Вівторок, 23.04.2024, 20:27,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Математика » Математика 4 клас

«Об̓ємні геометричні тіла. Розгортка куба. Прості й складені задачі на знаходження швидкості, часу і відстані. Дії з іменованими числами.
[ · Викачати видалено () ] 06.02.2013, 23:49
Урок математики
Тема: Дії з іменованими числами. Прості, складені задачі на знаходження часу, швидкості, шляху. Об'ємні геометричні тіла та їх назви.
Мета: узагальнити зв’язки між відстанню, часом і швидкістю; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на обчислення відстані, швидкості і часу, виконувати дії над іменованими числами; ознайомити з назвами геометричних тіл; прищеплювати інтерес до предмета.
Обладнання: геометричні фігури ( плоскі ), об̓ємні геометричні тіла; картки оперативного контролю; картки – підказки; Цикулянус ( інопланетянин з планети геометричних фігур ); презентація.
Тип уроку: пояснення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- З нами сьогодні буде подорожувати «інопланетянин» на ім̓я Цикулянс. Він буде нашим міжпланетним гідом. Подивіться, з яких фігур він складається. Назвіть їх. А як їх ще можна назвати? ( плоскі ).
- Живемо ми в Сонячній системі, а вирушаємо в подорож в іншу систему – систему геометричних тіл. ( на дошці написано ). Слайд 1, 2
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Перша планета – циліндр.
- Виглядає вона ось так ( вчитель показує циліндр ). Це геометричне тіло. В основі її лежить – прямокутник і коло.
- На цій планеті люблять дуже швидко рахувати. Спробуємо і ми пройти це «Бліц-опитування». ( вчитель показує на заготовлених картках )
1 кг = …г
1 км = … м
1т = …кг
1 кг = …г
1 грн. = … к.
1 км – 100 м = …
1 грн. – 2 к. = …
10 км – 300 м = …
1 ц – 20 кг = …
800 г + 200 г = …
7 мм + 3 мм = ..
- З першим завдання ми впорались. І тепер на нашій системі з̓являється планета.
- Ми наближаємось до другої планети – куб.
- Ви бачите його перед очима ( вчитель показує куб ).
- З яких фігур він складається?
- На цій планеті ми виконувати дії з іменованими числами. Зверніть увагу, що є два способи запису розв’язання таких прикладів. Слайд 3
- Перший приклад прокоментує нам біля дошки …….
14 грн. 96 к. + 6 грн. 4 к. =
14 грн. 96 к.
6 грн. 04 к.
21 грн. 00 к.
- Інші приклади розв’яжіть самостійно. Слайд 4
- Давайте перевіримо. Покажіть сигналом.
- А тепер ми прибули на планету піраміда.
Фізхвилинка Слайд 5 - 29
- Подивіться, які фігури лежать в її основі. ( трикутник )
- На цій планеті ми пригадаємо, що позначається літерою S? ( відстань ) Слайд 30, 31
- Як знайти відстань?
- В чому вимірюється відстань?
- Що позначаємо літерою V?
- Як знайти швидкість?
- В чому вимірюється швидкість?
- Що позначається літерою t?
- Як знайти час?
- В чому вимірюється час?
- А тепер ми відправляємо «розвідника» з особливим завданням ( учень записує коротку умову на дошці до задачі № 413 )
- А ми з вами мандруємо далі. На планету конус ( вчитель показує конус ), трохи схожу на попередню.
- Чим вони різняться?
- Розв̓яжемо на цій планеті прості задачі на рух.
1. Лунтик, рухаючись зі швидкістю 200 м/с, пролетів відстань між двома планетами за 4 с. Яку відстань він подолав?
2. «Прибулець» подолав відстань 600 км за 2 хв. З якою швидкістю він рухався?
3. Назад прибулець пролетів ту саму відстань. Скільки це?
4. Але назад він пролетів за 3 хв. З якою швидкістю він летів?
- Ми порахували прості задачі, але прийшов час для складеної. Рушаємо до нашого розвідника на планету паралелепіпед. ( вчитель показує паралелепіпед )
- Що лежить в його основі?
- А тепер попрацюємо над задачею № 413
Діти читають задачу. ( прочитайте задачу і скажіть про що вона )
- Куди рухався велосипедист спочатку?
- А потім?
- Що означає 12? ( швидкість )
- Що означає 5? ( час )
- Що ще відомо в задачі? ( 6 год )
- А ще що? ( що подолав таку саму відстань )
- Яке питання у задачі? ( з якою швидкістю рухався назад )
- А яку відстань ми знаходимо назад чи вперед?
Перевірка розвідника.
- Хто може сам розв’язати задачу?
- Кому потрібна допомога? ( аналіз розв’язання задачі )
Після цього 2 -3 учням ( які потребують ) картки – підказки.
Хто швидше – складають вираз.
Перевірка за слайдом. Слайд 32
Фізхвилинка

Розв̓яжемо задачу за малюнком.
Діти дивляться на слайд, один учень – читає.
- Давайте проаналізуємо, що таке 75? Що таке 3 ? Що ми знайдемо? Слайд 33
На дошці записи з закритими відповідями і поясненнями.
Діти записують в зошитах розв’язання і пояснення.
- Вирушаємо до іншої планети – куля. ( вчитель показує )
- На цій планеті ми будемо працювати в групах. Слайд 34
- Але перед цим давайте пригадаємо як називались планети, на яких ми побували ( циліндр, куб, піраміда, паралелепіпед, конус, куля ) Це геометричні тіла – об̓ємні.
(відкриваємо букви на дошці )
- Давайте повторимо правила роботи в групах ( мімічно )
o Тихо
o Разом
o По дзвонику
o Правило піднятої руки.
- Вам треба з об̓ємних геометричних тіл змоделювати жителів планет, на яких ми побували.
Діти моделюють «жителів» і придумують їм ім̓я.
ІV. Підсумок уроку.
- Про що дізнались на уроці?
- Що найцікавіше?
- Що найважче?
V. Домашнє завдання. № 417, 418
[size=13]
Категорія: Математика 4 клас | Додав: Nataly
Переглядів: 4200 | Завантажень: 920 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]