П`ятниця, 20.12.2024, 17:48,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 3 клас

Закріплення й узагальнення знань про прикметник.
[ · Викачати видалено () ] 30.03.2015, 17:35

І. Організаційний момент
Вчитель.
Любі діти! Добрий день!
Зичу праці і пісень.
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Учні.
Добрий день! Добрий день!
Дякуєм за побажання.
На урок берем з собою
Знання, вміння, навички й старання.
Вчитель.
Починаємо наш урок української мови.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Загадка:
Привітанням журавля,
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї
Та заквітчую гаї
Відгадаєм хто вона
Ця красуня чарівна? (Весна)
Отже, ми здійснимо подорож до Весни.
- Які зміни відчули в природі?
- Кого взяла весна в свої помічники? (Місяці)
- Які місяці ви знаєте? (Ребуси)
, , (Березень)
,, ,, (Квітень)
, ,,, (Травень)
- Який місяць зараз? (Квітень)
- Чому так називається?
- Як ще називають цей місяць? (Краснець, лукавець, дзюрчальник, лелечник)
- Які прикмети весни знаєте?
Весна днем красна.
Весняний день рік годує.
У квітні ясні ночі закінчуються приморозками.
Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.

ІІІ. Повідомлення вчителя.
- До нас на урок завітала красуня Весна, яка несла кошик з чарівними квітами. Але по дорозі кошик зламався, квіти розсипались. Вона заплакала, коли я її зустріла. Весна сказала, що я не зможу їй допомогти, зробити це можуть учні третього класу, які вивчили з української мови тему "Прикметник". Давайте допоможемо! Зберемо всі свої знання по темі і виконаємо завдання кожної чарівної квіточки.

ІV. Актуалізація опорних знань.
1 квіточка
-Цікаво, яке завдання принесла квіточка. Вона хоче побачити як ви гарно, каліграфічно правильно пишете букви, склади, слова, складете речення.
Розминка рук
- Замок.
- Нащипаємо молодої травички.
- Посолимо борщик.
- Помиємо руки.
На дошці:
В в Вв ве вя нав.с тосвя нявесний
- Подув весняний вітерець-пустунець і буква зникла.
- Як пишуться слова весна, весняний? Чому?
- Які це слова? (спільнокореневі)
- Яке слово зайве? Чому? (Свято)
- Яке свято наближається?
- Які частини мови знаєте?
- Складіть речення про весну, використовуючи ці частини мови.
Прекрасну весну приносять лелеки.
- Яке речення за метою висловлювання?
- За інтонацією?
- Зробіть зв`язок слів у реченні.
Розумнички! Ви гарно справились із завданням!

V. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу
1. Попрацюємо разом
2 квіточка
Нам необхідно повторити словникові слова, правопис яких треба запам`ятати, зробити звуко-буквений аналіз "цікавого слова".
1) Цього звірка часто малюють з яблуками і грибами на спині, хоча живиться він переважно комахами, слимаками, черв`яками, інколи ловить мишей, змій і тільки зрідка їсть плоди. (Їжак)
2) Він великий, сильний. А як зустрінеться йому бджолине дупло, або кущ малини не обмине. (Ведмідь)
3) У садочку понад тином
Я зробив йому хатину,
Він навколо обдивився,
Засміявся й оселився. (Шпак)
4) Живиться цей звір надземними і підземними частинами рослин та плодами дерев, кущів, особливо полюбляє жолуді. Їсть черв`яків, комах, ящірок, змій, жаб, мишей, риб. Якщо в лісі загинув звір, то його рештки стануть поживою для цієї тварини. (Кабан)
Написання в зошити слів: Їжак, ведмідь, шпак, кабан.
- Хто це? (Тварини)
- До якої природи відносяться? Чому? (Живої)
- Назва якої тварини зайва? Чому? (Шпак)
- Яку скоромовку знаєте про шпака?
Сів шпак на шпаківню.
Заспівав шпак півню:
-Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я.
- Знайдіть слово в якому звуків більше ніж букв.(Їжак)
- Зробіть звуко-буквений аналіз слова їжак.
Молодці! Ви гарно справились із завданням!
2. Гра "Мікрофон"
3 квіточка
Як ви засвоїли тему "Прикметник".
1) Які слова називають прикметником?
2) Прикметник в реченні зв`язаний з ...
а) прикметником;
б) іменником;
в) дієсловом.
3) Скільки чисел має прикметник?
а) 1 число;
б) 2 числа;
в) 3 числа.
4) Прикметник в однині змінюється за родами:
а) так;
б) ні.
5) Прикметники чоловічого роду мають закінчення...
жіночого роду мають закінчення...
середнього роду мають закінчення...
6) У множині прикметники мають закінчення...
Молодці! Весна вдячна вам за відповіді!
3. Робота в парах. Робота за підручником.
4 квіточка
- Квітка впала на с.156 Впр.385. У вправі потрібно прочитати вірш Ганни Чубач і списати його, вставляючи пропущені закінчення прикметників.
1) Діти читають завдання.
2) Письмове виконання вправи.
3) Взаємоперевірка.
Які розумні учні!

