Статистика
Онлайн всього: 3 Гостей: 3 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Рідний край на території України.
[ Викачати з сервера (2.68 Mb)
]
| 19.02.2013, 23:57 |
[size=13]Тема: Рідний край на території України. Мета: Дати відомості про розташування місцевості, де проживають учні, на карті України, особливості її рельєфу; навчити дітей визначати сторони горизонту за місцевими ознаками; розвивати спостережливість, пам`ять, виховувати любов до рідного краю. Обладнання: Карта України (фізична і природних зон), контурні карти, карта області, де проживають, мультимедійний проектор.
Хід уроку І. Підсумок фенологічних спостережень.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку. Хай чужина комусь впадає в очі, Нехай про неї навіть мріє хтось. (До переміни місць такі охочі Всі ті, кому в житті не повелось.) Та що мені та слава галаслива Про всі дива за тридев`ять морів, Коли я досі і малого дива Землі своєї ще не зрозумів. (Є.Плужник) - Як ви зрозуміли слова відомого українського поета Є.Плужника? - Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Твій рідний край», з якого дізнаємося про розташування нашого краю на карті України, про те які у нас особливості погоди; які бувають корисні копалини; який рослинний і тваринний світ поширений у нашій місцевості; яка промисловість розвинута і як охороняється природа нашого краю. Тема сьогоднішнього уроку: «Рідний край на території України».
ІІІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу. 1. Розповідь вчителя. «Країв прекрасних і трудящих, В житті не мало знаю я. Та серед них ти ж Все ж найкраща, Дніпропетровщина моя!» Н.Яцина - Який наш рідний край? У якій області ми живемо? - Як називається обласний центр? - Дніпропетровська область була утворена 27 лютого 1932 року. Займає площу – 31,9 тис.км². Знаходиться у південно-східній частині України, займає за площиною 7% держави. Ділиться на 22 райони, 19 міст, 54 селища міського типу та 1452 сільських населених пунктів. Обласний центр – Дніпропетровськ. За характером рельєфу – хвилясто-рівнинний (висоти 100–200 м), поверхня – ізрізана ярами, балками, долинами річок. Головна річка – Дніпро, який перетинає область з північного заходу на південний схід і ділить його на дві частини. По території області протікають річки: Оріль, Самара з Вовчою (ліві), Базавлук, Мокра Сура, Інгулець із Саксаганню. У межах області знаходяться частини Дніпродзержинського, Дніпровського і Каховського водосховищ. Побудовано 100 невеликих водосховищ і 1400 ставків. На території області споруджено канал Дніпро—Кривий Ріг, проходить траса каналу Дніпро—Донбас. В нашій місцевості зима не дуже холодна, літо – тепле. Найбільш великий ліс – Самарський – 15 тис.га. багата флора - більше 1700 видів рослин і фауна – більше 7500 видів тварин. На території області зустрічається 144 види тварин, занесених до Червоної книги України. В області виявлено близько 300 родовищ та значні запаси паливно-енергетичної сировини — вугілля, нафти, газу і газоконденсату, а також талько-магнезитової, каолінової, уранової, будівельної та ін. Родовища залізної (Кривий Ріг) та марганцевої руди (м. Марганець та м. Орджонікідзе) — світового значення.
2. Практична робота №1 (в парах) а) Робота з фізичною картою України. Діти працюють за планом, записаним на дошці. 1) Знайди на карті свою область. 2) Покажи обласний центр. 3) Визнач, у якій частині України знаходиться область. 4) З якими областями межує на сході, заході, півночі і півдні? 5) Обчисли відстань від обласного центру до Києва. 6) Усна розповідь (2 – 3 учні) про область, у якій живеш (усі дані показувати на карті).
3. Відповіді на запитання підручника (с. 144). - Які є форми земної поверхні? Якими бувають рівнини? - Що таке горб? Яр? Балка? - Пригадайте будову горба. - Що таке гори? Якими бувають гори за висотою? - Назвіть частини гори. - Які ви знаєте природні водойми? - Яку водойму називають озером? Яку болотом? Що таке море? - Назвіть частини річки.
4. Практична робота №2 (по групах). 1 група. Підготувати усну розповідь про земну поверхню області за картою і планом. 1) Розгляньте територію області на фізичній карті. 2) Визначте форми її поверхні. 3) Знайдіть усі водойми. 2 група. Підготувати усну розповідь про рослинний і тваринний світ області за планом. 1) Визначте на карті природних зон України, в якій з них розташована наша область. 2) Назвіть особливості пір року на території області 3) Використовуючи свої знання про природні зони, подумайте, які тварини і рослини зустрічаються в області.
5. Розповіді дітей, доповнення відповідей один одного. Фізкультхвилинка. Раз, два – піднімається гора. Три, чотири – це крутії гірські схили. П`ять, шість – це орли дивний танець завели. Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки. Дев`ять, десять – це вода з водоспаду витіка.
6. Продовження розповіді вчителя. - Спостережлива людина ніколи незаблукає серед полів і лісів, високих гір і боліт, якщо в неї є навичка орієнтування. а) Можна орієнтуватися за тінями від скель, каменів тощо. Як ми вже встановили, тінь від предмета падає на північ. Отже, з північної сторони на скелях, каменях росте більше моху, лишайнику, оскільки вона – тіньова, вологіша. б) Південний бік дерев краще освітлюється Сонцем, тому на поодиноких деревах, що ростуть на галявинах, з південної сторони гілля і листя густіше, з північної – на стовбурі росте мох. в) Мурашники здебільшого бувають з південної сторони дерев або пеньків, бо там тепліше. І взагалі, якщо уважно придивитися до мурашника, то можна помітити, що один схил у нього пологий, а другий – крутий. Пологий схил повернутий на південь, крутий – на північ. г) На південній стороні горбів, ярів сніг розтає швидше. - Ці ознаки ви повинні знати. А ще обов`язково пам`ятайте, що для того, щоб правильно визначити сторони горизонту, потрібно користуватися кільком ознаками одночасно.
ІV. Осмислення знань учнів. Робота у зошитах з друкованою основою.
V. Узагальнення та систематизація знань учнів. - У якій області ми живемо? Назвіть наш обласний центр. - З якими областями межує наша область? - У якій частині України розташована область? - Які форми земної поверхні переважають у нашій місцевості? - Які є природні водойми? - Які особливості пір року на території області? - За якими місцевими ознаками ви можете орієнтуватися?
VІ. Домашнє завдання. Підготувати розповідь про свою місцевість за планом у підручнику (с.145)
|
Категорія: Природознавство 4 клас | Додав: INK
Заклад:|Автор:Терещенко Лілія Річардівна E W
|
Переглядів: 6074 | Завантажень: 556
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|