Статистика
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Як тварини готуються до зими?
[
· Викачати видалено ()
]
| 07.02.2013, 00:15 |
Тема: Як тварини готуються до зими. Мета: З’ясувати причини змін у житті тварин восени; розширити і узагальнити уявлення учнів про те, як тварини готуються до зими; вчити виявляти ознаки пристосування тварин до умов навколишнього середовища; виховувати любов, дбайливе ставлення до живої природи. Обладнання: презентація, маски тварин,гра «Бінго». Хід уроку І.Організація класу.(слайд № 1) Привітання гостей: Місяць грудень, добрий день! Зичим радості й пісень… Вам же, гості, ми бажаєм Бадьорості на весь день! ІІ.Актуалізація опорних знань. 1. У садах гуляє,жовті шати одягає, Золотисту стелить постіль, Жде сестрицю білу в гості (Осінь). Закінчилось її володіння. Останні листочки роздала,останнім промінчиком сонечка зігріла землю. Все живе готується до зими. Ми вже з’ясували на минулому уроці , як рослини готуються до зими. А сьогодні розберемо, як готуються до зими тварини. 2. Як завжди, почнемо з погоди. «Синоптик»(слайд № 2). Щоб погоду добре знати, слід « Синоптик» запитати: ( повідомлення синоптика за питаннями) - Яка пора року? - Яке число, день тижня? - Стан неба? - Чи є вітер? - Сьогодні тепло чи холодно? Температура повітря? - Яка погода переважала протягом тижня? 3. Перевірка домашнього завдання. Гра «Перестрілки».(слайд № 3.) ( Діти «перестрілюючись» задають один одному питання ). - Як змінюється вбрання рослин восени? - Коло починає осипатися листя? - Як вік дерева впливає на листопад? - Які дерева залишаються зеленими? - Які дерева скидають листя останніми? - Чому листочки опадають? - Що відбувається з трав’янистими рослинами? Які з них зеленіють? ( Діти називають чиє питання і відповідь найбільше сподобалось).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 1. Ми з’ясували підготовку рослин до зими, а тепер розглянемо, що відбувається в тваринному світі восени і чому. 2. На які групи поділяються тварини? (розгадування ребусів) (слайд№4). 3. Чи вірите ви,що…( слайд№ 5) -З настанням холодів усі комахи гинуть? - Всі птахи відлітають у вирій? - Всі звірі лягають спати до весни? Давайте це з’ясуємо Робитимемо це за рубрикам: -Дізнайся сам. -Чи знаєш ти, що… -Прикмети з бабусиної скриньки. ІV. Робота над темою уроку. 1. Будемо працювати в парах по рядах. Кожен ряд опрацює певну статтю. Вам необхідно уважно прочитати, розповісти один одному за питаннями, і підготуватися розповісти всім. Завдання І ряду « Комахи» с.45 підручника. Завдання ІІ ряду «Птахи» с.46-47підручника. Завдання ІІІ ряду « Звірі» с.48-49 підручника. 2. Опрацювання матеріалу підручника за рубриками. а) Комахи( слайд №6 ) -Чи змінюється життя комах з приходом осені? -Що вони роблять? -Куди ховаються комахи? - Чи довго вони спатимуть? ( В житті комах відбулися зміни тому, що зникли тепло і рослини) . Рубрика « Чи знаєш ти, що…?» -Мурашки не замерзають навіть тоді, коли температура повітря сягає понад -30 градусів.У тілі вони накопичують рідину- гліцерин,яка рятує їх від морозу.( слайд№7) - З настанням холодів бджоли перестають рухатись і скупчуються. Але в цей час продовжують живитися медом, виділяючи при цьому тупло. Цим самим рятуються від холоду.(слайд №8) Рубрика «Прикмети з бабусиної скриньки»(сл.№9). -Мурахи почали переносити лічинки - скоро дощ. -Комарі літають роєм- буде гарний день. -Комарі з’являються пізно восени-до м’якої зими. -Так , чи гинуть комахи?( Ні, вони засинають до весни) б) Птахи( слайд №10) -Що відбувається в житті птахів з приходом осені? - Які птахи збираються у зграї і відлітають? -З якої причини вони це роблять? Які птахи не відлітають? Чому?
