Четвер, 25.04.2024, 21:12,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 2 клас

Урок-казка
30.03.2013, 23:53
Урок-казка. 2клас
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Задачі на дії різного
ступеня.
Мета. Закріплювати вміння множити і ділити числа, розв’язувати задачі на зустрічний рух. Розвивати пам’ять, уяву. Виховувати любов до казок, прагнення допомагати слабшим.
Обладнання. Індивідуальні картки,маршрутна карта подорожі Котигорошка від казки до казки, ілюстрації до казок, силуетні малюнки Котигорошка і Вовка.

Хід уроку
I.Повідомлення теми і мети уроку
— На сьогоднішньому уроці математики ми здійснимо мандрівку по українських народних казках разом із відомим вам казковим героєм.
Ви подумайте, згадайте
І хутчіш відповідайте:
Зї'ла жінка горошину,
Згодом народила сина.
Виріс, як з води, хлопчина,
Захищать пішов родину.
Бивсь зі Змієм булавою,
Врятував братів з сестрою.
І подумайте всі трошки.
Звуть мене... (Котигорошко).
(Показує силуетний малюнок Котигорошка.)
-Разом із Котигорошком ми „відвідаємо" казки (перераховую назви), у яких Котигорошко рятуватиме героїв цих казок від злого Вовка (показую си¬луетний малюнок Вовка). На дошці маршрутна кар¬та. На карті намальована дорога, що проходить через ліс. На ній позначено кружечками шість пунктів-казок. На початку шляху прикріплюю малюнок Котигорошка. Малюнок Вовка буде переміщати¬ся від казки до казки у ході уроку.

II. Закріплення умінь і навичок
1. Усний рахунок / робота на індивідуальних картках
— Першою казкою, в яку потрапив Котигорошко, є казка „Ко¬лобок" (учитель прикріплює до кружечка з цифрою 1 малюнок Колоб¬ка, а поруч силуетний малюнок Вовка).
Наш Вовк значно спритніший, ніж у казці. Він обов'язково з'їсть Колобка, якщо Котигорошко його не врятує. Щоб Котигорошко визволив Колобка, нам потрібно виконати завдання.
Вовк запитує:
- Ск. років у середньому живе слон ?
- 2 ∙ 8 : 2 + 80 – 2 = (86)
- Яка довжина синього кита?
- 2 ∙ 10 : 2 + 50 – 30 = (30)
- Яка висота жирафи?
- 2 ∙ 9 – 4 – 12 = (2)
- Ск. років живе кінь?
- 10 : 2 + 55 – 30 = (30)
Завдання на інд. картках
1) __ - 8 = 29 __ - 4 = 35
2) 60 - __ = 34 40 - __ = 16
3) __ + 11 = 20 __ + 7 = 18
4) __ : 6 = 2 __ : 3 = 5
5) 30 : __ =3 16 : __ = 8
6) 4 ∙ __ = 28 __ ∙ 2 = 14
7) __ ∙ 3 = 18 4 ∙ __ = 16

2.Складання прикладів
— Наступна казка, в яку потрапляє Котигорошко, це казка „Ко¬за і семеро козенят". Що зробив Вовк у цій казці? (Він з'їв шістьох козенят, і лише сьоме заховалося в піч.) Котигорошко не пустить Вовка у хату, і захистить козенят тільки тоді, коли ви правильно виконаєте завдання ст.138 , № 835
Один учень з місця читає перше завдання, пояснює, якою дією знаходять добуток, складає і розв'язує приклад. Другий учень дає відповідь на запитання пункту два.

3. Розв’язування задачі на зустрічний рух
— Котигорошко знову переміг Вовка і Вовк змушений втекти у наступну казку. (Вчитель переміщає силует Вовка до третього кружечка і прикріплює на ньому малюнок „Червона Шапочка".) Ви вже здогадалися, яка буде наступна казка? Що сталося з Червоною Шапочкою? Хто визволив дівчинку? (Мисливець.) Зараз цим мисливцем буде наш Котигорошко. Давайте допоможемо йому.

Задача. Відстань між Вовком і Червоною Шапочкою 80м. Яка відстань стане між ними, коли Вовк пробіжить 35м, а Червона Шапочка пройде 30м?
Розбір задачі. Якщо вовк пробіг 35 м, а дівчинка —30 м, про що можна ді¬знатись? (Яку відстань вони пройшли разом?) Якщо відстань між пунк¬тами 80 м, а пройдена героями відстань вже буде відома, про що можна буде взнати? (Скільки метрів їм залишилось пройти до зустрічі?)
Розв'язання записують у зошитах. Один учень називає відпо¬відь.
Творча робота над задачею
 Як можна змінити перше число умови, щоб Вовк і дівчинка зустрілися? (Зробити відстань між пунктами 65 метрів.) Як можна змінити друге число, щоб вони зустрілися? (Хлопчик пройшов 50 ме¬трів.) Як можна змінити третє число? (Дівчинка пройшла 45 метрів.)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (під пісню Червоної Шапочки).

4. Розв’язування нерівностей
— Вовк знову переможений (учитель переміщує його силует до цифри 4). Зараз Вовк спробує взяти реванш у казці „Цап та Баран" (вивішує до пункту 4 малюнок Цапа та Барана, що мандрують з
торбами за плечима). Ви ж пам'ятаєте, як ці герої самі прийшли просто в руки вовкам, що сиділи біля вогнища. Зараз наш Вовк думає, що він точно переможе, бо він не один, але Котигорошко не дрімає.
2 ∙ 6 __ 20 : 2 5 ∙ 3 __ 2 ∙ 8
2 ∙ 4 __ 6 + 6 14 : 2 __ 3 ∙ 7
3 ∙ 9 __ 4 + 4 12 : 4 __ 9 : 3

5. Самостійна робота
—Вовк знову переможений і ми потрапляємо в казку „Троє поросят". Протягом цілої казки Вовк переслідує поросят. Який момент у казці найстрашніший? (Коли Вовк через димар хоче потрапити у хатку.) Як ви думаєте, хто підказав Наф-Нафу зняти кришку з казана? Звичайно, Котигорошко. Але після того, як він разом з нами розв’язав задачу 838.

6. Знаходження периметра квадрата
―-Наш Вовк потерпів поразку в усіх казках. І зараз він опинився у казці „Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат" у жалюгідному становищі: сидить в ополонці з примерзлим хвостом. Які почуття викликає у вас зараз Вовк? (Жалю.) Давайте помиримо його з Котигорошком. Нехай Котигорошко врятує йому хвоста. Для цього нам треба знайти периметр ставка, на якому сидить Вовк.
 Ставок має форму квадрату зі стороною 3м. Знайдіть периметр цього ставка.

III. Підсумок уроку
― Вам сподобався наш урок? А що найбільше вам сподобалось? (Те, що Котигорошко постійно приходив усім на допомогу.) А хто до¬помагав Котигорошку? (Ми.) Коли вам було найважче допомагати Котигорошку? (Діти дають відповіді, вказуючи математичні завдання, які викликали у них труднощі.) Вчитель ще раз аналізує помилки дітей.
Категорія: Математика 2 клас | Додав: Надежда
Переглядів: 3345 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]