П`ятниця, 19.04.2024, 16:04,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 2 клас

Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. 2 клас.
02.02.2013, 23:53
Урок – подорож
„Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок”

Мета.Формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті і пояснювати їхнє написання. Удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма,розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.Розвивати вміння працювати з книгою, робити висновки.Виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.

Обладнання. Карта України; фото та книги про рідне місто, місто Київ, малюнок солов'я, картки із текстами , прислів'ями, малюнок потяга,квіточки із завданням, станції.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку
І Оргмомент
Вчитель.Сьогодні, йдучи на роботу, я почула такий вислів: Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
- Що це за вислів? (прислів'я)
- Без чого не може жити соловей? Чому? (Якщо соловей не буде співати , то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів відрізняє його від інших птахів.)
- Без чого не може жити людина?(без Вітчизни)
- Яким словом, близьким за значенням, можна замінити слово Вітчизна? (Батьківщина).
- А як називається наша Батьківщина?(Україна)
- Які ще ви знаєте держави, крім України? (Росія,Білорусія,Литва)
- Їх дуже багато,тому слово „держава” будемо писати з маленької букви,а Україна-одна. Це назва держави, тому слово пишемо з великої літери. Це треба добре пам'ятати.
ІІ Вивчення нового матеріалу
1.Каліграфічна хвилинка
- Назвіть перший звук у слові Україна.
- Який він?
- Назвіть слова у звучанні яких, зустрічається звук У.
- Якою на письмі буквою він позначається?
- Літера У сьогодні іменинниця, тому я її запишу на дошці.
У У У У У у у у Україна держава

Бесіда .Україна – наша Батьківщина.Вона одна – єдина для нас в цілому світі.А починається Україна для кожного з рідної домівки, де народилися, з вулиці на якій проходило дитинство.
2. Словникова робота.
Що ж означає слово „вулиця”? Вулиця- це простір для проходу чи проїзду між рядами будинків. Слово „вулиця” словникове, воно живе у червоному будиночку,правопис якого треба запам'ятати. Пропишіть це слово в зошити.Зробіть звуко-складовий аналіз слова.

ІІІ Повідомлення теми, мети і завдань уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитись правильно писати назви міст, сіл, вулиць, річок. А найкраще це зробити під час подорожі.

Всі разом: Ми завзяті подорожні,
Сили в нас не переможні-
Кажем правду, не жартуєм:
Рідним краєм помандруєм.
- Чи всі готові до подорожі? Як називається наше місто? ( Кривий Ріг)

1 станція „Кривий Ріг”

- Отже, перша станція з якої ми почнемо подорож – це станція „Кривий Ріг” (На екрані фото з визначними місцями м.Кривого Рогу)
- Що ви знаєте про наше місто?(Розповідь учня про місто)
- Давайте запишемо назву міста в зошит. Як ми будемо її писати?
- Давайте прочитаємо правило з дошки, яке і допоможе нам.
(Читання правила з дошки)
- А як називається вулиця, на якій розташована наша школа?(Корнійчука)
- Які ще вулиці у місті знаєте? Балакіна,Мелешкіна.
- З якої букви будемо їх писати ? Давайте звернемося до правила.Напишіть у зошити декілька назв.

- Ну що , сідаймо в наш чарівний поїзд- і в путь!
- Поїхали далі до наступної станції. (Звучить музика пісні „Голубой вагон”)

- Поки поїзд мчить ми виконаємо вправу 235 на с. 109. Цікаво , до яких міст потрапимо у вправі?
- Прочитайте завдання. Що нам потрібно зробити?
(один учень вголос читає завдання до вправи)
- Що нам треба зробити у вправі? Читання тексту вправи.

1 речення.Назвіть слова , написані з великої букви. Поясніть їхнє написання.
2 речення. Як зветься річка у Полтаві? З якої букви написана її назва?
3 речення. На берегах якої річки стоїть Київ? Як написано назву цієї річки?

Завдання (по варіантах)

1в. Записує у зошити 2 речення.

2 в. Записує 3 речення . Назву річки підкреслити.6 хв.
- Які річки у нашому місті є?Які ще річки в Україні ви ще знаєте? ( Інгулець, Саксагань,Дністер,Рось, Тиса.)
Вчитель .На територїї України протікає приблизно 73000 річок.Наші предки любили мандрувати, займатися торгівлею. Це вони робили на човнах по річках, бо потягів ще не було.Тому більшість міст розташовані на берегах річок.
Тепер трішечки відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Ми мандруєм , ми мандруєм,
Україною подорожуєм.
Ось побачили Карпати,
Як вершини нам дістатись?
Заглядаємо в озерця,
Не торкнутися нам дна.
Так ми довго – довго їхали
Поки у Столицю не приїхали.

2 станція „Столиця”

- От і приїхали ми на станцію „Столиця”
- Як називається столиця нашої держави? м.Київ
- Давайте подивимося, яке м. Київ зараз. Ще його називають містом каштанів. Чому?(відповіді)
- Як називається головна вулиця міста?Сьогодні Хрещатик має вигляд однієї з кращих вулиць у Європі.
- Спробуємо скласти твір – мініатюру про Київ
(На дошці текст та опорні слова)
Завдання.
Київ - ... ... .
Воно стоїть над ... .
Найкрасивіша вулиця ... .
На ній зеленіють ... .

Опорні слова: красиве місто,синім Дніпром, Хрещатик, каштани.
Придумайте заголовок
Поясніть написання великої букви в словах.
- А чи завжди Київ був таким як сьогодні?
- Послухаємо легенду, чому його так названо. ( Легенда про Київ)

Закінчення подорожі
- Настав час повертатися додому.
- Та коли будемо їхати, зверніть увагу, які села нам зустрінуться по праву та по ліву сторони шляху.
- Давайте подивимся на карту і назвемо їх.( Калинівка, Вербівка, Братолюбівка,Щасливе)
- Давайте запишемо їх назви у зошити.З якої букви будем писати?Давайте подивимось на правило.
-
ІV закріплення вивченого матеріалу

- От і закінчилася наша подорож по Україні .А на згадку про неї давайте сплетемо український віночок,на який щоразу, коли будемо дивитись, згадуватимемо про неї.Попрацюємо групами.
-
Робота в групах. Гра „Український віночок „
На квіточках написане завдання, діти працюють групами, виправляючи допущені помилки і пояснюють,чому вони так зробили.

Місто ніжин, Вулиця Шевченка, річка десна, село тепле, село веселе,вулиця кірова та інші.

V Підсумок уроку.
- Чи сподобалася подорож?
- Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
-Що найцікавішим було у подорожі?
V Домашнє завдання Впр.236 с.109
VІ Оцінювання
Категорія: Українська мова 2 клас | Додав: Oksana Заклад:|Автор:Ралець Вікторія Петрівна E W
Переглядів: 6466 | Завантажень: 25 | Рейтинг: 4.5/2

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]