Вівторок, 07.04.2020, 17:02,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 1 клас

Таблиці додавання і віднімання числа5. Задачі на збільшення, зменшення числа на кілька одиниць.
[ Викачати з сервера (1.17 Mb) ] 05.02.2013, 19:58
Урок-казка з математики в 1 класі з використанням ІКТ

Тема: Таблиці додавання і віднімання числа5. Задачі на збільшення,
зменшення числа на кілька одиниць.

Мета: ознайомити школярів з принципом додавання і віднімання числа 5,
удосконалювати обчислювальні навички, закріпити вміння
розв’язувати задачі на збільшення, зменшення числа на кілька
одиниць.

Тип уроку: комбінований
Обладнання: комп’ютер, проектор, проекційний екран, відео фрагменти
мультфільму (Урок проводиться у мультимедійному центрі).

Хід уроку:

1. Актуалізація знань учнів
- Сьогодні ми з вами подорожуватимемо разом з Буратіно, веселим, але не дуже слухняним. Вам треба бути уважними, щоб допомогти йому.
а) Усний рахунок.
- Наш герой кудись поспішає, з’ясуємо, як пролягав його шлях.
Приклад для обчислення:
5+5 = 3+6 =
10-6 = 9-2 =
4+4 = 7-4 =
8-5 = 3+2 =

Показ відеофрагмента
Хвилинка-пізнайка.
* На Землі є 230 видів черепах. Вони живуть у морях, річках, пустелях, на болотах. Тривалість їхнього життя — від 123 до 152 років.
Черепахи вибрали собі дуже вдалий, надійний, спосіб за¬хисту від ворогів. За найменшої небезпеки черепаха хо¬вається у панцир, який складається з двох частин (верхньої і нижньої). Серед черепах є гіганти і карлики. Найбільша має довжину 2м і вагу 600кг, а найменша — довжиною 10 см і вагою 100 г.
— Буратіно потрапив до будиночка під номе¬ром 5.
2. Каліграфічна хвилинка.
Письмо цифри 5.
Ця цифра має три елементи. Починаємо писати пряму похилу близько середини верхньої частини клітинки і ведемо до середини. Не відриваючи руки, описуємо правий півовал, який не торкається правої сторони клітинки. Від першого елемента пишемо горизонтальну лінію.
- У давнину мешканці Риму вигадали свій запис чисел, а п'ятірку — саме так.
Відведіть великі пальці кожної руки вбік. Ви помітили — великий та безіменний пальці утворили цифру V.

3. Повторення складу числа 5.
— Для того, щоб росла квіточка, потрібен дощик. Яка краплинка упаде на квіточку з. серединкою 5?
(Діти називають суму чисел, яка дорівнює п'яти).
1+2 1 + 4 1+0 5 + 4 5 + 2
4. Повторення про непарні числа.
— Яке число 5? (Непарне).
— Які серединки будуть поряд у квіточках? (Непарні числа: 1, 3, 7, 9).
— Буратіно прийшов у гості до Мальвіни. Він приніс їй гостинці.
5. Усна задача
У Мальвіни було 1 яблуко. Буратіно приніс їй ще 5 яблук. Скільки яблук стало у Мальвіни ?


II. Повідомлення теми уроку.
— Мальвіна хоче навчити Буратіно додавати і віднімати число 5.
III. Виклад матеріалу.
— Буратіно не любить вчитися, тому в нього ви¬никли труднощі.
Щоб допомогти нашому герою, треба пригада¬ти компоненти дій при додаванні та відніманні чисел.

Додавання числа 5 Віднімання числа 5

Доданок 1 2 3 4 5 Зменшуване 10 9 8 7 6 5
Доданок 5 5 5 5 5 Від’ємник 5 5 5 5 5 5
Сума 6 7 8 9 10 Різниця 5 4 3 2 1 0

— Буратіно вирішив, що з прикладами впо¬рається сам. Чи все він правильно розв'язав? Знайдіть помилки та обчисліть правильно. (Учні записують приклади в індивідуальну картку).
8-5 = 2 10-6 + 5 = 8
4 + 5= 10 6-5 + 6 = 7
10-5 = 5 5 + 3-4 = 2

Задача.
На першій квітці сиділо 2 метелики, а на другій квітці — на 5 метеликів більше. Скільки метеликів сиділо на другій квітці?
- Про що йдеться в задачі?
- Скільки метеликів на першій квітці?
- Скільки метеликів на другій квітці?
- Про що запитується в задачі?
- Яку дію виконаємо, щоб розв'язати задачу? Чому?
(Учні записують розв'язок задачі та звіряють з екраном).
— Буратіно не захотів більше вчитися і почав бавитись. Мальвіна вирішила закрити його в комірчині.
Фізкультхвилинка (під музичний супровід).
IV. Усвідомлення і осмислення матеріалу.
Задача.
Коли Буратіно йшов до комірчини, він порахував, що у будиночку Мальвіни 6 вікон, а в комірчині на 5 вікон менше. Скільки вікон в комірчині?
— Домалюйте кількість вікон у комірчині. (Учні працюють в індивідуальній картці).
Правило.
— Виведемо правило. Яку дію треба виконувати за умови:
Більше на ... віднімання
Менше на… додавання
Завдання.
— Щоб вийти з комірчини, Буратіно треба підібрати правильний ключ. (Учні з'єднують приклад з відповіддю і перевіряють правильність виконання
на екрані).
8-5 = 0
2 +5 = 7
5-5 = 6
1+5 = 3
V Підсумок уроку.
— І ось Буратіно на волі. А подумки він пригадує події цього дня. Допоможемо йому.
- Яку тему Мальвіна пояснювала Буратіно?
- Який вид задач вони розв'язували?
- Що нового запам'яталося з уроку?
- Ви були всі уважні, активні, тому ми змогли допомогти Буратіно.
Категорія: Математика 1 клас | Додав: INK Заклад:|Автор:Комарова Інна Анатоліївна E W
Переглядів: 3153 | Завантажень: 621 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]