Статистика
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Урок розвитку зв'язного мовлення
[
· Викачати видалено ()
]
| 24.12.2013, 20:02 |
Мета. Узагальнити знання учнів по темі «Текст. Будова тексту»; розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння творчо мислити; розширити словниковий запас по темі «Собака - друг і помічник людини»; стимулювати творчу ініціативу. Виховувати любов до тварин, самостійність, працьовитість., бажання до самопізнання. Обладнання: мультимедійний супровід до уроку, картки з серією малюнків і деформованим текстом. Підготувала. Вчитель початкових класів Богодухівського ліцею №3 Богодухівської районної ради Харківської області Вінникова Світлана Валентинівна Хід уроку І. Організаційний момент 1. Привітання Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи швидше в клас. Біля парти станемо чемно, Хай мине час недаремно. Любі діти, у наш клас Завітали люди щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Будемо старанні всі, Сядемо на місця свої . 2. Психологічний настрій на урок. - Давайте зараз усі разом зробимо дихальну гімнастику і налаштуємося на успіх (Проговорювання вголос речень на видиху) Сьогодні чудовий день. Я готовий до нового відкриття. Я вірю у свій успіх. Хай усім щастить. (- Яке з цих речень є спонукальним?) - Поверніться один до одного і посміхніться. (Як каже народна мудрість: «Усмішка — повітря, яким дихає душа.») II. Оголошення теми і мети уроку. Ось тепер можна починати. У нас сьогодні урок розвитку зв’язного мовлення. Кожен урок - частина великого шляху до знань. Сьогодні, вирушаючи у путь, нам потрібен провідник. Хто це, ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання. 1. Розв’язування завдання-загадки. Завдання (слайд) Візьміть перший склад у сови, другий склад у риби, а третій склад у «м’якенького слова» - подушка. 2. Розповідь вчителя і підготовлених дітей про собак з показом слайдів. Коли кого можна вважати за найбільшого приятеля людині, то це - собаку, найрозумнішу, найтямушу на світі тварину. Тисячі років поряд з нами живе собака - вірний друг та помічник. Зараз на Землі існує понад 400 порід собак: від найменших, які можуть поміститись в кишені, до величезних. Собака - помічник людини з давніх часів. Вона першою прийшла до нього з лісової хащі та прийняла його заступництво. Це було дуже давно. Поступово людина привчила собаку охороняти дім-печеру. Собака став допомагати людині на полюванні. Далеко на північ, у холодних країнах, коней зовсім нема, і там подекуди тільки й їздять на собаках. Скільком героям-полярникам допомогли вони освоювати важкодоступні райони Крайньої Півночі. Хто не знає прикордонних собак? Вдень і вночі допомагають вони охороняти кордони нашої держави. Важко обійтися без собак під час охорони громадського порядку, у боротьбі зі злочинцями. Службовий собака - загроза для всіх правопорушників закону. Велику роль зіграли собаки під час Великої Вітчизняної війни. Вони вивозили з поля бою поранених бійців, знаходили міни, підривали танки. Людині, яка втратила зір, собака ніби замінює очі. Такі собаки мають спеціальний поводок. В підкоренні космічного простору собаки також зіграли велику роль. Перед тим, як людина потрапила до космосу, на розвідку до зірок піднявся собака на прізвисько Лайка. Є ще великі собаки - сенбернари. Дуже розумні ці собаки. їх вивчено розшукувати в горах під снігом заметених подорожніх. Є собаки- водолази, що рятують людей, коли хто потопає; є пожарні собаки, котрих вивчено рятувати при пожежі дітей та дрібних тварин. Служба собаки - неоціненна. 3. Метод критичного мислення «Сенкан» > Хто такий собака? (Собака — це свійська тварина.) > Підберіть слова, які характеризують собаку. Який він цей друг і улюбленець людини? (Добрий, злий, великий, маленький, відданий, розумний, службовий, мисливський, кімнатний, дворовий, ...) > Підберіть слова-дії до слова «собака». Що він робить? (Охороняє, рятує, служить, полює, ...) > Придумайте речення, в якому показано ваше відношення до собаки. Що головне ми можемо сказати про собаку? (Собака - найрозумніша свійська тварина. Собака - друг людини.) 4. Проблемне питання. Багатозначність слова «собачка». - Що таке собачка? III. Фізхвилинка IV. Робота над матеріалом уроку. 1. Складання розповіді за серією малюнків. - З яких частин складається текст? ■ Робота з першим малюнком. - Що зображено на першому малюнку? - Підберіть ім’я для хлопчика і кличку для собаки. - Як ви гадаєте про що може бути основна частина нашої розповіді? ■ Розгляд другого малюнку. - Що трапилося з хлопчиком? - Як ви гадаєте, що буде далі? ■ Розгляд третього малюнку - Чи справдилися ваші передбачення? - Якою ж буде кінцівка нашого оповідання? 2. Робота над деформованим текстом □ Він витягнув господаря з води. □ Сашко разом із своїм собакою ловили рибу. □ Собака кинувся рятувати хлопчика. □ Сашко вдячний своєму другові. □ Раптом човен перевернувся і хлопець впав у воду. 3. Підбір більш влучного заголовку до тексту. Риболовля Вірний друг Сашко і собака V. Фізхвилинка для очей VI. Самостійна робота учнів над деформованим текстом VII. Підсумок уроку. Собака дуже любить свого хазяїна, шанує його й швидко забуває хазяйські кривди, стусани й побої. Буває й так, що собака, нехтуючи власним життям, рятував хазяїна або вмирав від туги за ним на його могилі. VIII. Домашнє завдання. Об’єднання в творчі групи за інтересами. 1 група «Художня». Завдання. Зробити підборку ілюстрацій про собак, або намалювати самостійно. 2 група «Музична». Завдання. Знайти пісні про собак. 3 група «Дослідницько-пошукова». Завдання. Знайти цікаву інформацію про собак. Знайти загадки, прислів’я, скоромовки, фразеологізми, крилаті вислови, народні казки, де згадуються собаки. 4 група «Поетична». Завдання. Скласти загадки, скоромовки, вірші, акровірші про собак.
Пролунав дзвінок. Закінчився наш урок. За роботу по заслузі, Щиро дякую вам друзі!
|
Категорія: Українська мова 2 клас | Додав: SvetaV10
Заклад:|Автор:Вінникова Світлана Валентинівна E W
|
Переглядів: 3473 | Завантажень: 767
| Рейтинг: 0.0/0
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|