Хід уроку І. Організаційний момент Вчитель. Гості наші вмостилися, Діти їх роздивилися. Привіталися, усміхнулися І до мене повернулися. — А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть поди¬витися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1-Б класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими. ІІ. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні у нас з вами не звичний урок математики, а урок-казка. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
На городі виростала, Сили набирала, Непомітно, дуже швидко, Великою стала. Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? (Ріпка)
— Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте.
ІІІ. Робота за матеріалами уроку. 1. Усний рахунок. Повторення чисел і цифр в межах 10.
Посадив Дід Ріпку. (СЛАЙД 3) Виросла вона швидко (СЛАЙД 4) Дід за Ріпку тягне - тягне Піт струменем з чола біжить: А Ріпка раптом говорить. Ти Дідусю, не спіши, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягнути мене не так просто! Швидкий дуже ти який. Ось тобі наказ такий: Виконай мої завдання І можливо ти тоді Кашу з ріпки поїси (СЛАЙД 5) — Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?
Завдання 1 Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри якими ці числа записуються - Зараз на екрані будуть з’являтися числа, а ви їх повинні впізнати і голосно назвати. (10) (СЛАЙД 6, 7, 8, 9) - Яке число заховала ріпка? 2. Математичний диктант. Повторення числового ряду в межах 10. Попереднє, наступне числа, сусіди.
Щось Ріпка міцно сидить! Швидше кличе бабку дід (СЛАЙД 10) ми, все ж таки, одна сім’я Бабка, Бабка, мершій біжи, Ріпку витягти допоможи.
Бабка: Кликав ти мене, мій друже? Ось так Ріпка! Сидить дуже! Ріпку зараз обв’яжу Швидко витягти допоможу.
А Ріпка бабусі відповідає: Ти, Бабуся, не спіши, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягти мене не так то й просто! Поряд із Дідом ти сідай, За завдання моє уважно читай.
— Час, друзі мої, не тягніть, а Бабі з Дідом допоможіть.
Завдання 2 - Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили: від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 8, від 7 до 2. - Назвіть пропущені числа (СЛАЙД 11, 12, 13) - Назвіть сусідів числа (СЛАЙД 14, 15)
3. Порівняння чисел в межах 10.
Ой, втомилися, не можуть. Може внучка допоможе. (СЛАЙД 16) Онучка, Онучка! Виручай! Бабці з Дідом допомагай!
А Ріпка й каже: Внучка, Внучка не біжи, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягти мене не так то й просто! Поруч з Бабусею сідай, Та завдання моє читай.
- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.
Завдання 3 Яке число з вивченого нами числового ряду найбільше? Чому? Яке воно? Яке число найменше? Порівняння (СЛАЙД 17, 18)
Фізхвилинка Ручки зараз покладемо І фізхвилинку почнемо (СЛАЙД 19-20)
4. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів. Ой, втомилися, не можуть. Може Жучка допоможе? (СЛАЙД 21) Жучка, Жучка, поспішай. Швидше нам допомагай!
— Дітки, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть
Завдання 4 Піготували математичне віяло Склад чисел (СЛАЙД 22-28) Приклади (СЛАЙД 29-30)
Фіззарядка для очей А зараз за порядком Фіззарядка для оченяток (СЛАЙД 31-32)
5. Розв’язування задачі.
Ой, втомилися, не можуть. Може кішка допоможе? (СЛАЙД 33) Мурка, Мурка, поспішай. Швидше нам допомагай!
Завдання 5 Подивіться на запис і спробуйте здогадатися про що зараз піде мова? ЗАДАЧА (СЛАЙД 34)
6. Завдання з логічним навантаженням. Нерівність. Парна робота.
Ой, втомилися, не можуть. Може мишка допоможе? (СЛАЙД 35) Мишка, мишка, поспішай. Швидше нам допомагай!
— Часу даром не втрачайте, всім героям допомагайте
Завдання 6 Спеціальне завдання від Ріпки. У кожного на столі лежить перевернута ріпка, ви зараз разом з товаришем по парті подумайте, яке ж число треба вставити, щоб нерівність була правильною. Працювати дружно, тихенько і швиденько (СЛАЙД 36) (перевірка на дошці за допомогою цифр на магніті)
ІV. Підсумок уроку.
Ось робота закипіла, Разом всі взялись за діло. (СЛАЙД 37) Дід та Бабка, Внучка й Жучка, Кішка й мишка встали в ряд. Один за одного вхопились, Піднатужились і все, Ріпка із землі повзе.
(СЛАЙД 38) В казці діти побували, Дуже гарно працювали. А тепер скажіть, будь ласка, Чи сподобалася казка?