Світ стає цифровим, а його мешканці мають володіти цифровими технологіями та використовувати їх ефективно в різних галузях економіки, зокрема в освіті, науці та бізнесі. У ХХІ сторіччі інформаційно-комунікаційні технології, комп’ютерні комунікації формують нове поле інформаційної культури. Змінились вимоги до шкільної освіти. В наше життя дуже стрімко входять нові технології навчання «Потрібно бігти щодуху, щоб тільки втриматись на місці, а щоб дістатись кудись, треба бігти принаймні вдвічі швидше» - ця фраза з «Аліси в задзеркаллі» сьогодні звучить як дійсне пророцтво в освіті.
На сьогодні не викликає сумніву, що формування ІКТ-компетентності є однією з обов’язкових умов досягнення освіти ХХІ сторіччя. Сучасна освіта – це освіта, яка здійснюється засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Все це говорить, що вчителі сучасної школи мають розумітися на сучасних формах навчання та активно користуватися ІКТ-технологіями
Освітяни Криворіжжя мають великий досвід у впровадженні сучасних ІКТ- технологій в систему освіти, широкого використання Інтернет-технологій та ресурсів в практичній діяльності.
З метою пропаганди досягнень педагогів щодо навчання й виховання дітей і учнівської молоді, створення умов для реалізації творчого потенціалу педагогів засобами інформаційно-комунікаційних технологій, підтримки діяльності сучасного навчального закладу, розширенню мережі інформаційних ресурсів для формування єдиного інформаційного середовища системи освіти, визначення пріоритетних напрямків і проблем розвитку системи освіти міста управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, КЗ «Інноваційно-методичний центр» проводить у 2015 році для педагогів та закладів конкурси з інформаційних технологій.
Запрошуємо до активної участі у конкурсах!
Номінації Конкурсу:
- Управління освітнім закладом;
- Методичний супровід управлінської діяльності, навчально-виховного процесу;
- Початкова освіта;
- Предмети суспільно-гуманітарного циклу;
- Предмети природничо-математичного циклу;
- Інформатика;
- Предмети естетичного, здоров’язберігаючого і технологічного напряму;
- Виховання дітей і молоді;
- Психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу;
- Позашкільна освіта;
- Робота зі Smart-дошкою.
ІІІ. Вимоги до конкурсних матеріалів
3.1. Цифрові ресурси мають забезпечувати методичну й інформаційну підтримку діяльності керівників і педагогів, повно й доцільно супроводжувати викладання однієї з тем навчальної дисципліни, бути інтегрованими з традиційними навчальними підручниками і посібниками, відповідати вимогам навчальних програм.
3.2. Матеріали, що супроводжують викладання тем навчальних дисциплін, повинні бути представлені декількома типами ресурсів, які можуть бути використані для підготовки, проведення уроку, заняття гуртка та перевірки знань, умінь і навичок. Конкурсні матеріали можуть бути представлені добіркою статичних, динамічних та інтерактивних електронних матеріалів методичного чи навчального характеру, а саме: навчально-методичні, художні і наукові тексти; графічні зображення; фото; таблиці; графіки; картографічні схеми; дидактичні матеріали; електронні підручники; тестові завдання; презентації; звукові й музичні файли; мультимедійні проекти; авторські відеофільми; цифрові копії художніх і науково-популярних фільмів; цікаві уроки, методичні заходи; моделі природних і фізичних явищ, соціальних процесів; інформаційні довідки тощо.
3.3. Цифрові ресурси повинні мати зручний інтерфейс користувача, який надає можливість швидкого доступу до необхідних ресурсів при підготовці або проведенні уроку/заняття гуртка.
Розмір одного цифрового ресурсу не повинен перевищувати 1Gb. Можливі формати ресурсів:
Опис
|
Розширення
|
Програма для відкриття
|
Текстові документи
|
Документ у форматі Microsoft Word
|
doc, docх
|
Microsoft Word 2003, 2007, 2010
|
Текст з форматуванням (rich-text format)
|
Rtf
|
Microsoft Word 2003
|
Текстовий файл без форматування (простій текст)
|
Txt
|
Блокнот Windows
|
Текст у форматі HTML (веб-сторінка)
|
html, htm
|
Internet Explorer
|
Презентація у форматі Microsoft PowerPoint
|
pps, ppsх
|
Microsoft PowerPoint 2003, 2007, 2010
|
Електронна таблиця у форматі Microsoft Excel
|
xls, xlsх
|
Microsoft Excel 2003, 2007, 2010
|
Форматований текст із зображеннями
|
Pdf
|
Adobe Acrobat Reader
|
Флеш-ролики
|
Файл Flash
|
Swf
|
Flash Player
|
Файл Shockwave
|
Dcr
|
Shockwave Player
|
Звукові файли
|
Звуковий файл у форматі MP3
|
mp3
|
Winamp
|
Звуковий ряд
|
Mid
|
Winamp
|
Відео-файли
|
Відеофайл у форматі Audio Video Interleave (AVI)
|
Avi
|
Windows Media Player
|
Відеофайл у форматі Moving Picture Experts Group (MPEG)
|
Mpg
|
Windows Media Player
|
Advanced Systems Format, динамічний видео- і звуковий ряд (реалістичний і синтезований)
|
Asf
|
Windows Media Player
|
Відеофайл у форматі Quick Time
|
Mov
|
Quick Time
|
Графічні файли
|
Зображення у форматі Graphics Interchange Format (GIF)
|
Gif
|
Програма для проглядання зображень в Windows
|
Зображення у форматі Joint Photographic Experts Group (JPEG)
|
jpg, jpeg
|
Програма для проглядання зображень в Windows
|
Зображення у форматі Portable Network Format (PNG)
|
Png
|
Програма для проглядання зображень в Windows
|
Зображення у форматі Tagged Image File Format (TIFF)
|
Tif
|
Програма для проглядання зображень в Windows
|
Графічне зображення текстових документів
|
Djvu
|
DJVU Reader
|
Файлові архіви
|
Файловий архів rar
|
Rar
|
WinRar
|
Файловий архів zip
|
Zip
|
WinRar
|
Матеріали, що подаються на Конкурс, розміщуються на CD або DVD диску.
