Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Дімаров Для чого людині серце
[ Викачати з сервера (1.45 Mb)
]
| 17.03.2015, 22:26 |
Урок читання ( 3 клас) Тема. Літературні казки. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Мета:Виробляти навички виразного читання . Вчити орієнтуватися втексті твору. Розвивати усне мовлення, збагачувати словник учнів. Виховувати прагнення співчувати,творити добро. Обладнання: костюм Піноккіо ,Фея Доброти та Чуйностії,лікаря, ілюстрації, картки з прислів’ями , ТЗН, картки з завданнями, серця чорне та червоне. Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організаційни момент.
- ребус: Подивіться уважно на дошку. Розв’язавши ребус ви зможете дізнатися про тему нашого уроку. (Так, казки)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) З якої казки? - Колись був у Києві князь. І був коло Києва змій. Щороку посилали цьому змієві дань: давали або молодого парубка, або дівчину. - Дивись діду, яка гарна качечка! - А дід каже: «Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе.» - Були собі дід та баба. От і в діда дочка, і в баби дочка. От баба пускає їх на досвітки прясти. Дідова дочка пряде, а бабина все нічого не робить, а як прийдуть до дому, то ще й обмовить ту.
2) Висновок: - Хто автор цих казок? - Що таке казка? Казка – це розповідь про якусь незвичайну подію, в її основі видумка, фантазія.
II. Повідомлення теми і мети уроку. 1. У густому-прегустому лісі, де майже ніколи не появлялися люди, жило поміж корінням дерев плем’я дерев’яних чоловічків. Весь свій вік – а жили вони дуже довго – чоловічки оті нічого не робили, бо їм не треба було ні їсти, ні пити, ані зодягатися.
1) - Як ви думаєте у якому творі може бути такий початок? - Чому так гадаєте? - -Яка це казка? - Чому це чарівна казка? - Із сьогоднішнього уроку ми почнемо знайомитися з літературними чарівними казками, які на відміну від народних мають автора. Висновок. 9 (слайд 2) Літературні казки, на відміну від народних мають автора. У цих казках описуються незвичайні події, місця, дивовижні перетворення. З деякими літературними казками письменників світу ми вже знайомі. Це – «Дикі лебідці» і «Дюймовочка» Андерсена, «Попелюшка» і «Кіт у чоботях» Перро. От і сьогодні до нас завітали герої відомої вам казки Піноккіо -Здрастуйте діти. А чи всі ви знаєте мою історію? Що і хто допоміг мені перетворитися на справжнього хлопчика?( Правильно, за добрі та чесні вчинки , фея перетворила мене на хлопчика.) Фея Так. Я допомогла Піноккіо стати справжнім хлопчиком. Але іноді ще робить помилкові вчинки І я боюся, що він перетвориться знову на дерев’яного чоловічка. Тому дізнавшись про тему вашого уроку сподіваюсь діти, сьогодні ви допоможете Піноккіо розібратися в правильності його поведінки, навчитися читати казку А. Дімарова « Для чого людині серце», поміркуєте над питаннями ( питання в таблиці на дошці). - Чи варто робити добро? - Чи легко робити добро? III. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду,підготовчої вправи . А) Читання і пояснення прислів’їв про добро. Учитель. - Королева Доброти підготувала завдання. Потрібно прочитати розсипане прислів’я і пояснити його значення. 1 За добру справу варто постояти. 2 Людину красить не одяг , а добрі діла. 3 Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й дрючка не бояться. Рекламна пауза . ( слайд 3) ( виставка літературних казок) IY Робота над текстом казки. 1 Розповідь дітей про автора казки А. Дімарова ( слайд 4) . Кореспонденти нашого класу знайшли біографію А.Дімарова.
Дімаров Анатолій Андрійович народився 5 травня 1922р. в м. Миргороді на Полтавщині в учительській сім’ї.
Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком. Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей : « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик».
В оповіданні з казковою формою «Для чого людині серце» йдеться про плем’я дерев’яних чоловічків, які «не мали сердець, тому не могли ні любити, ані ненавидіти, не знали, що таке радість і гнів, злість або співчуття». Але доля звела одного з чоловічків із лікарем, який збирав серця померлих людей. Він і подарував дерев’яному чоловічку серце доброї людини.
