Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Поетичні картини природи
| 14.02.2013, 17:06 |
Урок з українського читання у 4 класі Тема: Поетичні картини природи (урок-подорож) Мета: Поглиблювати вміння учнів виразно читати вірші, знаходити головну думку твору; Вчити учнів захоплюватися красою природи та порівнювати зміст віршів та художніх картин схожих за тематикою; Ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Андрія Малишка; Розвивати уяву, фантазію, зв’язне мовлення учнів; Виховувати в учнів дбайливе ставлення до природи. Плекати в них почуття любові до рідного краю, збереження екологічного стану у рідному місті .
Тип уроку: Урок-подорож.
Обладнання уроку: Картки для роботи в групах, портрети Андрія Малишка та Катерини Білокур, репродукції картин К.Білокур, проїзні квитки, сигнальні картки, заохочувальні картки для нагородження працюючих учнів, карта-схема «Подорож» мультимедійна підтримка уроку.
Методи і прийоми: «Сенкан», робота в парах, робота в малих групах, гра, розповідь, бесіда, ”Мозковий штурм”, демонстрація, спостереження.
Очікувані результати: Навчити виразно читати вірш, ознайомити з творчістю А.Малишка, пробуджувати інтерес учнів до української поезії, в процесі роботи вчити робити висновки, вміння порівнювати художній та поетичний твори
Станції: Біографічна , Поетична, Художня, Природолюбів.
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи. День новий почався діти Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішати Кличе в подорож дзвінок Будьте уважні й старанні всі – Сядьте рівненько на місця свої - Яка зараз погода? - А яка за вікном пора року? Так, зараз на вулиці справжня осінь, все навкруг змінює своє вбрання на більш кольорове. А це дає людям чудовий настрій, гарні мрії на майбутнє. А у вас сьогодні гарний настрій? Посміхніться один одному, а посмішка зігріє тих, хто поруч з вами і це дасть змогу створити ситуацію успіху на уроці. Щоб наша спільна робота була успішною. Діти, сьогодні у нас незвичайний урок - це урок-подорож до мальовничої пори року-красуні Осені. Перед вами маршрут, де визначено станції, до яких ми потрапимо потягом. Треба бути дуже уважними і пам'ятати, що з однієї станції до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо справимось з усіма завданнями. Наш потяг складається з трьох вагонів у яких відповідно є провідники.
II. Актуалізація опорних знань учнів. Вправи на розвиток навичок читання.
1.Вправа «Сенкан» А зараз підготуємося до подорожі та придбаємо квитки. Давайте уявимо себе серед природи і згадаємо,що ми знаємо про осінь,за що її любимо. Ви вдома читали текст «Рідні краєвиди» Дмитра Чередниченка, де описана чудова пора осені, тож спробуйте написати незвичайний вірш – сенканпро цю пору року. Візьміть листочки та ручки і спробуємо. Я вам буду допомагати запитаннями Перший рядок складається з одного слова - іменника Напишіть в першому рядку яка в нас зараз пора року? Другий рядок складається з двох слів - прикметників Напишіть ознаки цієї пори року. Третій рядок – три слова-дієслова. Напишіть чим займаються люди у цю пору року. Четвертий рядок – складіть речення про цю пору року. А тепер як у кожному потягу є контролери, так і в нас це будуть наші гості, провідники зберіть написані сенкани і передайте контролерам. А ми тим часом продовжимо нашу подорож.
2. Вправи для розвитку артикуляцій. Робота зі скоромовкою В жовтні грають жабки жовті в жваві піжмурки у Жовклі. А зараз спробуємо сказати цю скоромовку по рядам. 3. Вправи на розвиток осмисленого читання, процесів мислення, уваги, пам’ятіГра "Переплутанка".(Читання анаграм в парах)
(Яблука вітер осінь хмари зорі планети земля роса сонце) Молодці,впорались із завданнями. Провідники потягів, прошу роздати проїзні квитки та відправитися у подорож. Отже, сідаймо зручніше, і вирушаймо в дорогу. III. Мотивація і цілеспрямування навчальної діяльності учнів.Повідомлення теми і мети уроку. - Як людина може ввібрати у себе і подарувати іншим незрівнянну чарівність краси природи? Що дає нам можливість побачити і відчути цю красу? Звичайно, мистецтво. Мистецтво музики, пензля, слова. Сьогодні ми познайомимось з поетичнимисторінками природи,продовжимо вчитись виразно читати вірші,знаходити їх головну думку.Нудьгувати не доведеться_ будемо уявляти,фантазувати,зв’язно розмовляти,будемо захоплюватись природою,дбайливо відноситись до природи. Зокрема поспостерігаємо яке відображення знайшла осіння природа у творах Андрія Малишка.Отже ми приїхали до першої зупинки – Бібографічної. IV. Засвоєння нових знань. 1. Підготовча робота до сприймання тексту. Розповідь вчителя про життєвий та творчий шлях Андрія Малишка. АНДРІЙ МАЛИШКО Андрій Самійлович Малишко народився 2 листопада 1912 року в селі Обухові Київської області в родині шевця. 