П`ятниця, 29.03.2024, 05:02,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українське читання » Українське читання 4 клас

Урок ураїнського читання у 4 класі
[ Викачати з сервера (959.5 Kb) · Викачати видалено () ] 17.03.2013, 21:09
Урок українського читання у 4 класі
Тема: « Як телевізор позбавив канікул »
« Я і мій телевізор » за Віктором Кавою.
Мета: Ознайомити дітей з відомостями про життя і творчість Віктора Кави; удосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно, формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички, зв’язне мовлення, пам'ять, мислення; виховувати уміння правильно організовувати своє дозвілля.
Обладнання: Портрет Віктора Кави, букви зі стрілками, тлумачний словник, мікрофон, слова для « Книжкового хробачка»,прислів’я , мультимедійні презентації учнів, макет телевізора.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
1. Встаньте діти всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: « Добрий день!»

Всі сідайте тихо, діти!
Домовляймося, не шуміти.
Руку гарно піднімати,
На уроці – не дрімати
Щоб не було нам мороки, -
Всі готові до уроку?
Ну гаразд,часу не гаймо,
І урок свій починаймо.
2. Гра «Не зіб’юсь»
Швидко прочитай слова. Не спіткнись на слові, яке відрізняється від інших однією буквою.
1.Капуста, капуста, пусто, капуста
2.Мишка, мишка, кішка, мишка
3.Зима, зима, сама, зима
4.Кіт, кит, кіт, кіт
5.Гілка, гілка, білка, гілка
3. Гра «Впізнай з першого погляду».
шк-л-р хв-л-н- т-л-в-з-р
вч-т-ль с-к-нд- т-л-ф-н
хл-б-р-б г-д-н- т-л-гр-ф
ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
1. Гра «Головоломка»
Діти! Зверніть увагу на дошку. Ідучи за стрілками ви прочитаєте запис. Із запису ви дізнаєтесь ім’я та прізвище письменника, твір якого ми будемо вивчати на уроці.


2. Відгадайте загадку
Не радіо, а говорить.
Не театр, а кіно показує.(Телевізор )
(На столі з’являється макет телевізора)
3. Складання асоціативного куща
мультики новини
кіно телевізор гумор
(У макеті телевізора з’являється ведучий)
Ведучий: - Доброго дня, шановні глядачі! Розпочинаємо нашу телепередачу «Пізнайко». (додаток 1 )
1 рубрика нашої програми називається: « Знайомство з видатними людьми».
Слово передаю нашому репортеру Анікеєвій Діані, яка підготувала презентацію про життя і творчість Віктора Кави. (додаток 2 )
Ведучий: - Дякую, Діано.
2 рубрика нашої телепередачі «Етимологічне бюро»
Запрошую до мікрофону нашого журналіста Підгородецьку Владиславу.
(додаток 3)
Теле – з грецької - далеко
ТЕЛЕВІЗОР Візор – з латинської – той, хто бачить.

В тлумачному словнику подано визначення:
ТЕЛЕВІЗОР – радіотехнічний пристрій, з екраном для прийому телевізійних передач.
ТЕЛЕБАЧЕННЯ – передавання зображення на відстань за допомогою засобів електро - або радіозв’язку.

