Четвер, 07.11.2024, 09:26,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українське читання » Українське читання 2 клас

Українська народна казка “ Рукавичка ”. 2 клас
[ Викачати з сервера (760.0 Kb) ] 09.02.2013, 22:50
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка “ Рукавичка ”.

Мета:поглиблювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки;
розвивати навички діалогічного мовлення, правильно інтонувати речення; вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом; формувати уміння переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; збагачувати активний словниковий запас; вчити правильно висловлювати свої думки; виховувати бажання бути щирим, добрим.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, маски тварин, картки для роботи в групах, тестові завдання.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Нумо, дітки, підведіться.
Один одному всміхніться.
Чули, вже дзвенів дзвінок –
Починаємо урок.
У нас сьогодні в класі свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж до них ви поверніться
І веселенько так всміхніться,
І всі разом скажіть їм:
5 Добрий день!

Наш девіз: ( Слайд 3 )

Думати — швидко,
Відповідати — чітко,
Працювати — дружно,
Запам'ятовувати — міцно.

II. Мовна розминка. ( Слайд 4 )

1. Читання складової таблиці.

2. Робота над скоромовкою. ( Слайд 5 ).

Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок – сорок морок.

III. Перевірка домашнього завдання.

1. Бесіда за прочитаним.
- Який розділ почали вивчати?
- Чому вони називаються народними?
- Яку казку читали вдома?

2. Тест ( Слайд 6, 7 ).
1. Твір «Вовк та козенята» є:
а) оповідання; б) казка; в) вірш.

2. Хто головні герої твору?
а) вовк, коза, козенята; б) вовк, лисиця, козенята; в) вовк та коза.

3. Як козенята дізналися, що то була не їхня матір?
а) козенята впізнали вовка за зовнішнім виглядом;
б) козенята впізнали вовка по голосу;
в) козенята піддивилися за вовком.

4. Скільки у кози було дітей?
а) шестеро; б) семеро; в) восьмеро.

5. Куди ходила коза?
а) у поле відпочивати; б) у ліс за їжею; в) на город за капустою.

6. За що коза похвалила дітей?
а) за те, що вовкові дверей не відчинили;
б) за те, що до вовка не відзивались;
в) за те, що добре заховались.

7. Чому козенята залишились живі?
а) тому що вовкові вони не смакували;
б) тому що вони були слухняними і виконували вказівки мами;
в) тому, що добре заховались.

8. Чому цей твір казка?
а) тому що її люблять розповідати бабусі;
б) тому що в ній звірі розмовляють;
в) тому, що її мені читала в дитинстві мама.

6 А тепер дітки обміняйтеся роботами і проведемо взаємоперевірку ( я тобі – ти мені ). Після цього проводжу аналіз тестового завдання.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. ( Слайд 8 )

Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.

Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.

У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку і діти, і дорослі всі.

-Сьогодні на уроці ми прочитаємо ще одну казку. А назву її ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. ( Слайд 9 )

Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна, невеличка
Це чудова…(Рукавичка).

V. Фізкультхвилинка.

У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.

VІ. Опрацювання казки “ Рукавичка ”.

1. Комбіноване читання казки вчителем і учнями. ( Слайд 10 )

- Які тварини залізли в дідусеву рукавичку?
- Чи в повному об’ємі казка у підручнику?
- Якої частини немає?

3. Мовчазне читання казки учнями.

4. Словникова робота. ( Слайд 11 )

шкряботушка біжить
скрекотушка де не взявся
побігайчик вилазить
сестричка суне
братик влізла
іклан плигає
набрідь прибіг

5. Робота в групах.

Осінь, осінь… Лист жовтіє.
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з дерев листя.
На прогулянку підем,
Там листочків наберем.
Будемо листки збирати,
Разом з ними працювати.

7 А зараз за кольором листочка сформували групки ( 4 кольори листочків – 4 групи ). У вас на парті лежить великий листочок відповідного кольору. Сідаємо в групках за кольором листочків.

1 група: “ Логікомудрія ” ( Слайд 12 )

Девіз: Зуміємо!

Розплутайте порівняння:

дужий, як лисиця
вірний, як заєць
швидкий, як ведмідь
кучерявий, як собака
хитрий, як баран
голодний, як вовк

2 група: “ Мовний центр ” ( Слайд 13 )

Девіз: Спробуємо!

З’єднати схему, що відповідає назві героїв казки.

- о – = о = лисиця
- о – о = о кабан
- о = о = ведмідь
- о – о – заєць

3 група: “ Математичний центр ” ( Слайд 14 )

Девіз: Зможемо!

- Скільки всього звірів було в рукавичці? Назвіть їх.
- Хто прийшов перед вовком?
- Хто прийшов п’ятим?
- Хто прийшов перший, а хто останній?
- Назвіть всіх тварин у порядку збільшення: від найменшої за розміром до найбільшої.

4 група: “ Центр кмітливості ” ( Слайд 15 )

Девіз: Це нам під силу!

Знайти пару:

Мишка скрекотушка
Жабка сестричка
Лисичка шкряботушка
Вовчик іклан
Кабан братик
Зайчик набрідь
Ведмідь побігайчик

6. Читання казки в ролях.

7. Інсценізація уривку казки.

8. Розвиток зв’язного мовлення.

- Розгляньте малюнки. Кого з героїв художник не зобразив?
- Пригадайте, як закінчилася казка? Розкажіть її кінець.

VІІ. Підсумок уроку.

- А зараз підсумок уроку ми проведемо у вигляді інтерв’ю.
- Яку казку ми прочитали?
- Які герої казки вам запам’яталися?
- Чого навчає нас ця казка?

Оцінювання учнями своєї роботи. Візьміть личка та намалюйте посмішку залежно від того, як ви працювали на уроці: ( Слайд 16 )

- працював ефективно, творчо, активно;

- старався
- працював нижче своїх можливостей

VІІІ. Домашнє завдання. ( Слайд 17 )

1 гр. Виразно читати казку за особами.
2 гр. Детально переказувати.
3гр. Скласти загадку про рукавичку.
4 гр. Намалювати ілюстрацію до уривка казки.

Ось і уроку кінець!
Хто плідно працював – молодець!
Ви дружні й активні були увесь час.
І усмішка сяє на ваших устах.
Збігла подорож як коротка мить.
Час наш дуже швидко біжить,
Ще попереду у вас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.

Дякую за увагу і плідну працю. ( Слайд 18 )
Категорія: Українське читання 2 клас | Додав: Oksana Заклад:|Автор:Штефан Тетяна Олексіївна E W
Переглядів: 6328 | Завантажень: 968 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]