Як люди допомагають птахам взимку? Рубрика « Чи знаєш ти ,що…?» - В Україні найбільше шпаків і горобців.( слайд № 11) - Ластівка за літо з’їдає до мільйона комах(сл.№12) А синичка за день з’їдає стільки комах, скільки важить сама.(сл.. № 13) - Під час перельоту птахи долають тисячі кілометрів і багато птахів гине. Витримують тільки міцні та сильні, які добре живляться влітку. Тому не можна заважати птахам шукати корм, ганяти їх.(сл.№14) Рубрика «Прикмети з бабусиної скриньки».(сл..№15). - Птахи відлітають пізно - зима буде теплою. -Синиця пищить – зиму віщить. -Сорока під стріху лізе – на хуртовину. -Гуси летять високо – осінь буде тривалою. 3.Релакс- пауза(сл.№ 16, №17-відео). А зараз я пропоную відпочити, і запрошую на прогулянку до лісу. Встаньте, розслабтесь і уявіть, що ми в лісі .Ми йдемо і відчуваємо прохолоду, м’які промінчики сонечка на обличчі, бачимо ніжні листочки, чуємо передзвін лісових дзвіночків.
4 Сценка(сл.№18). Горобчик: Цір- цір- цір- вийди,хлопчику, на двір. Синичка: Час_ час- час-вийди . дівчинко, донас Дятел: Цинь – цинь- цинь- хлопчику, зернятка кинь. Сорока: Скреке-ціть, скреке- ціть-рятувати нас спішіть. Хлопчик: Ніколи не зробимо шкоди Ми пташці у ріднім краю. Нехай звеселяють природу Співають для нас у гаю. Дівчинка: Летіть, горобці і синички До наших осель і садів. Ми зробимо вам годівнички, Щоб взимку почути ваш спів.. - Чи всі птахи відлітають у вирій? ( Деякі залишаються).
в) Звірі ( сл.(№19). - Чи однаково зустрічають зиму звірі? - Що відбувається з шерстю багатьох із них? -Чим займаються білочки і полівки? -Що роблять ведмідь і борсук? Які звірі не впадають в сплячку? -Рубрика « Чи знаєш ти, що…?» -Якщо ведмідь не нагуляє потрібну кількість жиру за літо- він не засинає, а бродить по лісу.Його в народі називають « шатун».( сл.№20). -Під час зимової сплячки у їжака вповільнюється дихання до 6 разів на хвилину, різко знижується температура тіла, а маса тіла зменшується на третину.( сл..№21). -Білочка на зиму заготовляє до 3 кг горіхів.Вона не впадає в сплячку, але дуже сильні морози засинає на кілька днів, прикрившись пухнастим хвостиком.(сл..№22). Рубрика « Прикмети з бабусиної скриньки».(сл..№23). -У зайців шерсть посвітлішала- скоро зима. -Кішка шкребе підлогу-на вітер і заметіль Білка мостить гніздо високо – на теплу зиму. -Чи всі звірі засинають на зиму?( Тільки ті .що не можуть знайти собі їжу). V.Підсумок уроку. 1. Гра « Бінго»(сл..№24). Зараз ми зіграємо в гру,де нам знадобляться знання , які ми щойно отримали на уроці. 1).Комахи, які не замрзають навіть коли мороз сягає -30 градусів.(мурахи)-білий. 2).Птах, який годується взимку завдяки міцному дзьобу, шукаючи їжу під корою дерева.(дятел)-зелений. 3). Звірятко, яке не впадає в зимову сплячку, але в сильні морози спить декілька днів.( білка)-рожевий. 4).Комахи, які взимку гріються, з’їдаючи мед.(бджоли)-блакитний. 5).Звір , який не впадає в сплячку, якщо не нагуляє достатньо жиру.( ведмідь)-червоний 6). Пташка, з якою порівнюють балакучу людину.( сорока)-чорний 7).Тваринка, яка міняє на зиму колір хутра.(заєць)- жовтий. 8).Пташка, яка гостює у нас взимку.(снігур)- оранжевий. 2 -.Що цікавого ви дізнались сьогодні на уроці? -Навіщо ми все це з’ясовували? ( Щоб допомогти тваринам пережити зиму). Заключні слова на слайді№25 Природа- наш дім, а ми господарі в нім. Будьмо гарними господарями!. 3.Оцінювання. 4. Д/З с.45-49-підр. с. зош. [size=13]
|
Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: Nataly
Заклад:|Автор:Кіблик Галина Володимирівна E W
|
Переглядів: 14191 | Завантажень: 1452
| Рейтинг: 3.8/4
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|