Запитання для підготовки до конкурсу "КОЛОСОК-осінній-2013″
„ЕНЕРГІЯ – ЦЕ ЖИТТЯ!”
1–2 класи
- Довідайся у батьків, як людина використовує енергію Сонця, вітру, води, вогню, тварин, палива.
- Запитай у вчителя природознавства, які горючі корисні копалини
використовують люди вдома? в автомобілі? на заводах? Який газ
утворюється під час горіння?
- Довідайся у дорослих, з енциклопедії або з мережі ІНТЕРНЕТ, як загасити багаття у лісі?
- Знайди у тлумачному словнику значення слів огниво, пірит, піротехніка, кремінь.
- Прочитай казку Ганса Крістіана Андерсена „Огниво”.
- Розгадай чайнворд у додатку до газети „КОЛОСОЧОК” № 25/2013.
Прочитай газети „КОЛОСОЧОК”: „Правда й вигадка про їжака” (№ 15/2013), „Як зимують дерева?” (№ 21/2013), „Як тварини готуються до зими?” (№ 22/2013), „Скарби болота” (№ 23/2013), „Торф – неоціненне багатство” (№ 24/2013), „Кімнатні рослини і твоє здоров`я” (№ 25/2013).
Прочитай з батьками у журналах „КОЛОСОК” статті: Дарії Біди „Як добути вогонь?” (№ 8, 9/2013); Віктора Мясникова „Що таке піротехніка?”(№ 1/2013).
3–4 класи
- Довідайся у батьків, за допомогою яких мінералів в давнину люди
добували вогонь? Які домашні прилади споживають найбільше
електроенергії?
- Запитай у вчителя природознавства, які горючі корисні копалини є на Землі.
- Довідайся у дорослих, з енциклопедії або з мережі ІНТЕРНЕТ, як транспортують нафту? Як позначають марки бензину?
- Знайди у тлумачному словнику значення слів гліцерол, хлорофіл, пірит, піротехніка, піроліз, огниво, кресало, трут.
- Навчись розгадувати ребуси. Розгадай ребуси у додатку до газети „КОЛОСОЧОК” № 9/2013.
- Прочитай казку Антуана де Сент-Екзюпері „Маленький принц”.
- Розгадай чайнворд у додатку до газети „КОЛОСОЧОК” № 25/2013.
Прочитай газети „КОЛОСОЧОК”: „Скромні мінерали” (№ 4/2012), „Як живуть мурахи?” (№ 30/2012), „Вода і твоє здоров`я” (№ 10/2013), „Пухнастий джмелик” (№ 11/2013), „Конюшина, джмелі, миші та сова” (№ 12/2013), „Бджолоїдка звичайна – птах 2013 року” (№ 14/2013), „Правда й вигадка про їжака” (№ 15/2013), „Як зимують дерева?” (№ 21/2013), „Як тварини готуються до зими?” (№ 22/2013), „Скарби болота” (№ 23/2013), „Торф – неоціненне багатство” (№ 24/2013).
Прочитай з батьками у журналах „КОЛОСОК” статті: Світлани Постолатій „Сонячна квітка” (№ 4/2011); Віри Сенчини „Глечики-хижаки” (№ 5/2012); Віктора Мясникова „Що таке піротехніка”(№ 1/2013); Дарії Біди „Як добути вогонь?” (№ 8, 9/2013).
5–6 класи
- Розпитай у батьків, під час роботи яких домашніх електроприладів виділяється тепло.
- Довідайся у дорослих, з енциклопедії або з мережі ІНТЕРНЕТ про
відновлювальні та не відновлювальні джерела енергії; у чому відмінність
бурого вугілля та кам’яного; як на географічних картах позначаються
горючі корисні копалини.
- Чим живляться бджола, кріт, вовк, крокодил, білка?
- Як зимують їжак, ведмідь, мурахи? Як вони зберігають і накопичують енергію?
- Які рослини запасають у насінні жири? Навіщо їм цей запас?
- Що таке харчові ланцюги? Які організми до них входять?
Прочитай газети „КОЛОСОЧОК”: „Скромні мінерали” (№ 4/2013), „Як зимують дерева?” (№ 21/2013), „Скарби болота” (№ 23/2013), „Торф – неоціненне багатство” (№ 24/2013).
Прочитай у журналах „КОЛОСОК” статті: Дарії Біди „Зелена сутність чорного вугілля” (№ 1/2013); „Чому змінюється клімат Землі?” (частина 1) (№ 4/2013), „Жива чи нежива, або Звідки взялося „чорне золото”?” (№ 7/2013), „Як добути вогонь?” (№ 8, 9/2013); Наталії Романюк „Термогенез рослин” (№ 10/2013), „Секрети збереження плодів” (№ 11/2013); Ірини Пісулінської „Злодюжки” (№ 8/2013), „Весільні феєрверки” (№ 11/2012), „Жива електрика” (№ 12/2012); Віктора Мясникова „Що таке хімічні реакції?” (№ 2/2013), „Реакції сполучення і розкладу в природі і побуті” (№ 3/2013); Марії Надраги „Олійні культури” (№ 8/2013).
