П`ятниця, 14.08.2020, 06:23,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Школа олімпійського резерву » Українська мова

Текст олімпіадного завдання з української мови за 2011-2012 навчальний рік
12.02.2013, 21:04
Олімпіадні завдання з української мови ( 4 клас) 2012 р.

1.Запиши під диктовку початок оповідання В.Сухомлинського «Дивний мисливець».
15 б. (7+8)
_______________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

а) Підкресли граматичну основу в реченнях першого абзацу.
б) Якщо ти читав це оповідання, то пригадай кінцівку і запиши її (7-8 речень). А якщо не читав, то поміркуй (Чому дід Максим приходив з лісу порожнім?Для чого він ходив до лісу?) і запиши свій варіант кінцівки оповідання (7-8 речень).

2. Склади транскрипцію слова, взявши 3-ій звук у слові пошта, 5-ий звук у слові площа,
Наголошений голосний у слові одинадцять, 1-ий звук у слові сонце, 1-ий звук у слові тікати, 4-ий звук у слові доля. Яке слово ти отримав ? 2 б.
[ ______________ ] - _________________________

3. Прочитай текст. 8 б.
а) Про яку рослину йдеться ? Добери до нього заголовок.
І як тільки не сварять мене, хоча винна я лише в тому, що вмію себе захищати. А ще я дуже корисна . Мене із задоволенням їдять корови, кози. Зі мною варять смачний борщ, адже в мені дуже багато вітамінів. З′являюсь я раніше городньої зелені.
б)Запиши текст, замінивши займенники першої особи однини займенниками третьої особи однини.Доповни текст 2-3 реченнями, розповівши про властивості цієї рослини.

__________________
______________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

4.Які сполучення слів можна поширити, а які – ні? Чому? Доведіть свою думку. 6 б.
Сісти на стілець _____________________________________________________________
Сісти в калошу _____________________________________________________________
Намилити шию _____________________________________________________________
Намилити руки _____________________________________________________________
Пекти хліб _____________________________________________________________
Пекти раки _____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

5. Надпиши зверху відмінок іменників, виділи закінчення. 6 б.

Не огорожуй себе огорожею, а приятелями. Утікав від вовка, а попав

на ведмедя. Кукурудзу шануй і в полі, і в силосній ямі, і в коморі.



6. Уяви собі, що до тебе звернувся однокласник, який кілька днів не відвідував школу і пропустив уроки української мови, на яких клас почав вивчати прикметник, та попросив допомогти йому навчитися визначати прикметники в тексті, виокремлювати їх з-поміж інших частин мови. Склади розповідь ( 4-5 речень ) з елементами міркування, використовуючи одне з прислів′їв завдання № 5. 8 б.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________


Всього 45 б.



Диктант
Дивний мисливець
Живе у нашому селі дід Максим. Цей дід – мисливець. Починається полювання на зайців чи качок, і дід щодня йде з рушницею до лісу. Виходить він з дому вранці, а повертається ввечері.
Але що це за дивний мисливець! Ніколи не несе додому ні зайця, ні качок. Приходить із порожньою торбою. Чого ж це дід Максим такий невдаха? ( 55 слів)



Нагадую!
1. Учитель читає текст диктанту, дотримуючись орфоепічних норм !!!!!!!!!!!!!!!!
2. Учитель читає речення, потім диктує його по частинах, учні записують.
3. Записане речення повторюється для перевірки.
4. Учитель читає весь записаний текст, учні перевіряють.
Увага !
Учитель не проводить бесіду за змістом тексту та словникову роботу.
Категорія: Українська мова | Додав: zinyla09
Переглядів: 1802 | Завантажень: 27 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]