[size=13]Урок2. Нумерація трицифрових чисел. Множення й ділення зчислами 0 і 1. Задачі на знаходження суми двох добутків Мета: Провести бесіду про значення числа 0 у записі числа; повтори¬ти множення й ділення з числами 1 і 0 та правила множення й ділен¬ня суми на число та ділення числа на добуток; розвивати в учнів уміння розв’язувати задачі двома способами. Обладнання: Картки для індивідуальної роботи, нумераційна таблиця, предметні малюнки, таблиця для усної гри. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Контроль і закріплення знань учнів 1. Робота за картками (диференційовано). 2. Робота з нумераційною таблицею. Сотні Десятки Одиниці ∆∆∆∆ ∆∆ ∆∆∆∆∆
У таблиці позначками (∆) записані числа. Учні читають числа й за¬писують їх на дошці та в зошиті. 3. Завдання для опитування. • Назвати 6 чисел натурального ряду, починаючи від 186; від 325. • Прочитати числа: 423, 840, 224. Що означає у запису цих чисел чис¬ло 4? Цифра 0? Скільки в даних числах одиниць кожного розряду? 4. Робота за вправою № 10 у підручнику. 5. Обчислити значення кожного виразу двома способами. (2 + 7) • 5 (18 + 24) : 6 24 : (3 • 2) III. Розвиток математичних умінь учнів 1. Повторення правила множення на числа 0 і 1. Пояснити, як знайшли результат. 1 • 5 = 5 5 : 1 = 5 0 • 4 = 4 0 : 3 = 0 Формулювання загальних правил.
2. Коментоване розв’язування вправи № 13.
3. Розв’язування задачі № 14 (двома способами).
4. Самостійне розв’язування прикладів № 16 із взаємоперевіркою. 5. Вправа на розвиток уваги. Гра «Швидка лічба». Двоє учнів (по черзі) відшукують числа в таблиці від 101 до 120, на¬зивають їх. Перемагає той, хто швидше відшукає й назве числа. Роботу можна проводити 2–3 рази. 101 111 105 103 112 108 115 110 106 114 100 117 107 116 119 113 104 109 102 118
IV. Підсумок уроку — Які правила щодо множення і ділення чисел 0 і 1 вивчили на уро¬ці? Сформулюйте їх. V. Домашнє завдання № 18, 19. Джерела: 1. Періодичні видання ВГ «Основа» «Зростаємо разом» 2. Федорченко Т. А. Математика. 4 клас. І семестр. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 136 с. – (Початкова школа. Мій конспект).