2 Вправляння у правильному читанні важких слів. читання за ↑↓ колонок слів швидко і правильно.
найлютіший назбиралося крижане Ненавидіти вагаючись жевріючі Переборола одноплемінників дошкулити
- знайдіть і прочитайте іменники (одноплемінників) - Словникова робота ( слайд 5) - Вагаючись – виявляти нерішучість у чомусь. - Крижане – зроблене з криги, льоду. - Жевріючі – ті, які горять без полум’я, тліють. - Дошкулити – не давати спокою, заважати 3 Читання тексту частинами і відповіді на питання А) 1 частина Учитель. - Одже, вирушаємо в ліс! (Слайд 6). Де і познайомимося з персонажами казки. Після читання діти відповідають на питання: ( слайд 7) - З якими персонажами ми зустрілися.? - Коли відбуваються події , описані в казці? - Чому дерев’яні чоловічки не знали почуттів? Фізкультхвилинка для очей (слайд 8) Б.) . (читають діти вголос)
1)Керована фантазія ( слайд 9)
- Що могло трапитися з чоловічком, який отримав добре серце?
В.) ІІ Ічастина. (читають діти пошепки) ( слайд 10)
- Чим закінчилася казка? Читання 3 частини учнем. - Чи змінилося життя чоловічка , після того , як він отримав серце?
4 Робота над виразним читанням казки А) Підготовчі вправи. Виразне читання речень. - Ой, що це? - інтонація здивування - Ой , як гарно! - інтонація задоволення. - Ой, боляче ! - інтонація болю. Б) Виразне читання частин тексту: зачину, розмови дівчинки з дерев’яним чоловічком в особах.(Завдання : передати голосом здивування, схвильованість, цікавість мовців.) Фізкультхвилинка (слайд 11) 5 Інсценізація сценки :розмова лікаря з чоловічком.Зверніть увагу на те, як лікар ставиться до своєі професіі (Сцена в кабінеті лікаря) ( слайд 12) 6 Відбіркове читання ( слайд 13) - читання епізоду, в якому чоловічок рятує хлопчика - добір синонімів із тексту до слів погана людина ( зла), журити (докоряти), шкода ( жаль), піднявся ( звівся) - Читання речень, у яких зустрічаються синоніми до поданих слів. 8 Творча групова робота (слайд 15) 1гр. – Щоб могло статися, якби чоловічок не здобув добре серце? 2гр. - Про що міг попередити лікар свого пацієнта в той момент, коли він вибирав добре серце? 3гр. - Чому чоловічкові в момент смерті було жаль одноплемінників? 9 Інтерактивна технологія «Зміни позицію» ( слайд 16) На дошці з`являються 2 серця : червоне та чорне . Діти обирають собі серце .відповіді обгрунтовують. Чому серце чорне меньше за розміром , ніж червоне?Як ви вважаєте?
Y. Підсумок уроку ( слайд 18) а) Відповіді на проблемні питання. Гра «Мікрофон» - Чи варто робити добро? - А чи легко його робити? - Які ж поради ви дасте нашому Пінокіо? б) «Дерево рішень» - Чи хотів би ти мати таке серце , як у дерев`яного чоловічка ? в) Оцінювання та заохочення Пінокіо - Я зрозумів, зрозумів! Щоб залишатися хлопчиком, треба намагатися робити тільки добрі вчинки
Фея - Мені сподобався ваш урок , і на згадку про нашу зустріч я хочу подарувати вам усім хоч і маленькі , але дуже добрі серця( роздає червоні паперові сердечка) . YI. Домашнє завдання творчого характеру ( слайд 19) 1 група Прочитати казку і підготувати розповідь про добрий вчинок, зроблений вами особисто. 2 група Усний твір – роздум «Для чого людині серце» 3 група Написати твір – роздум «Яке б серце я хотів мати?»
|
Категорія: Українське читання 3 клас | Додав: Oksana11
Заклад:|Автор:Марина Володимірівна Рауба E W
|
Переглядів: 3434 | Завантажень: 165
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|