчати дітей.  Було б тільки бажання творити і наша праця принесе вам задоволення , ви будете щасливими . Кожен день аналізую і ставлю собі питання :
-    Що було цікавим ?
-    Що не  вдалося     ?
-    Що повинна зробити для того ,щоб очі моїх дітей сяяли від щастя відкриття , упевненості у своїх досягненнях ?
Наші уроки – це творча діяльність, а результат цього почути відповіді на питання :
-    Кому сподобалося у школі ?
-    Мені!
-    Хто щасливий ?
-    Я !
Знову день прожила недарма.
-    Хай вам щастить , любі мої !
                    *******
      Да, я – учитель, здесь все ясно,
      И этим званием горжусь.
      День мною прожит не напрасно,
       Коль искру знаний я зажгу.
       Со мной мои ученики,
       Как будто с речкой ручейки.
       Мои романтики, мои искатели,
       Мои поэты и друзья,
       Мои философы и открыватели,
       Вы все – мои учителя.
       Меня не устаёте обновлять,
       А я вас — снова в русло принимать.
       Пускай же вечной будет эта связь:
       Вы — для меня, а я — для вас.
                  


Категорія: Ділимося досвідом | Додав: Ann Заклад:|Автор:Пікіна Л.Є. E W
Переглядів: 710 | Завантажень: 67 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]