Ведучий: - Дякую, Владо.
3 рубрика « Поетична хвилинка »
Запрошую нашого найкращого читця віршів – Назаренка Микиту. . (додаток 4)
ТЕЛЕВІЗОР
Зручно в кріслі я вмощуся,
Телевізор подивлюся.
Потім гратись побіжу,
Телевізор залишу.
А тут тато – вслід за мною
І киває голово
- Ти, дитино, пам’ятай:
Телевізор у роботі
Сам на сам не залишай!
Бо він може перегрітись,
Спалахнути, загорітись.
І тоді в квартирі все
Вогнем жовтим спалахне.
Ведучий: - Дякую, Микито.
4 рубрика – « Наука і здоров’я » . (додаток 5)
До мікрофона запрошується наш спеціальний кореспондент Панкрад Микола, який підготував для нас презентацію на тему : « Чи корисний телевізор для нас?»
Ведучий: Дякуємо нашим кореспондентам. Чекаємо на нові, не менш цікаві репортажі.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
1.Робота над заголовком твору.
а) « Передбачення » змісту твору за назвою та ілюстрацією.
- Прочитайте заголовок твору ( с. 131) та розгляньте ілюстрацію.
- Як ви думаєте про , що буде розповідатись в даному творі?
- Чи справдяться ваші передбачення, ми дізнаємось, коли прочитаємо оповідання.
б) Словникова робота. . (додаток 6)
- Читання «пірамідок» слів
байдуже подалася засиджуйся
бідкалася похнюпилися скалатнулися
кінострічка мекаєш – бекаєш мультиплікаційні
в) Тлумачення незрозумілих слів
Гангстери – назва бандитів.
Знічев’я – від нічого робити.
г) Гра « Книжковий Хробачок » . (додаток 7)
Для того, щоб під час читання правильно вимовляти всі слова ми пограємо в гру. У нас завівся « Книжковий Хробачок». Він дуже любить поїдати букви. І от у кожному слові він з’їв деякі букви . Слова засумували, тому що не знають, чи зможе хтось їх прочитати без цих букв. А ви як думаєте, а ми зможемо прочитати? Давайте спробуємо. . (додаток 8)
1- й ряд - Г ‴ Л ‴ СНО
2 – й ряд – КАН ‴ К ‴ ЛИ
3 – й ряд – ШК ‴ Л ‴
- Молодці! Але, щоб наше читання було бездоганним, ми повинні читати не тільки свідомо і правильно, але і виразно. Отже давайте пригадаємо. Як інтонувати речення.
- Встаньте, будь ласка, приготуйте праву руку. . (додаток 9) Про інтонуймо дане речення ( Я дописав останнє речення ). Голос рухається вниз.
- А тепер ставимо замість крапки знак оклику. Голос рухається вверх і трішки вниз.
- А тепер ( ? ) . Голос рухається вверх.
- Опускаючи руку вниз погладьте себе по голові. Які ж ми молодці.
- Отже тепер ми будемо читати текст і свідомо, і правильно, і виразно.
ІV. Робота над текстом.
а) Читання тексту
Починає читати вчитель. Діти слідкують. До кого торкнеться вчитель, той учень продовжує читати . Деяку частину читаємо «ланцюжком». Кінцівку – учні читають самостійно.
б) Перевірка сприймання
- Коли і де відбувалися описані події?
- Як довго вони тривали у часі?
- Назвіть всі дійові особи оповідання? А хто головний герой твору?
в) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання
- Яке домашнє завдання виконував Вітя?
- Кому він не хотів завдати кривди, не написавши твір?
- Прочитайте, як Вітя згадує про вчительку.
- Знайдіть, як Вітя роздумував про зміст свого твору. Прочитайте яким був спершу початок його твору. Чому хлопчик змінив свій задум? Про що це свідчить?
- Прочитайте тільки текст Вітіного твору. Чи сподобалися вам канікули, які провели хлопці? Поясніть свою думку.
- Чи погоджуєтесь ви з висновком Віті, який зробив він у своєму творі?
г) Гра « Вірю – не вірю»
( Перевіримо чи є такі речення у тексті)
• Ну, дописуй, я не буду тобі заважати. ( НІ)
• Я встав уранці, вмився, наївся і пішов на вулицю. (НІ)
• Вітя труснув головою, для чогось посмикав носа. ( ТАК)
• Вітя сумно і скорботно похитував головою. ( НІ )
• Скалатнулися їхні серця - надвір, негайно надвір! ( ТАК )
• Невже на цьому тижні майстер не відремонтує телевізор ( НІ )
Молодці! Ви переконали мене, що ви дійсно діти уважні, творці. Ці прекрасні здібності нам допоможе розвинути робота в парах. Отже, будьте уважні!
( Кожній парті у конвертах є прислів’я , заздалегідь розрізані на частини, які треба скласти і пояснити їх значення) . (додаток 10)
- Яку тему мають всі ці прислів’я?
- Чому вони нас навчають?
V. Підсумок. Рефлексія.
А тепер підведемо підсумок нашої роботи.
- Що ви схвалюєте, а що засуджуєте у поведінці Віті?
- Як ви думаєте, наступні канікули Вітя проведе теж перед телевізором?
- Що автор хотів нам довести у своєму творі?

Вашим домашнім завданням буде: навчитися виразно читати текст, скласти план переказу твору.

А тепер зверніть увагу! У кожного з вас на парті є маленьке сонечко. Воно нам допоможе визначити, чи задоволені ви своєю роботою на уроці. Якщо ви задоволені – домалюйте сонечку посмішку. А якщо ні – ваше сонечко буде сумне. (додаток 11)
Я в свою чергу хочу подякувати вам за прекрасну співпрацю на уроці.) Мені дуже сподобалося з вами працювати. Тому моє сонечко щиро посміхається вам. Підніміть і ви свої Сонечки і ми побачимо результативність нашого уроку. (додаток 12,13)
Категорія: Українське читання 4 клас | Додав: Oksana11
Переглядів: 3625 | Завантажень: 812 | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]