Статистика
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Людські чесноти. Байдужість
[ Викачати з сервера (2.06 Mb)
]
| 27.10.2013, 15:10 |
Урок громадянської освіти в 4 класі. Тема: Людські чесноти. Байдужість. Мета: розширювати знання учнів про загально-людські чесноти, зосередити їхню увагу на таких людських рисах, як зневага та байдужість на прикладах змісту казок та оповідань В.Сухомлинського і протилежних до них: щирість, тактоснвіть; вчити переживати події разом з героями оповідань; формувати в учнів моральні святині та істини, прагнення допомогти ближньому у скрутну хвилину, наводити оцінні судження, встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням до людей, аргументувати переваги добрих вчинків, розкрити облагороджуючу роль милосердя,виховувати співчуття до ближніх, прагнення допомогти ближньому у скрутну хвилину,пробуджувати інтерес до всього корисного, морального. Обладнання: презентація «Байдужість», тлумачні словники. Хід уроку І. Організаційна частина Слово вчителя (Слайд 1) Продзвенів і стих дзвінок. Час почати нам урок. Вузлик не один сьогодні будемо в'язати, На уроці цікаву тему будемо вивчати.
ІІ. Актуалізація опорних знань - Уявіть себе у казці. Як відомо, казкові герої дуже часто постають перед вибором, якою дорогою йти. Робота в групах. Метод "Обери позицію".(Слайд 2) - От перед вами сьогодні три дороги. Обирайте1 1) Ліворуч підеш - своє щастя знайдеш. Важко тобі доведеться. Друга втратиш, себе зламаєш, назад не повернешся. 2) Праворуч підеш - щасливим станеш багато побачиш, чужі таємниці дізнаєшся, душею зачерствієш, до людей охолонеш, сміятися розучишся. 3) Прямо підеш - себе знайдеш, у дорозі змучишся, настраждаєшся. (Обговорення думок учнів.) - У житті, діти, як у казці, ми завжди обираємо, яким шляхо простувати, як вчитнити, і нащ вибір характреризує нас самих. Кожна особистість має у своєму "Я" хороше і погане. Але людина праген жити в мирі, злагоді і любові. Її душа тягнеться до добра і світла, до пізнання пректрасного, до ласки та щастя. Тільки в такому середовищі, де є повага, взаєморозуміння, пвдтримка, людське тепло, доброта, співчуття, мир, ласка, завжди добре усім.І кожному слід прагнути до того, щоб з нами були ці цікаві якості. Для цього потрібно у своєму сердечку мати доброту і лбов, бажання кожному прийти на допомогу, зробити людям добро, чимось допомогти, вміти прощати людські слабості з веселою посмішкою дивитися у світ. Бов ньому ми недосконалі, у кожного є якісь недоліки, вади. Але людина здатна їх виправляти. Для цього потрібно лише бажання і сила волі.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Твори добро Л.Іванова (Слайд 3) Ти добро лиш твори повсюди, Хай тепло твої повнить груди. Ти посій і доглянь пшеницю, Ти вкопай і почисть криницю, Волю дай. Погодуй пташину, Приласкай і навчи дитину, Бо людина у цьому світі Лиш добро повинна творити. - Сьогодня на уроці ми поговоримо з вами про людські чесноти, і особливу увагу звернемо на такі чкості любини, як зневага, байдужість, а також щирість, тактовність і доброзичливість.А девізом нашог уроку буде вислів: Твори добро! Не будь байдужим!” (Слайд 4)
ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Бесіда. • Що таке людські чесноти? (Слайд 5) ( Це міцні позиції, сталі схильності, постійне вдосконалення розуму й волі, які керують нашими вчинками, впорядковують наші пристрасті й спрямовують нашу поведінку згідно з розумом і вірою. Вони дають легкість, самовладання і радість, щоб вести морально добре життя.) 2. Слухання учнями оповідання В.Сухомлинського «Найгарніше і найпотворніше». Читає вчитель (Слайд 6) Найгарніше і найпотворніше Марія Іванівна сказала нам: - Діти, подумайте, що вам здається найгарнішим у світі й що найпотворнішим. Подумайте й напишіть про це твір. Довго я думала, що ж найгарніше. Найгарніше - це тендітні квіточки конвалії. Вони такі ніжні й ласкаві. Вони радіють, що на небі сонце. Коли дивишся на ці квіти, стає радісно. Хочеться зробити щось добре. І ще хочеться, щоб люди говорили про те, що ти гарнв слухняна дівчинка, добра материна й батькова дочка. Найгарніше – це коли люди роблять одне одному добро. Раз було таке. Біля високого дерева на лавочці сидів дідусь старий. Він їхав автобусом і йому стало зле. Вийшов дідусь з автобуса та й сидить на лавочці. Мама запросила його додому, дала ліків, нагодувала. Дідусь відпочив, а наступного дня поїхав додому. Він їхав до сина. А найпотворніше було ось що. В одного хлопчика померла бабуся. Стара-престара. Їй дев’яносто років. І він не пішов на похорон. Та й коли хворіла – він її не провідував. Невже йому ото не боліло?. Найпотворніше, коли людина стає зла, безсердечна. - Аналіз змісту прочитаного • Чи погоджуєтесь ви з автором оповідання? • Що ви можете сказати про хлопчика, а про дівчинку? • Що б ви порадили хлопчикові? • Чи заслуговують такі люди, як хлопчик на повагу? Чому? • Чого навчає нас це оповідання?
