Вівторок, 07.04.2020, 16:20,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 1 клас

Задачі на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2.Порівняння виразу і чи
09.02.2013, 22:11
Математика 1 клас. Урок-казка
Тема уроку: Задачі на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2.Порівняння виразу і числа.
Мета уроку: учити складати і розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Закріплювати вміння порівнювати вираз і число. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати бережливе ставлення до тварин, братів наших менших.
Обладнання:ілюстрації «Казкове місто», «Цифра 6», Жабка – царівна, лялька-Барбі, перфокарти, сигнальні картки, лічильний матеріал( сині та червоні кружечки)
Тип уроку: урок-казка
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Наш урок математичний.
І цікавий, і незвичний,
Гостей є у нас багато,
Спробуйте усіх впізнати,
Цікавинки і запитання,
Тож умощуйтесь зручніше
І працюйте веселіше.
Ледарів у нас немає,
Хто руки не підіймає?!
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1) Вступна бесіда вчителя
- Діти! Чи любите ви слухати казки? Сьогоднішній урок математики – незвичайний. Ми з вами вирушимо у казку. Подивіться, а ось і наше казкове числове місто. Назвіть мені будь-ласка знайомі вам числа.( Діти називають числа 0-9). У цьому місті у будинку № 10 жили Цар-батько і троє його синів. Хто ж буде з казкових героїв нам допомагати? Давайте послухаємо:
…Вийшли в поле три брати. Вистрілив старший брат із лука і впала стріла у двір боярина, а стріла середнього – у двір купця, а меншого Івана – у болото, де жила царівна…..(Жабка).
- Правильно діти. А тепер заплющіть очі. А тепер відкрийте і подивіться.
- Ось, діти! Жабка-царівна завітала в гості до нас на урок. Вона розумненька, веселенька, просто чарівна. Якщо ми з вами будемо гарно працювати, вона з радощів перетвориться у дівчину – красуню. Тож, дітки, давайте постараємось. Та допоможемо їй у цьому.

2) Усні обчислення.
- Діти, Жабка-царівна підготувала нам такі завдання і просить допомоги…
Тож давайте продемонструємо їй наші знання.
а) чітко називаючи числа, полічіть від 1 до 10;
б) а тепер в зворотному порядку полічіть;
в) назви сусідів чисел: 7, 5, 3;
г) повторення складу числа 8: які два числа слід додати, щоб результат був 8? (1+7, 7+1, 6+2, 2+6, 5+3, 3+5, 4+4).
- Діти, а тепер погляньте на таблицю та скажіть правильно ви виконали завдання? Молодці. Ось ми і допомогли нашій царівні, але цього не достатньо.
3) Робота в парах
- Зараз на парту кожний отримає грибочок (перфокарти з прикладами), вам потрібно розв’язати всі приклади правильно, тільки тоді допомога Жабці не буде марною. Приступаємо. (Діти виконавши приклади кладуть картки на край парти).
4) Каліграфічна хвилинка
Конкурс «Цифри – красуні»
- Діти,зараз ми з вами будемо прописувати цифру 6 ( таблиця числа 6). Давайте згадаємо, що шість складається з великого лівого півовалу та малого овалу, ширина цифри внизу і вгорі однакова. Починаємо прописувати.

5) Взаємоперевірка
- Діти, обміняйтеся зошитами, подивіться уважно на про писання цифри шість вашого сусіда, та підкресліть тільки ті, які про писані найкраще на вашу думку.
6) Математичний диктант
- Ось, діти, наша гостя не може обчислити деякі приклади. Допоможемо їй?
Ви, діти, часу не гайте,
Жабку нашу виручайте
Відповіді запишіть –
Царівні нашій допоможіть

а) Завдання 1
• На ставочку Петрик побачив 4 жабки, 3 жабки стрибнуло у воду. Скільки жабок залишилося?
• В акваріумі плавало 7 рибок, мама запустила до них ще 2 рибки. Скільки рибок стало в акваріумі?
б) Завдання 2
• 10 зменшити на 1;
• 5 додати 3;
• 8 зменшити на 3 та збільшити на 1.
7) Перевірка диктанту
За допомогою сигнальних карток ( так – синій, ні – зелений) Вчитель читає правильні відповіді, учні підіймають відповідну картку.
Відповіді: 1, 9, 9,8,6.
8) Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся
Руки в сторони розвів
Мабуть ключик загубив
Щоб той ключик відшукати.
На носочки треба встати,
І тихенько присідати.
І раз, і два…
Та й за парти крадькома.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Частини задачі
На дошці — малюнок до задачі.
Біля будинку росло 3 ялинки, а біля тину — ще 2. Скільки всього ялинок росло на подвір’ї?
Аналіз задачі
— Що нам відомо? (Росло 3 ялинки й 2 ялинки.)
— Як називається те, що нам відомо? (Умова)
— Яке питання задачі? (Скільки всього ялинок?)
— Як будемо підраховувати ялинки? Складіть приклад.
— Як ми відповімо на питання задачі?
— Назвіть частини задачі. (На дошці — таблиця)
Задача
Умова Питання Розв’язання Відповідь
ІV. Закріплення розуміння понять збільшення і зменшення на кілька одиниць
1)Робота з лічильним матеріалом
• Покладіть 7 червоних кружечків, а синіх на 1 більше. Зменшить число синіх на 1, що тепер можна сказати про число синіх та червоних кружечків ( їх порівну);
• Покладіть 9 червоних кружечків, а синіх на 1 менше. Збільшити число синіх на 1, що ми що тепер можна сказати про число синіх та червоних кружечків ( їх порівну);
3) Робота з підручником (с.58)
Завдання 3
4+1___5 3+3___5
4+1___6 3-3___1
Завдання 4
Розв’язати приклади
10-2+1 9-2-1 8-2-2
10-1-1 9-1-2 8-1+2
V. Розвиток математичних здібностей
а) Колективне розв’язування прикладів.
9 - 4 - 3 10 – 9 +6
10 – 5 + 3 2 + 6 – 8

б)Робота з геометричним матеріалом
• Покладіть ліворуч 6 кружечків, а праворуч — стільки ж, але із ще одним. Скільки стало кружечків? Менше стало кружечків чи більше? Що означає стільки ж і ще один? (На 1 більше)
• Покладіть 3 кружечки ліворуч, а праворуч — стільки ж, але на 1 менше. Скільки стало кружечків? Стало менше чи більше? Що означає стільки ж, але без одного? (На один менше)
• Отже, вислів «на 1 менше» означає відняти 1; вислів «на 1 більше» — додати 1.
• Складання на малюнку чотирикутників. ( на дошці геометричні фігури, квадрат, прямокутник, ромб)
VI. Підсумок уроку
- Ось і дійшов до кінця наш урок, чого ми навчилися на уроці?
- Чи сподобався вам наш урок?
- Давайте запитаємо нашу жабку – царівну, чи допомогли ми їй. Ой, погляньте вона ж перетворилася на справжню царівну. Це значить, що всі ми працювали дуже добре, вона нами задоволена. Давайте привітаємо її оплесками та запросимо в гості на наступні уроки
Категорія: Математика 1 клас | Додав: Oksana Заклад:|Автор:Пруднікова Яна Сергіївна E W
Переглядів: 6290 | Завантажень: 39 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]