П`ятниця, 14.08.2020, 06:39,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Школа олімпійського резерву » Українська мова

Відгук на сучасну прозу
12.02.2013, 20:52
Відгук
(рекомендації вчителям)


«Відгук – думка про щось, оцінка чогось» (Тлумачний словник). Відгук на прочитану книгу – це думка про прочитане, враження, яке залишилося після прочитання казки, оповідання, у відгуку слід сказати, сподобалася книжка чи ні. Відгуки можуть бути найрізноманітнішими, залежно від їхніх завдань, цілей та призначення. Одні – виявляють бажання їхніх авторів поділитися враженнями про прочитане. Інші – несуть якусь інформацію про книгу і наближаються до анотацій. Мета третіх – вплинути на почуття і думки дітей. А можуть бути відгуки, в яких усі ці завдання поєднуються.

Різні й форми відгуку, які залежить від його характеру, від того, кому він адресований: один може бути написаний у вигляді листа до товариша, інший – до автора, третій – за завданням вчителя, четвертий – у формі замітки в газету. Відгуки можуть бути повними чи короткими, з передачею змісту твору і без нього. Потрібно виділити спеціальний урок для навчання навичок писати відгук, на якому ознайомити учнів із самим поняттям «відгук».

На початку уроку слід підкреслити, як важливо вміти висловлюватися про прочитаний твір. Сказати про це можна приблизно так: «До ваших до рук потрапила книга. І ви з цікавістю її читаєте. Але ось перегорнуто останню сторінку, а ви все ще під владою книжки. Вам сподобалися її герої, ви їх полюбили. Ви замислюєтеся над питаннями, що їх порушує в ній автор. Книжка справила на вас таке враження, що вам хочеться поділитися ним, висловити думку про прочитане другу, батькам, вчителю або й написати автору, можливо, навіть посперечатися з ним. Іноді одна й та сама книжка діє на різних людей по-різному. Це породжує суперечки, які будуть цікаві лише в тому разі, якщо ви не тільки скажете про своє враження – сподобалася чи не сподобалася книга, але й зможете обґрунтувати свою думку».

На уроці корисно прочитати вголос кілька відгуків і проаналізувати їх. Важливо звернути увагу учнів на те, що відгук – це не тільки обмін враженнями, але й оцінка вчинків героїв, вираження нашого ставлення до них, це й розуміння того, як автор ставиться до них – співчуває чи засуджує, висміює чи захоплюється. Увагу дітей слід сконцентрувати на необхідності виокремлення у роботах головної думки твору, на можливих відхиленнях від теми, на випадках відсутності логічного зв’язку між частинами роботи, на відсутності висновків.

Учні повинні зрозуміти, що відгук потрібно писати так, щоб після його прочитання кожному захотілося ознайомитися із твором, на який написано відгук. У відгуку необхідна оцінка розповіді, також слід відзначити, про що твір, що хотів сказати автор, визначити головного героя, дати оцінку його вчинку.

Також варто зупинитися на тому, в яких випадках у відгуку потрібно відтворювати зміст оповідання. Відзначити, що достатньо написати, про що оповідання, яку думку хоче розкрити автор, а у викладі змісту можна зупинитися на найцікавішому, найбільш захопливому.

У кінці уроку слід розповісти дітям про умови конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу», ознайомити з організаторами цього конкурсу, підвести до того, що є важливим для видавництва, чи сподобалася книга і чим, чи варто її ще раз видавати, чи добре вона оформлена, чи сподобалися дітям ілюстрації. І неодмінно нагадати про терміни проведення конкурсу й дати рекомендації, як правильно оформити творчу роботу.
Пам’ятка юним читачам щодо написання відгуку на прочитаний сучасний літературний твір

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 231 від 15.03.2011 року, оголошено ІІІ щорічний регіональний конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу». Метою конкурсу є популяризація вітчизняної дитячої книги, розвиток читацької культури учнів 4-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів та заохочення їх до систематичного читання сучасної української літератури.

Бути справжнім читачем – значить розуміти і вміти відтворювати в усній або письмовій формах зміст прочитаного. Дуже важливо уважно читати літературний твір. Прочитавши його назву, учень має передбачити, про що йдеться у творі, і зрозуміти, що нового зізнається. Неодмінно слід звертати увагу на автора твору. Під час першого читання потрібно уявити образи, оцінити вчинки літературних персонажів і все описане автором. Також слід звернути увагу на незрозумілі слова, виписати й відшукати їхні значення у словниках. Корисно зробити відбір прочитаного:

- це я вже знаю;

- це мене здивувало, тому що…;

- це схоже на те, що ми читали раніше.

Найважливішим у сприйнятті художнього твору є повторне читання, коли необхідно дуже уважно читати й головне – виписувати все, що можна знайти нового для себе, що, на думку читача, є прекрасним і що знадобиться коли-не-будь у житті: слово, фразу чи цілий уривок. Дуже важливо вміти аналізувати прочитане, висловлювати свою точку зору, розуміти авторську позицію, а ще вміти відчути красу художнього слова, оскільки все це стане основою для написання критичного відгуку.

Наступний етап читання – обговорення прочитаного. Прочитана книга викликає необхідність поділитися своїми думками та почуттями. Таке обговорення можна реалізувати складанням відгуку на прочитану книгу. Для відгуку характерний обмін враженнями про твір, висловлення свого ставлення до вчинків героїв, подій, повідомлення власних думок щодо того, як ставиться автор до героїв – співчуває чи засуджує, висміює чи пишається.

Для написання відгуку допоможуть «Рекомендації юному читачеві»:

1. Під час повторного перегляду літературного твору з’ясуйте, чи все вам зрозуміле. Випишіть із твору те, що потребує запам’ятовування: дати, імена, назви тощо.

2. Визначте тему, мету й головних героїв твору.

3. Поміркуйте, в якій формі краще написати відгук (у вигляді листа-роздуму, щоденникових записів тощо).

4. У вступній частині зазначте назву твору та автора.

5. Подумайте, чим вас найбільше зворушив твір, які герої сподобалися, а які ні.

6. Зазначте, які висновки ви зробили, прочитавши твір. Що нового дала вам прочитана книга, у чому згодні з автором, а з чим можна посперечатися.
Категорія: Українська мова | Додав: zinyla09 Заклад:|Автор:Лакшинська Зінаїда Валентинівна E W
Переглядів: 2564 | Завантажень: 26 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]