4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5 квіточка
Що ж, мабуть прийшла пора
Трохи відпочити,
Я вас хочу на зарядку,
Друзі запросити.

5. Групова робота
6 квіточка "Хитрувата"
1 ряд. Виписати антоніми.
Вогонь - добрий слуга, але поганий хазяїн.
Ранні пташки воду п`ють, а пізні - слізки ллють.
2 ряд. Дібрати синоніми.
Прекрасна (весна)
Відважний (чоловік)
3 ряд. Утворити прикметники від іменників.
Хлопець -
Риба -
Солома -
Розумнички! Як гарно працюєте!
6. Письмо по пам`яті.
7 квіточка
- Прочитайте і доповніть прислив`я.
Хто любить природу, той любить свою ...(Батьківщину, Вітчизну)
- Як ви розумієте вислів?
- А тепер напишіть його по пам`яті.
Весна задоволена вашими відповідями!
7. Гра "Кмітливчики".
8 квіточка
- Дізнайся про що, або про кого йдеться мова за ознаками.
1) Довговухий, куцохвостий, полохливий, прудконогий. (Заєць)
2) Хижа, руда, пишно хвоста, хитра, пухнаста. (Лисиця)
3) Вусатий, хвостатий, грайливий, м`який, кігтистий. (Котик)
4) Маленьке, пухнасте, беззахисне, безхвосте, жовте (Курча)
5) Жовтий, кислий, ароматний, вітамінний. (Лимон)
6) Смачне, холодне, солодке, вершкове. (Морозиво)
Які ж ви кмітливчики!

VІ. Підсумки уроку.
1. Гра "Доповніть речення"
9 квіточка
Ми закріпили знання з теми ...
Прикметник називає...
Відповідає на питання...
В реченні зв`язаний з ...
Змінюється за ... і ...
У множині прикметники мають закінчення ...
Із завданням квіточки ви справились!
2. Вірш про прикметник (Розповідає учень)
Прикметник дасть іменнику-предмету
Якусь його ознаку чи прикмету.
ПРИКМЕТНИК – це частина мови,
Без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово пречудове,
Йому, як другові, всміхнись.
Земля – ЯКА? – ласкава, люба, рідна,
А сонце – щире, золоте,
А небо – лагідне, погідне,
Життя – прекрасне, золоте.
А очі в мами – добрі, ніжні,
А голос – чистий і дзвінкий,
А руки – теплі і надійні,
А погляд – сонячний, ясний.
Квітки у полі – білі, сині,
Червоні, жовті, голубі.
Хмарки у небі – бистрокрилі,
Весняні, літні й зимові.
Усі ознаки називає
Прикметник як частина мови.
І жодної ознаки не оминають
Слова ці, справді, пречудові.
3. Домашнє завдання.
10 квіточка
Пропонує квітка виконати вдома вправу 387 на сторінці 156.
- Весна дуже вдячна, що ви допомогли зібрати чарівні квіточки, справились із завданням і прислала телеграму.
Телеграма
Я вдячна Вам за співпрацю. Мені було дуже приємно спілкуватися з учнями. Щиро дякую за гарні відповіді. Щоб вогник до пізнання у Вас не згасав, вправно долайте всі труднощі разом. І перемога буде вашою!

Категорія: Українська мова 3 клас | Додав: Натали Заклад:|Автор:Дерев`яна Наталя Юріївна E W
Переглядів: 1992 | Завантажень: 373 | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]