Готуватися до конкурсу тепер можна і в соцмережах. Долучайся до нас та бери участь у розіграші призів!
vk.com/kolosokGroup
facebook.com/kolosokGroup
7–8 класи
- Пригадай фізичний зміст енергії.
- Довідайся про внесок у відкриття закону збереження енергії англійського фізика і пивовара Дж. Джоуля.
- Які прилади, що споживають електроенергію, є у тебе вдома? Які перетворення енергії відбуваються під час їхньої роботи?
- Довідайся з енциклопедії або з мережі ІНТЕРНЕТ:
- з чого виготовляють фотоелементи;
- які продукти отримують з нафти;
- чи всі рослини містять хлорофіл.
- У чому суть фотосинтезу? Які енергетичні перетворення відбуваються у цьому процесі?
- У яких тварин є електричні органи? Як вони їх використовують?
- Як тварини пристосовуються до зими? Хто з них запасає на зиму провіант?
- Які пристосування є у теплокровних тварин для збереження тепла?
- З’ясуй відмінність між поняттями „газообмін” та „дихання” („клітинне дихання”).
Прочитай у журналах „КОЛОСОК” статті: Дарії Біди „Зелена сутність чорного вугілля” (№ 1/2013), „Лимонний годинник” (№ 3/2013), „Чому змінюється клімат Землі?” (частина 2) (№ 5/2013), „Жива чи нежива, або Звідки взялося „чорне золото”?” (№ 7/2013), „Як добути вогонь?” (№ 8, 9/2013); Наталії Романюк „Мітохондрії – енергостанції клітини” (№ 6/2013), „Секрети збереження плодів” (№ 11/2013); Ярини Колісник „Зелена фабрика життя” (№ 7/2013); Ірини Пісулінської „Весільні феєрверки” (№ 11/2012), „Злодюжки” (№ 8/2013); Марії Надраги „Олійні культури” (№ 8/2013); Богдана Ціжа „Використання енергії Сонця” (частина 1) (№ 4/2012); Віктора Мясникова „Дивовижні органічні речовини – вуглеводні” (№ 10/2012), „Що таке піротехніка?” (№ 1/2013), „Що таке хімічні реакції?” (№ 2/2013), „Реакції сполучення і розкладу в природі і побуті” (№ 3/2013); Валерія Старощука „Навіщо ми струшуємо термометр?” (№ 4/2013); Андрія Шарого „Фотоелементи” (№ 6/2013).
9–11 класи
- Довідайся, у яких винаходах Герона Олександрійського роботу виконувала пара.
- Хто з учених запровадив термін „енергія”?
- Пригадай, що таке термодинамічна рівновага.
- Довідайся з енциклопедії або з мережі ІНТЕРНЕТ:
- що таке біогаз;
- які речовини, розчиняючись у воді, понижують температуру розчину;
- за допомогою яких мінералів можна висікати іскри;
- які продукти отримують з нафти.
- Як тварини пристосовуються до зими? Як вони накопичують та зберігають енергію?
- Що таке харчові ланцюги? Які ланки вони мають? Які організми їх складають?
- Як харчуються паразити? фітофаги? хижаки? сапротрофи? мікотрофи?
- У чому відмінність між газообміном та диханням (клітинним диханням)?
Прочитай у журналах „КОЛОСОК” статті: Дарії Біди „Дерево-веселка” (№ 9/2011), „Чому змінюється клімат Землі?” (№ 4, 5/2013), „Великий – слабкий, маленький – сильний?” (№ 8/2013) та „Великий – повільний, маленький – швидкий?” (№ 9/2013); Наталії Романюк „Мітохондрії – енергостанції клітини” (№ 6/2013), „Термогенез рослин” (№ 10/2013), „Секрети збереження плодів” (№ 11/2013); Богдана Ціжа „Використання енергії Сонця” (№ 4, 5/2012); Ірини Пісулінської „Весільні феєрверки” (№ 11/2012), „Жива електрика” (№ 12/2012), „Злодюжки” (№ 8/2013); Ярини Колісник „Зелена фабрика життя” (№ 7/2013); Віри Сенчини „Глечики-хижаки” (№ 5/2012); Віктора Мясникова „Дивовижні органічні речовини – вуглеводні” (№ 10/2012), „Що таке хімічні реакції?” (№ 2/2013), „Реакції сполучення і розкладу в природі і побуті” (№ 3/2013); Олега Орлянського „Теплота і температура” (№ 4/2013), „В пошуках нуля” (№ 5/2013); Андрія Шарого „Домашня електрика, або До чого тут кішки та кислі яблука?” (№ 3/2013).
|