1932 року закінчив Київський інститут народної освіти. Деякий час вчителював, працював у багатьох газетах, зокрема у «Літературній газеті». Із спогадів друзів дитинства,родичів постає хлопчик невисокого зросту, міцної будови, з темно-русим волоссям, високим чолом і «монгольськими очима». Читати навчився рано від старших братів. Коли Андрієві виповнилось 8 років-пішов у перший клас. На уроках любив пустувати,але коли вчитель щось раптово запитував,то відповідав правильно.Якщо ж траплялось таке,що не знав відповіді,то це для хлопця був великий сором. Любов до книг передав Андрієві дядько Микита,який довгенько засиджувався над Шевченковим «Кобзарем». Андрій Малишко видав понад сорок книг,створив сто пісень,до яких іноді і сам писав музику. Любив поливати сад,від порога до воріт посадив чорнобривці,любив життя… Помер А. Малишко 17 лютого 1970 року в місті Києві. Але він і зараз живе у своїх задушевних поезіях і піснях,які стали справжніми мистецькими шедеврами. 2. Самостійне читання тексту с.52 Відкрийте підручники на с. 52 та прочитайте відомості про А.С.Малишка. V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок. 1. Мозкова атака Де народився А.Малишко? У якій сім’ї народився ? Коли почав друкуватися? У яких газетах друкувався? Про що писав у своїх творах? А зараз ми з вами просуваємося своїм маршрутом і рухаємося до станції «Поетична» 2. Опрацювання вірша А.Малишка а) виразне читання вірша вчителем; б)словникова робота просинь – синій колір чистого неба приурочені– пристосовані до чого-небудь у часі бубон – музичний інструмент у вигляді обруча, обтягнутого шкірою, з дзвіночками по краях орбіта- шлях руху небесного тіла гільце - обрядове весільне деревце, прикрашене квітами, колосками, стрічками тощо. 3. Інтерактивна вправа «Сонечко» Подорожуючи потягом восени можна потрапити у різні погодні умови,бо ж осінь мінлива. Тож пропоную вам вправу «Сонечко»,спробуємо прочитати за допомогою малюнків. Якщо вам потрапила хмаринка на парту, то ви читаєте голосно, повільно. Якщо потрапив малюнок зливи ,то голосно, швидко. А коли сонечко – пошепки. 5.Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання . - Якими словами сказано у вірші про колір яблук,їх форму,смак?(повні сонця,крутобокі,повні пахощів,соком гожі) -З чим порівнює автор яблука?(з бубном,планетами). - За якими ознаками?(бубонять- висять хитаючись;зорі та ранети-сорти яблук) - Що у цьому вірші ми можемо побачити, відчути нюхом, язиком? 6.Виразне читання вірша учнями 7.Сприймання та аналіз художньої картини. А зараз наш потяг прибуває на наступну станцію « Художня».Закривайте оченята: хвилину послухайте музику і намалюйте в уяві сад, стиглі,рум’яні яблука,які важкими кулями звисають з яблунь. Майже такими їх зобразила художниця Катерина Білокур на своїй картині «Богданівські яблука». Вона була сільською жінкою-самоучкою, яка досягла вершин майстерності. Багатьох людей вразили картини художниці в яких її уява передає свій особливий світ, де все є водночас і реальним, і фантастичним, ніби з чарівних казок. Погляньте на чудові картини художниці Розгляньте картину на с.53 підручника.. Що зображено на картині? Порівняйте вірш А.Малишка та картину К.Білокур. Що між ними спільного? Які у вас виникли почуття від вірша,картини? Які рядки вірша могли б дати назву картині? V. Узагальнення засвоєних знань. 1. Станція «Природолюбів». Так,осінь щедра і гарна господиня. Вдячністю для неї буде і наше дбайливе ставлення до природи. Ми повинні дбати про чистоту повітря – ніколи не палити опалого листя. Не смітити,бо на оголеній землі пізньої осені дуже добре видно сліди нашої недбалості. Бережімо природу-- наш земний дім. 2.Гра «Юні поети». Отже ,кожен описує природу по-своєму. Може і ви пишете вірші або любите і знає вірші про осінь? А от ми зараз спробуємо скласти свого віршика. Для того,щоб вам було легше,я вам пропоную такі рими: Повіває – опадає, Листочки – грибочки, Розмаїтий – зігрітий - Хто з вас складе такого віршика – почепить шматочок яблучка. - Молодці ,гарно справились із завданням. На дошці у нас ціле, гарне, соковите яблуко. Воно є символом нашої злагодженої роботи, єднання людини з природою, оберегом людського життя. То ж хай зернинки добра, краси проростуть у ваших маленьких серцях. А на згадку про наш урок дарую вам ці рум’яні,майже як на картині, яблука. 3.Опрацювання віршів Л.Костенко «Здивовані квіти» і К. Перелісної «Заворожений сад» (за аналогією) 4.Порівняння віршів Ліни Костенко і Катерини Перелісної - Поміркуйте, чим подібні ці вірші і чим вони різняться. Доведіть свою думку. VI.Підсумок уроку - Які вірші ми сьогодні читали? Хто їх автори? - Який із цих віршів справив на вас найбільше враження? Чим саме? VII. Домашнє завдання Вивчити вірш К. Перелісної «Заворожений сад» напам’ять.
|
Категорія: Українське читання 4 клас | Додав: Natali
|
Переглядів: 3164 | Завантажень: 29
| Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|