Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Букви Я, я
[
· Викачати видалено ()
]
| 14.02.2013, 17:55 |
Тема. Букви Я, я. Позначення буквою я звуків [йа] Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою я; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уяву, увагу, мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, інтелектуальні здібності, пізнавальний інтерес; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов та дбайливе ставлення до природи. Обладнання: схеми для утворення та читання складів, слів; предметні малюнки; фішки для звукового аналізу слів; схеми речень; ребус. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Мовна розминка Повторення скоромовки, вивченої на попередньому уроці. 2 Гра «Кут зору» III. Повідомлення теми уроку, мотивація діяльності — Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну букву, але ця буква непроста. Вона ніби актриса, яка може грати різні ролі. І сьогодні ми дізнаємося, якими ж ці ролі можуть бути. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Слухання вірша ЯБЛУНЬКА В лісі яблунька, В лісі дичка, Рясно яблучок Невеличких. Плаче яблунька, Плаче дичка: — Родять яблучка, Звуть — кислички… В. Гринько — Про що розповідається у вірші? (У вірші розповідається про дерево.) — Як називається дерево? (Яблунька) — Чому плаче яблунька? (Її плоди називають кисличками.) 2 Звуковий аналіз слова яблунька V. Ознайомлення з буквою я 1 Демонстрація букви я (великої і малої). Аналіз будови, порівняння великої і малої букв між собою, з іншими буквами. Визначення місця букви я в касі букв 2 Утворення та читання складів типу злиття VI. Робота в зошитах 1 Письмо друкованих літер Я, я 2 Письмо складів з буквою Фізкультхвилинка Працювати перестали І тепер всі дружно встали. Будемо відпочивати, Нумо, вправу починати! Руки вгору, руки вниз І легесенько пригнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз — присіли, другий — встали. Всі за парти посідали. VII. Робота за Букварем (с. 98–99) 1 Розглядування малюнків 2 Аналіз звукової моделі слів яблуко, Ярик — Хто зображений на малюнку? (Дівчатка та хлопчики) — Як звати хлопчика? (Ярик) — Давайте подивимось, як записана звукова модель цього слова. — Який перший звук? ([й]) — Який другий? — Отже, у першому складі два звуки — [й] та [а]. На письмі сполучення цих звуків позначається буквою я. — У яких ще словах буква я стоїть на початку слова? Прочитайте їх. — Які імена дітей ми ще не прочитали? (Надія, Лідія) — Складемо до них звукові моделі. — Поділіть слова на склади. Перший склад — на, позначається звуками [н], [а]. Другий склад — ді, позначається звуками [д′], [і]. Третій склад — я, позначається звуками [й], [а]. — Після якої букви стоїть буква я у слові Надія? (Після букви і) — Який звук позначає буква і? (Голосний) — Отже, можна сказати, що буква я позначає два звуки ще й тоді, коли стоїть після голосного. 3 Бесіда — А от ще яку роль виконує в нашому мовленні буква я, ви дізнаєтесь з віршика, який написав для вас А. Шибаєв. Всьому світу спішить Я мерщій доповісти: — Чи ж ви знаєте, хто Я? Ви не знаєте, хто Я. Я не просто собі Я — Я — склад! Я — літера! Я — слово! — Отже, буква я може бути і літерою, і складом, і окремим словом. — А тепер вимовимо слова складами: я-лин-ка, я-гід-ка, я-щик, я-скра-вий. — Назвіть лише перший склад у цих словах. — Який перший звук? ([й]) — Який другий звук? ([а]) — Отже, у першому складі два звуки [йа], які на письмі позначаються однією буквою я. — Послухайте речення і подумайте, які слова може заміняти буква я. Я доглядатиму маленьких теляток і поросяток, жовтеньких курчаток і каченяток. — Хто буде доглядати за маленькими тваринами? (Я) А хто це — «Я»? (Відповіді дітей.) Як бачите, кожен з вас замість свого імені може сказати: Я. Отже, я може вживатися замість імені людини. 4 Розгадування ребусів — Скільки звуків позначає буква я у слові надія? — Діти, а що означає слово надія? (Варіанти відповідей дітей.) — Чому в підручнику слово Надія написане з великої літери? (Це ім’я дівчинки.) — А хто знає, що ще означає це слово? 5 Робота з дитячим тлумачним словником Надія — сподівання на щось краще. 6 Робота з прислів’ям Фізкультхвилинка Один, два, три, чотири, До хмарин дістанемо. Нахиліться стільки раз, Скільки квіточок у нас. Один, два, три, чотири, п’ять. Добре вміє рахувать. Скільки покажу грибків, Стільки ви зробіть стрибків. Один, два, три, чотири, п’ять, Час усім відпочивать. VIII. Узагальнення та систематизація знань 1 Творче завдання — На яблуньці — завдання (малюнок яблуні, на її листочках слова). Потрібно скласти речення з поданих слів. яблуні, На, стиглі, плоди. 2 Гра «Діалог» Я до вас питання маю: Хто на я рослину знає? (Ялина, явір) • Ще спитати хочу я: Єна букву я ім’я? (Яна, Яків, Ярина) 3 Складання речення за схемою 4 Вивчення скоромовки Яблука на ярмарок В ящику везла, Яблука на ярмарку Швидко продала. — Назвіть слова, у яких вживається буква я. (Яблука, ярмарок, ящик) — Скажіть, яку роль виконує буква я в цих словах? IX. Підсумок уроку — Що ви вивчали сьогодні на уроці? — Що нового дізналися? — Що можете сказати про роль букви я?
|
Категорія: Навчання грамоти (читання) | Додав: INK
Заклад:|Автор:Бардика Ліна Дмитрівна E W
|
Переглядів: 3798 | Завантажень: 604
| Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|