Цей диск має вміщувати:
- Картку опису (додаток 3).
- Систематизовані цифрові освітні ресурси окремими папками з назвами.
Диск має бути в спеціальній пластиковій коробці. Титульна сторона обкладинки диска повинна мати художнє оформлення, назву інформаційного ресурсу. Зворотна сторона обкладинки має вміщувати наступну інформацію:
- ПІБ автора (авторів), посаду, звання;
- навчальний заклад або установа;
- анотацію, в якій необхідно вказати повну назву ресурсу, його призначення.
ІV. Визначення переможців
Переможці в кожній номінації Конкурсу визначаються журі на підставі таких критеріїв:
- Відповідність державним освітнім стандартам.
- Наявність зручного інтерфейсу користувача.
- Системність та структурованість цифрових освітніх ресурсів.
- Якість цифрових освітніх ресурсів.
- Дотримання принципів дидактики, відповідність цілям навчання, віковим особливостям учнів, психолого-педагогічним вимогам до навчального матеріалу.
- Орієнтація на сучасні форми навчання, забезпечення інтерактивності й мультимедийності навчання.
- Використання сучасних мультимедійних ресурсів, мережі Інтернет.
- Ефективність як відповідність витрат на використання цифрових ресурсів очікуваним результатам.
- Забезпечення можливості рівневої диференціації та індивідуалізації навчання, врахування відмінностей у культурному й освітньому досвіді.
- Проектування видів навчальної діяльності, що орієнтують учня на набуття досвіду вирішення життєвих проблем на основі знань і умінь у рамках предмету.
- Забезпечення використання як самостійної, так і групової роботи.
- Перевищення за об'ємом відповідних розділів підручника, не розширюючи, при цьому, тематичні розділи.
- Методична доцільність.
УВАГА!
- у разі недотримання вимог відповідні цифрові ресурси не розглядаються;
- журі не дає коментарів щодо ухвалених рішень;
- автори, які представили цифрові ресурси на Конкурс, автоматично надають організаторам Конкурсу право на їх використання у некомерційних цілях (публікація у фахових виданнях, використання на виставочних стендах тощо) із обов’язковим посиланням на авторство.
Переможці у номінаціях нагороджуються дипломами управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, переможці Конкурсу – цінними подарунками.
Заявка
на участь у конкурсі на кращі цифрові освітні ресурси
Назва предмету
|
Прізвище, ім’я, по батькові автора/авторів
|
Фах, посада, кваліфікаційна категорія
|
Місце роботи (повна назва закладу)
|
Назва серії цифрових ресурсів
|
Перелік
ресурсів, які ввійшли до серії
|
|
|
|
|
1.
2.
3.
|
Картка опису цифрового ресурсу
(окремий файл на диску)
- Назва (заголовок роботи).
- Автор (и) (указати прізвище, ім’я та по-батькові, місце роботи, посаду).
- Навчальний заклад або установа.
- Навчальна дисципліна або призначення ресурсу (управління, методичний супровід, психологічна підтримка, виховання тощо).
- Для якої категорії (школярі, педагоги, керівники, батьки).
- Для якого класу та якого конкретно розділу, теми.
- Рік видання (розробки, підготовки) ресурсу.
- Мова ресурсу.
- Перелік всіх представлених на диску матеріалів: назва і тип ресурсу (фільм, презентація, тест тощо із вказівкою програмного ресурсу, який був використаний для підготовки).
- Анотація:
- основний зміст ресурсу (1-2 речення);
- варіанти використання;
- необхідні умови ефективного використання (методичні, дидактичні, матеріально-технічні);
- функції, які виконує даний ресурс в управлінському або навчальному процесі (наочна, дослідницька, тренінгова, контрольна тощо);
- очікувані результати від використання.
- Перелік джерел, використаних при підготовці цифрового освітнього ресурсу.
|