3. Розповідь вчителя. Суспільство у процесі історичного розвитку виробило особливий соціальний інструмент для регулювання і спрямування поведінки кожної людини. Цим інструментом є мораль. Мораль існує у двох формах: - Особисті моральні якості (оброзичливість, милосердя, відповідальність, скромність, чесність, поступливість, наполегливість тощо) - Сукупність норм суспільної поведінки й оціночних уявлень («Не вкради», «не вбий» тощо і «справедливо», «порядно», «доброзичливо» тощо) (Слайд 7)
4. Робота з підручником. Опрацювання вірша Л.Забашти “Людина починається з добра”. (Слайд 8) - Прочитайте вірш вголос. - Яка основна думка вірша? - Як ви її розумієте? - Поясніть слова “вища правда”. - Що відрізняє людину від тварини? (мова, мислення, праця).
5..Хвилинка Ерудита (Слайд 9) З історії існування людства Високу моральну цінність добра, яке ми робимо сторонній людині, розуміли люди в сиву давнину. У Вавилоні був такий звичай — недужих виносили на майдан чи дорогу. Кожен, хто йшов повз нього, підходив, розпитував, коли знав якийсь засіб, радив нещасному. Ніхто байдуже не проходив. Такий звичай побутував і в ассірійців, єгиптян. Звичай чинити добро безкорисливо. За часів запорізького кошового Сірка наші прадіди допомагали навіть ворогам. Чуєте: ворогам! Це було тоді, коли у Криму вирувала епідемія чуми. Козаки дали змогу кримським татарам переселитися на українські землі, щоби перебути нещастя. А самі козаки! Землянок ніколи не замикали! Будь-який подорожній міг зайти, розвести вогонь,зварити страву, спочити. А прийде хазяїн, ще й радий буде гостеві,привітає його. А буває, що господар, як їде куди, так ще й зоставляє страву для прихожого. Наїдяться мандрівники та зроблять хрест, поставлять його серед землянки — це значить, що були гості й дякують хазяїнові. Прекрасні стосунки, в основі яких — доброта, а не байдужість!
Фізкультхвилинка. (Слайд 10) 6. Робота з підручником. - А тепер самостійно прочитайте оповідання В.Сухомлинського «Зневага» (с.21-22) (Слайд 11) - Аналіз твору. Відповіді на запитання. • Знайдіть і прочитайте слова, що характеризують Федька • Що люди говорили про нього? Чому? • Чому всі стали зневажати Федька, адже все-таки потрібно було комусь зрубати вишню? • Який висновок можна зробити? • Доберіть синонім до слова «зневага», неповага, образливе слово, вчинок, а антонім.
7. Робота з тлумачним словником. Зневага - почуття презирства, відсутність поваги до когось, неповага, образа, відсутність турботи, пікдування про когось. (Слайд 11)
8. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського “Байдужість”. (Слайд 12) - Прочитайте мовчки - Чому оповідання так називається? - У чому проявилася байдужість хлопців? - Як ще можна оцінити вчинок підлітків? (хуліганство) - Придумайте інший можливий хід подій.
9. Робота з тлумачним словником. Байдужість - це нейтральне, але по суті негативне почуття, коли людина не звертає уваги на те, що відбувається навколо загалом, або ж лише на певні речі. (Слайд 12)
10. Поради В. Сухомлинського. (Слайд 13) - В. Сухомлинский давав багато порад, щоб в майбутньому людині було не соромно самому перед собою. • "Будь добрим і чуйним до людей. • Допомагай слабким і беззахисним, товаришеві в біді. • Не завдавай людям прикростей. • Поважай і шануй матір і батька, вони дали тобі життя, вони виховують тебе, вони хочуть, щоб ти став людиною з добрим серцем і чистою душею», «Не будь байдужим до зла. • Борись проти зла, обману, несправедливості. Будь непримиримим до того, хто прагне жити за рахунок інших людей, завдає лиха іншим людям, обкрадає суспільство». (В. О. Сухомлинський).
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок. 1. Вправа «У залі судових засідань» (Слайд 14-15) Заява Повертаючись взимку зі школи, ми з подругою побачили на річці багато дітей. Річка замерзла. Біля берегів лід був товщим, по ньому всі ходили. А ми з Оленою забігли чуть далі – і провалилися. Я перша викарабкалася з води і простягнула руку Олені. Але витягти її не змогла – важко. Думала: хто – небудь із хлопців поспішить на допомогу. Але вони спокійно стояли неподалік, деякі навіть підсміювалися. Нарешті Олену витяг чоловік, що проходив неподалік. Завдання Дайте оцінку діям хлопців з сторони адвоката, прокурора, судді 2. Вправа «Чарівні скриньки». (Слайд 16) - Ось у мене 2 скриньки: червона та зелена.Червона - на символ небезпеки, а зелена – символ відродження, життя.. На смужках паперу напишіть свої позитивні риси, шкідливі звички, негативні риси характеру, які вам подобаються,а які заважають жити.. Опустіть їх у скриньки. Давайте на червону скриньку надінемо замок,викинемо ключ, щоб більше ніколи її не відкрив.
VI. Підсумок уроку Ось і закінчилась наша подорож у казку. (Слайд 17) • Про які риси характеру ми сьогодні говорили? • Який висновок для себе ви зробили з сьогоднішнього уроку? Отже, народна мудрість говорить «Життя, як казка, чим далі тим цікавіше».
VІІІ. Домашнє завдання. Підр. с. 22-23 – давати відповіді на запитання підручника.
|
Категорія: Я у світі (Громадянська освіта) 4 клас | Додав: Eva
Заклад:|Автор:Поспешилова Євгенія Юріївна E W
|
Переглядів: 8207 | Завантажень: 944
| Рейтинг: 1.5/4
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|