П`ятниця, 14.08.2020, 06:38,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українське читання » Українське читання 4 клас

Леся Українка «Біда навчить». 4 клас
[ · Викачати видалено () ] 02.02.2013, 21:31
Тема. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить». Прислів’я
Мета: викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки, розширити і поглибити їхні знання про поетесу; на основі змісту казки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків, визначити повчальний характер казки. Формувати соціокультурну та комунікативну компетентності, загальнопізнавальні вміння. Виробляти вміння вести діалог, узагальнювати, систематизувати знання та робити висновки.
Розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, розрізняти позитивні і негативні риси характеру; висловлювати своє ставлення до героїв казки, свої враження від почутого, побаченого; збагачувати соціальний досвід учнів. Розвивати навички виразного читання, читання за особами, складання плану, стежити за чіткістю та логічністю відповідей на запитання, пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися у тексті, логічне мислення, творчі здібності, уяву, фантазію, уміння спілкуватися.
Виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися, сприяти вихованню позитивних рис характеру; почуття прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором.
Тип уроку. Комбінований
Методи і прийоми. Інтерактивні («Мозкова атака», робота в парах, мультимедійне навчання, «Незакінчені речення», робота в групах, рольова гра), наочні, словесні.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
Учитель. Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки!
2. Перевірка домашнього завдання.
- Діти, хто нагадає, з твором якого автора ми познайомились на минулому уроці?
- Що цікавого ви дізнались про життя Лесі Українки?

Усна перевірка домашнього завдання:
Варіант Б – стислий переказ І і ІІ частин казки;
РОБОТА З ЧИСТОМОВКОЮ
 Ив-ив-ив – горобчик на світі жив.
 Ув-ув-ув – дуже нерозумним був.
 Ав – ав – ав – як зиму перезимував,
• ав- ав – ав – то мудрим й господарським став.

3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми прочитаємо кінцівку казки і дізнаємось чим же закінчилась історія про горобчика, чи знайшов він того, хто навчить його розуму.
4. Вивчення нового матеріалу.
а) Читання ІІІ частини казки .
- Послухайте кінцівку казки і дайте відповідь на таке питання: «Що примусило горобчика замислитись над життям і змінитися?»
б) Словникова робота.
- Які незрозумілі слова ви зустріли у тексті і вважаєте, що їх треба пояснити?
Ні гадки йому – ні про що не думав.
Статкує – хазяйнує.
Вславився – прославився.
Дбає – турбується.
Клопіт – турбота.
Клуні – будівлі для зберігання харчів, врожаю. (Діти намагаються пояснити значення самостійно, потім уточнюють за тлумачним словником.)
• Доберіть синоніми до слів: мешкає, поживиться.

6. Скласти малюнковий план до змісту казки.
7. Прочитати уривок , який відповідає даному малюнку.
8. Вправа на миттєве сприймання слів
- Прочитати слова на картках, визначити зайве серед них.
Крук, сорока, сова, бузько, зозуля, курка, пані, горобець.
9. Технологія «Акторська майстерність»

– З якою інтонацією треба читати слова курки?(Доброзичливо, заклопотано, повчально)
– Зозулі? (насмішкувато, байдуже)
– Бузька? ( сердито, войовниче)
– Ґави? (співчутливо, сумно)
– Сороки-білобокої? ( швидко)
– Крука (поважно, повчально)
– Проявіть свою акторську майстерність. Прочитайте діалоги зустрічей. Нагадую, що читати треба без слів автора, передаючи голосом інтонацію кожної дійової особи. (Читання дітей)

10. Робота над змістом казки. Робота в парах.
А) Визначте позитивні та негативні якості характеру головного героя казки.

Б) Гра «Закінчити прислів’я». Робота в парах
- Відшукайте в казці прислів’я, початок яких вказаний у вас на картці.
- Яка пара справиться швидше?

Картка № 1
«Дурні бились, а ….(розумні поживились)»
«Хто дурнем вродився, той ….( дурнем і згине)»
«Не на те мудра, щоб ….(дурнів розуму начати)»
«Поки біди не знатимеш, то…..(й розуму не матимеш)»
«Розум на дорозі… (не валяється)»

В) «Торба питань» - задати питання по тексту.
- Що став робити горобчик, коли всі пташки йому відмовили?
- Чи продовжував горобчик сваритися з іншими пташками?
- Як хазяйнував горобчик?
- Як ставилися до горобчика пташки?
- Як стали називати горобчика інші горобці-сусіди?

11. Гра «Незакінчені речення…»

1. Казку “Біда навчить” написала …
2. Справжнє прізвище Лесі Українки….
3. Головним героєм казки є …..
4. Горобчика змусило шукати розуму…
5. Головна думка цієї казки….
6. Казка навчає цінувати розсудливість,…

12. Підсумок уроку.

Творча лабораторія. Станьте авторами вірша-поради.

У житті не байдикуй,
а багато ти ___________.
Розумом ти не хвалися,
А знаннями ___________.
Вкрасти – значить нагрішити,
Люди! Так не можна __________.
Хліб й до хліба зароби,
І не матимеш _______.
Не хвалися ти пихатістю,
А ділися з іншим _____________.
Усім, хто просить, – допомагай,
І носа вверх не ______________ .
Не будь ніколи ти байдужим,
А краще стань сміливим, ____________ .
Якщо попросять – помагай,
І правил цих __________.

Оцінювання відповідей дітей.
13. Домашнє завдання.

Переказати казку від першої особи за складеним планом.
Категорія: Українське читання 4 клас | Додав: Oksana Заклад:|Автор:Каменецька Оксана Володимирівна E W
Переглядів: 6087 | Завантажень: 506 | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]