Відділ освіти виконкому Саксаганської у місті ради Районний методичний кабінет
Зв’язок між реченнями в тексті. Частини тексту.
Розробку фрагменту уроку з української мови підготувала вчитель початкових класів КНВК № 35 «Імпульс» Біла Т. М.
м. Кривий Ріг Українська мова. 3 клас. Фрагмент уроку Тема: Зв’язок між реченнями в тексті. Частини тексту. Мета: поглиблювати знання учнів про структурні одиниці тексту: зачин, основну частину, кінцівку; формувати уявлення про засоби зв’язку речень в тексті; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи. Хід уроку: І Організація класу Будемо в світ знань мандрувати, Будемо мову рідну вивчати! Перед нами нелегкі задачі, Тож побажаєм собі ми удачі. ІІ Актуалізація опорних знань Бесіда: - Діти, скажіть мені, будь ласка, яка пора року зараз настала? (Осінь) - Осінь – це пора для чого? (Час збирати врожай) - А для вас – учнів врожай – це наші знання. - Наші знання сьогодні будуть у вигляді яблучок. - А допоможуть нам сьогодні збирати знання Мовонька і Суржик. - І зараз ми з ними зустрінемось. Мультимедійний супровід: що таке текст? - Чи згодні ви, що це текст? - Чому ні? - Що таке текст? Текст – це зв’язані за змістом речення. ІІІ Вивчення нового матеріалу 1. Повідомлення теми уроку - Але це ще не все про текст, що ми можемо знати. Вправа «Роз’єднай слова» - Що ще цікавого ми будемо вивчати про текст, ми дізнаємось, коли роз’єднаємо слова: Зв’язокміжреченнямивтексті.Частинитексту. - Отже, тема сьогоднішнього уроку: Зв’язок між реченнями в тексті. Частини тексту. 2. Прогнозування очікуваних результатів - А як ви гадаєте, чого навчить нас цей урок? Вправа «Мікрофон» Сьгодні на уроці я дізнаюсь про зв’язок між реченнями в тексті. Сьогодні я потренуюсь встановлювати зв’язок між реченнями в тексті. Я повторю, з яких частин складається текст. 3. Робота над текстом «Зайчик» Мультимедійний супровід - Прочитайте слова, що записані внизу. (він, зайчик, звір, звірятко) - Замість якого слова можна вжити ці слова? (Зайчик) - Для чого потрібно робити таку заміну? (Щоб уникнути повторів) - Яку ще роль виконують ці слова? (Вони пов’язують попереднє речення з наступним) Висновок: Наша мова мелодійна, співуча, милозвучна, тому при складанні тексту слід уникати повторів, пов’язувати речення між собою. 4. Валеологічна пауза «Метелик» - Ми з вами гарно попрацювали, але попереду ще багато роботи. Я пропоную вам відпочити і зробити гімнастику для очей. А допоможе нам в цьому чарівний метелик. Мультимедійний супровід 5. Хвилинка каліграфії Розгадування загадки Які ноги, такий ніс. По болоту ходить скрізь. Хату на хаті має, Жабам рахунок знає. (Лелека) Показ ілюстрації Підбір синонімів - Як іще по-іншому називають лелеку? (чорногуз, бусол, бузько) Прописування елементів та слів ор ог уз зь ко чорногуз бузько Бесіда - А ви знаєте, що лелека занесений до Червоної книги України? - А які тварини та рослини заносяться до Червоної книги? (Рідкісні, зникаючі) - Ми повинні берегти нашу природу і дбайливо ставитись до неї. 6. Робота з підручником (с. 31, впр. 63) • Читання тексту - Зверніть увагу на виділені слова. Кого вони називають? (Лелек, пташенят) - Яку роль вони виконують? (Зв’язують речення в тексті за змістом, дозволяють уникнути повторів) • Відповіді на питання - Про що говориться на початку тексту? - Як називається ця частина? (Зачин) - Про що повідомляється далі? - Це яка частина? (Основна частина) - Чим закінчується текст? (Кінцівка) - Отже, текст складається з трьох частин – зачину, основної частини і кінцівки. • Списування зачину - Списуючи, подумайте, яку роль відіграють виділені слова. - Як ще можна замінити слово лелеки? (чорногуз, бусол, бузько) 7. Цікаво знати… Вправа «Незакінчене речення» Мультимедійний супровід: ілюстрації лелеки - Цікаво знати що… Лелеки – великі птахи, розмах крил яких сягає до 2 метрів. - Цікаво знати що… Лелека будує гнізда на сільських будівлях, навіть на опорах електропередач. - Цікаво знати що… Улюблена їжа лелек – жаби, змії, ящірки, великі комахи, риби, птахи, навіть зайчата. ІV Закріплення вивченого матеріалу (за вправами підручника) V Оцінювання VІ Рефлексія - Лелека любить їсти рибку, а нам корисно їсти вітаміни. Про вітаміни для нашої Мовоньки ми потурбувалися – зібрали повний кошик яблук. А вона не забула про вас. (Пригощання дітей яблуками)
|