Статистика
Онлайн всього: 5 Гостей: 5 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах.
[ Викачати з сервера (5.33 Mb)
]
| 26.03.2013, 22:49 |
Тема: Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. Використання прикметників для всебічної характеристики предметів. Мета:Закріпити в учнів поняття про прикметник як частину мови, про його роль в мовленні. Вчити розрізняти тексти за їх стилістичними ознаками, вживати прикметники в мовленні зі стилістичною метою; розвивати мовленнєве чуття, культуру мовлення; розширювати світогляд учнів. виховувати любов і живий інтерес до рідної мови, до природи рідного краю. І. Організаційний момент Наш урок незвичний – на ньому присутні гості. Давайте привітаємо їх і будемо сподіватися, що вони не змарнують з нами свій час. А ми , як завжди, налаштуємося на плідну працю за допомогою настанови на творчість: ( слайд 1) Я – школяр. Я – особистість творча. Я – люблю і вивчаю рідну мову. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Український письменник минулого століття Панас Мирний писав: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова…», а французький політик П’єр Шевальє, побувавши серед українських козаків, зауважив: «Мова козаків…дуже ніжна і сповнена пестливих виразів та незвичайно витончених зворотів» На попередніх уроках ми вже визначили, що допомагають зробити нашу мову різнобарвною і витонченою прикметники. Саме про безпосередню роль прикметників в мові й буде йти розмова на нашому уроці, тема якого:( слайд 2) « Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. Використання прикметників для всебічної характеристики предметів». ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Робота в зошитах .Каліграфічна хвилинка. Сс сс. Сп по оч ку спочатку Спочатку думай, а тоді кажи. - Поясніть зміст прислів’я. - Доберіть синонім і антонім до слова спочатку
2. «Мозковий штурм» Учні дають повну характеристику прикметника як частини мови. На дошці з’являється схема.
Позначає ознаку Яке?Які?Яка?Який? Другорядний член речення
прикм + іменник Прикметник число
рід відмінок
ІV Електронна пошта (повідомлення від однолітка з іншої країни) ( слайд 3) 1.-Привіт, я- Дженіфер,. Я почав вивчати українська мова тому, що її називають найгарніший, мелодійний, солов’їний. Вибачаюсь за можливий помилки. В моїй країні прикметники не мають закінчень. Діти виправляють помилки у мові . 2. На додатковому занятті з української мови я отримав завдання скласти розповідь про зимовий ліс. В мене вийшло так: Ліс. Вечір. У кожухах сплять ялини. Замети вкрили пеньки та листя. Скоро вовчі очі виглянуть із хащі. ( слайд 4)
Чи сподобалось вам? Мій вчитель говорить, що некольорово. Може розфарбувати? - Які слова допомогли зробити текст красивішим? - Спробуйте додати прикметників, щоб даний текст став красивішим та запишіть вдосконалений текст в зошити. V Фізкультхвилинка ( слайд 5) 3. Спостереження за прикметниками у художніх та науково-популярних текстах. - Ви- дуже розумні діти! Недавно я прочитав у казці опис снігу та заплутався зовсім : Ранок говорив, що сніг золотий, небо казало – блакитне, старій ялинці здається, що синій, куріпка думає, що теплий, а вечірній зірці він бачиться червоним. - А яким бачите сніг ви? (розповіді дітей) 4. ( слайд 6)
(Діти зачитують тексти-описи снігу) - Сніг — це тверді опади у вигляді шестикутних пластинок чи призм з кристаликів льоду. Переважно випадає зшарувато-дощових хмар. - За ніч на небі зібралися хмари, а уранці, немов пух,посипалися перші легкі сніжинки. Вони крутилися в танці і застилали землю білосніжним килимом. - З’ясуйте мету кожного тексту.( І пояснює, що таке сніг, а ІІ –художньо описує ) В чому ще їхня відмінність?( слова в переносному значенні, порівняння) 5. Творча робота. - Щось ми все про зиму, але ж сьогодні останній день осені. Якою вона запам’яталися? Опишіть цьогорічну осінь, не забудьте про прикметники, порівняння, художні вислови. Учні складають опис осені, використовуючи прикметники. Стиль тексту (науковий чи художній ) оберіть самостійно Учні зачитують написані описи V.Закріплення вивченого. - Для чого ж існує прикметник в мові? - Чи потрібні прикметники в мові і для чого? Спробуємо узагальнити знання про прикметник VІ. Рефлексія. Підсумок уроку. ( слайд 7) Отже, я переконалася, що без прикметників ніяк не обійтися. Вони відіграють надзвичайно важливу роль. Текст більш зрозумілий, краще сприймати. Дякую за допомогу. Ні, щиро дякую за велику, корисну допомогу! Кошик вражень
|
Категорія: Українська мова 4 клас | Додав: Ann
|
Переглядів: 5103 | Завантажень: 402
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|