П`ятниця, 14.08.2020, 06:33,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Навчання грамоти (письмо)

Презентація "Звук та буква Ж"
[ Викачати з сервера (7.52 Mb) · Викачати видалено () ] 08.01.2013, 22:15
Автор: Зинаида Лакшинская
Тема : Звук [ж ], буква ж . Жниварські пісні.
Мета : Ознайомити учнів з буквою ж, її звуковим значенням. Вчити читати склади, слова і речення з новою буквою. Розвивати зв’язне мовлення, уміння працювати в групах, збагачувати словниковий запас.
Удосконалювати навички інтонаційного та виразного читання . Виховувати повагу до народної творчості, почуття дружби, працелюбності , любов до природи.
Обладнання: картки для читання , ілюстрації на тему « Жнива», демонстраційний матеріал, «колосочки» із записаними на них прислів’ями, сніп жита.

Хід уроку

І. Організація дітей до роботи
Звучить запис сюрчання коників у житі та спів жайворонка. (слайд 2)
Ясне сонечко теплим промінням
Зігріває луги і поля.
Літо… Коники , жайвір у житі…
Це моя українська земля.
Уявімо, що живемо ми не у галасливому місті, а в українському селі. (слайд 3) .Повірити у це нам допоможуть атрибути музею: хата, тин, криниця. Здавна український народ любив робити усе дружно, не поодинці , а гуртом. Гуртом співали, гуртом працювали. Отож, і ми сьогодні з вами попрацюємо не поодинці, а дружно об’єднавшись у групи. І будемо творити диво. Груп у нас три:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- А яке диво ми створюємо на уроці читання?
- Для чого вивчати нові букви?
- Що для цього потрібно?
- Отож, девізом нашого уроку будуть слова :
« Якщо уважно будеш працювати ,
То швидко зможеш все запам’ятати!»
ІІІ. Оголошення теми уроку

Сьогодні ми вивчимо нову букву, навчимося читати з нею слова і речення.
IV. Надання необхідної інформації

1. Повторення вивченого про звуки:
- На які групи поділяються звуки української мови?
- При вимові яких звуків повітря проходить вільно?
- При вимові яких звуків повітря потрапляє на перешкоди?
- Як поділяються звуки за участю голосу і шуму?
- Чим позначаються звуки на письмі?
- А щоб дізнатися, яку букву ми будемо вивчати, пограймо у гру
« Впіймай звук!»

2.Гра «Впіймай звук»: (Слайд 4)

Жовте жито жук жував
І з Женею жартував.
Жартом – жартом і у Жені
Жовтий жук живе у жмені.
- То який звук зустрічається найчастіше?
- Він голосний чи приголосний? Доведіть це, користуючись словами : Я вважаю, що…, Тому, що…, Отже… .
- Учень : Я вважаю, що звук [ж ] - приголосний. Тому що при його вимові повітря потрапляє на перешкоду ( зуби). Отже, цей звук приголосний.
Вчитель: Який звук [ж ] за участю голосу і шуму?
Учень: При вимові звука [ж ] ми чуємо і голос і шум, отже звук [ж ] дзвінкий.
Вчитель: Наведіть приклади інших дзвінких звуків.
Висновок : Звук [ж ] - приголосний , дзвінкий.
Зробіть звуковий аналіз слова «Жук»
Вчитель: А на письмі цей звук позначається буквою «Ж» , яка у касі букв знаходиться перед буквою З.
Буква Ж дуже цікава:
Ніжки зліва, ніжки справа.
Буква Ж ще й розмовляє,
Бо у «книжці проживає.»
3. Доберіть слова із звуком [ж].
4.А на що схожа буква «Же» ?
5.Друкування літери «Ж».
V.Інтерактивна вправа (робота в групах)
1. Читання складів і слів ланцюжком
1.) І гр. - прямі склади : жа, жо, жу, же, жи , жі.
ІІ гр. - обернені склади : аж, ож, уж , еж, иж, іж.
ІІІ гр. - злиття : жла, жло , жлу, жле, жли, жлі.
2.) А далі всі ланцюжком: лжа,лжо…. (за таблицею).
3. ) Прочитати слова з таблиці у вигляді трикутника: вуж,корж,стриж,жнива,жмурки та назвати тільки односкладові слова.
2..Робота з підручником на с. 102.
1) Прочитати слова з променеподібної таблиці (І група):
ді
сте
кни
ло

2) Чітко читати за зразком вчителя і вимовляти звук [ж ] у середині слова
(ІІ група):
Ноги – ніжки
Роги – ріжки
Смуги – смужки
Дуги – дужки
3.) Чітко читати слова і вимовляти звук [ ж ] вкінці слова (ІІІгрупа) :

3. Робота в групах.
Учні отримують картки із зображенням6
І група – жасмін,
ІІ група – журавлі,
ІІІ група – жоржина,
і складають звукові схеми наданих слів, які потім перевіряються на екрані.
4. Робота над скоромовками.
1.) Читання скоромовки вчителем:
Жатка в полі жито жне,
Жатку жайвір дожене.
2.)Самостійне напівголосне читання.
3.) Читання вголос групами.
4.) Заучування напам’ять.
5. Робота на новим текстом.
Читання текстів рідручника.
VІ. Підбиття підсумків (рефлексія)
а) Бесіда:
-Яку нову літеру вивчили?
-Який звук вона позначає?
б) Аналіз лінійки вивчених букв.
в)Розвиток усного мовлення:
Складіть оповідання, використовуючи такі слова: осінь, журавлі, теплий край, зима, до весни.
(Малюнки на слайді)
Категорія: Навчання грамоти (письмо) | Додав: zinyla09
Переглядів: 6434 | Завантажень: 1637 | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]