П`ятниця, 14.08.2020, 06:37,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Ділимося досвідом » Ділимося досвідом

Формування продуктивної творчої діяльності молодших школярів
[ Викачати з сервера (46.0 Kb) ] 18.03.2014, 16:31

Основними принципами реформування змісту сучасної шкільної освіти в Україні є гуманітаризація, диференціація та інтеграція. Їх реалізація має на меті формування творчої особистості як умови й результату повноцінного результату навчання.
Роль творчості в навчально-виховному процесі обумовлюється низкою важливих міркувань. По-перше, творчість допомагає виробляти вміння вирішувати нові задачі, орієнтуватися в нових умовах, долати різноманітні труднощі. По-друге, творчість пробуджує та стимулює розвиток інтересів до діяльності, оскільки завжди пов’язана з відкриттям нового, знаходженням чогось раніше невідомого.
Творчий труд – найскладніший, тому навчання в умовах творчої праці певною мірою гарантує в майбутньому успішну діяльність у менш складних умовах, а також постійну спрямованість на раціоналізацію своєї праці, покращення її якості та ефективності.
Розробка методичних принципів, дидактичних вимог та трудового навчання молодших школярів, які б сприяли ефективному оволодінню різнобічними гнучкими вміннями, які легко переносяться на обробку різноманітних листових матеріалів, і зараз є першочерговим завданням психолого-педагогічних досліджень.
У цьому зв’язку виникає необхідність постановки нових та впровадження раніше розпочатих досліджень, які допомагають виявити суб’єктивні та об’єктивні умови, за яких оволодіння вміннями стане ефективним засобом естетичного та морального виховання особистості. Адже формувати позитивне ставлення до праці можна лише тоді, коли воно допомагає постійному збагаченню змісту пізнавальної та трудової діяльності учнів, гармонійному їх розвиткові.
Дитинство – це важливий повноцінний період життя людини,а не підготовка до майбутнього. В.Сухомлинський вважав, що від того, як пройшло дитинство, що з дитячих років і навколишнього світу ввійшла у свідомість і серце дитини, великою мірою залежить якою буде дитина в майбутньому.
Василь Сухомлинський писав «Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона засушена квітка».
Навчання в початковій школі не може бути лише процесом засвоєння певної суми знань. Це, перш за все, має бути захопливе пізнання навколишнього світу через спостереження, через влучно дібрані слова, через образи, створені у дитячій уяві, фантазії, у творчості. Для того щоб навчання було цікавим , а засвоєння знань легким, уже з перших днів вводимо своїх вихованців у світ казки, природи, гри та фантазії. Вважаємо, що саме це ті живі струни, за допомогою яких можна знайти шлях до серця кожної дитини, пробудити і розвинути її творчі здібності. Відшукуємо цілющі джерела дитячого розуму, пізнання і творчості. Щоб зберегти дитячу безпосередність, радісне сприйняття і відкриття світу, влаштовуємо своїм школярам зустрічі з поетами Криворіжжя, цікавими екскурсіями в природу, щоб навчити помічати прекрасне й цікаве в буденному.
Формуючи в учнів компетентність продуктивної творчої діяльності використовуємо у своїй роботі на уроках і в позаурочний час освітні галузі Держстандарту «Технології», «Мова і Література» та «Мистецтво».
У процесі реалізації галузі «Технології» розвиваємо особистість через залучення дітей до творчої праці, виховуємо творче ставлення до праці. Ознайомлюємо з основами комп’ютерної грамотності, формуємо конструктивний підхід до виконання творчих завдань.
У процесі реалізації освітньої галузі «Мова і література» опановуємо з молодшими школярами не тільки мову, як засобу спілкування і пізнання, а й прилучаємо до скарбниць духовності і культури, літературних надбань народів світу, а особливо українського народу. Так проводячи фестиваль української мови розвиваємо вокальні здібності дітей, ораторське мистецтво та дикцію.
Так на уроках читання вчимо дітей римувати вірші, розвиваємо вміння підбирати синоніми, епітети, розширюємо знання словникового запасу. Розвиваємо вміння відчувати рими, добирати їх до поданих слів. Учням подобається така робота. Так на конкурсі «Первоцвіт» у нас є переможці, як у районному, так і у міському турі. У процесі реалізації освітньої технології «Мистецтво» розвиваємо особистісно- ціннісне ставлення до мистецтва, здатність до сприймання, розуміння і творення художніх образів, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні. У початковій школі домінуюча роль належить активній художній діяльності у сфері мистецтва.
Пробуджуємо у дітей на уроках та в позаурочний час інтерес до мистецтва, залучаємо до художньо-творчої діяльності.
Формуємо цілісне художнє світосприйняття і світовідчуття. Ця галузь спрямована на залучення дітей у театральному мистецтві, яке широко використовуємо на уроках та в позаурочний час. Діти проявляють свої організаторські здібності, вчаться інсценувати. Діти люблять творчу працю, а завдання вчителя – поліпшити і сприяти розвитку творчих здібностей учнів.
Розвиваючи творчий потенціал молодих школярів, виховуємо творчу особистість.
1) формуємо тенденцію до розвитку граней особистості:
- навички здорового способу життя;
- творче ставлення до життя;
- конструктивність поведінки;
- інтелектуальна самостійність;
- моральність та позитивні ціннісні орієнтації;
- активна життєва позиція.
2) підтримуємо творчу самореалізацію:
- пошук оригінальних шляхів вирішення навчальних завдань;
- потяг до участі в усіх видах діяльності;
- прагнення вдосконалювати свою роботу;
- відповідальність і вимогливість до себе;
- проявлення дитини в моральній діяльності.
3) розвиваємо здібності:
- бачити красу речей, слів, вчинків;
- відчувати гармонію життя;
- бажання творити добро, любити;
- здібність до творчості.
та створюємо умови для розвитку здібностей:
- створення ситуації успіху;
- емоційне стимулювання;
- розвиток образного мислення;
- ситуативні ігри;
- проблемні ситуації;
- пізнавальні завдання;
- інтеграція навчальних предметів.

4) виявляємо задатки:
- пізнавальні;
- творчі;
- соціальні;
- моральні.
і формуємо позитивні мотиви:
- допитливість;
- прагнення радувати оточуючих;
- пізнання себе і навколишнього світу;
- задоволення від того, що можу зробити сам;
- самовдоволення.
5) формуємо шляхи співтворчості:
- прийняття дитини такою, якою вона є;
- психологічна рівноправність;
- свобода для проявлення потенціалу дитини;
- педагогічний супровід розвитку можливостей дитини.
6) самовдосконалення, самоосвіта вчителя:
- освіта;
- педагогічне мислення;
- володіння педагогічними технологіями;
- досвід творчої діяльності;
- культура професійного спілкування та зовнішнього вигляду.
Кожна дитина повинна отримати задоволення від власної творчості. В очах своїх вихованців бачимо живі вогники щирості і зацікавленості, доброти і радості від досягнутих успіхів, від пізнання навколишнього світу. І саме від них, наших учнів ми черпаємо силу і натхнення.
Наші учні – то наші вчителі, то наш досвід, яким збагатились.
Творча особистість здатна до пізнання і самостійності.

Категорія: Ділимося досвідом | Додав: Tonya_29 Заклад:|Автор:Кульбачна Антоніна Петрівна E W
Переглядів: 1173 | Завантажень: 69 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]