Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
Нас відвідали
|
Презентації
Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч
[
· Викачати видалено ()
]
| 15.02.2013, 19:24 |
Тема. Звук [ч]. Позначення його буквами Ч, ч («че») Мета: ознайомити учнів з буквою Ч («че»), її алфавітною назвою та звуковим значенням; вчити школярів правильно артикулювати звук [ч]; збагачувати лексичний запас дітей; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички читання; виховувати працелюбність, любов до природи, бажання читати книжки, пізнавати нове. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Мовна розминка. Повторення скоромовки Дві ґави зранку гасали по ґанку. Ґави просили на ґанку сніданку. 2 Оголошення теми уроку — Сьогодні, діти, ми будемо вчитися читати слова з буквою Ч («че»). III. Вивчення нового матеріалу 1 Виділення звука [ч] з мовного потоку — Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто завітав сьо¬годні до нас на урок. Ця тварина всім відома, Ніколи не виходить з дому, Їсть, гуляє, спить в хатині, Навіть носить її на спині. (Черепаха) — Молодці! Черепаха — плазун, який повільно рухається на ко¬ротких кінцівках. Голова і кінцівки можуть втягуватися в панцир. А ще, діти, черепахою називають вайлувату, неповоротку людину. — Черепаха принесла гостинці, а які саме, ми побачимо, коли виконаємо математичні дії. КАВА – ВА + ЛА + ЧІП – П = … (калачі) 2 Артикуляція звука [ч], віднесення його до приголосних, позначення фішкою Робиться висновок, що звук [ч] — приголосний, оскільки стру¬мінь повітря натрапляє на перешкоду. При вимові звука [ч] кінчик язика треба підносити до піднебіння. Звертається увага на те, що звук [ч] в українській мові — завжди твердий, і тільки перед [і] — пом’якшений. 3 Орфоепічні вправи 1) Гра «Додай слово Чу-чу-чу — калачі… (печу). Че-че-че — добре піч… (пече). Ча-ча-ча — дай скоріше… (калача). Чі-чі-чі — їж, будь ласка,… (калачі). Чи-чи-чи — ти на мене не… (кричи). Ач-ач-ач — ой, смачний… (калач)! 2) Гра «Впіймай звук» Чапля чайці чемно мовить: — Чорногуз пішов на лови. Чимчикує він до ставу Через лози кучеряві. — Назвіть слова зі звуком [ч]. — Які слова вказують на дію предмета? (Мовить, пішов, чим¬чикує) — Які з них мають спільне значення? (Пішов, чимчикує) — Доберіть інші слова, які б вказували на процес пересування. (Іти, крокувати, прямувати, шкандибати) 4 Звуковий аналіз слів Учні відгадують загадки і знаходять моделі слів-відгадок. • Не сани, не віз, а їде без коліс. (Човен) • Стоїть над водою, трясе бородою. (Очерет) • Темний шатер увесь світ накрив. (Ніч) Добирання слів зі звуком [ч] в різних позиціях — на початку, в середині, в кінці слова. (Чайка, чапля, річка, черевички, овечка, курча, піч, річ...) IV. Ознайомлення з буквою Ч («че») 1 Аналіз будови. Алфавітна назва Має рак гострющі клешні, Ними рак усе розпоре. «Че», як гілка у черешні, Що зростає вбік і вгору. 2 Робота за Букварем (с. 86–87) 1) Звуковий аналіз слів з опорою на схеми. Називання за малюнками предметів, у назвах яких є звук [ч] (чайка, часник, порічки, качка, каченята, овечка) 2) Утворення та читання складів із літерою Ч («че») ча че чу ач еч
чі чи чо ич іч
Учні читають спочатку прямі, а потім — обернені склади. 3) Вправи на розширення кута зору — Прочитайте друге і п’яте слова. Поясніть їх значення. 4) Читання стовпчиків слів. Порівняння їх у парах чабан качка річка овечки
чабани качечка річечка вівчарі
— Прочитайте двоскладові слова. (Чабан, річка, качка) — Прочитайте трискладові слова. (Чабани, річечка, качечка, овечки, вівчарі) — Прочитайте слова, в яких перший склад наголошений. (Кач¬ка, качечка, річка, річечка) — Прочитайте слова, в яких другий склад наголошений. (Ча¬бан, чабани, овечки) — Прочитайте слово, в якому наголошений третій склад. (Вівчарі) — Прочитайте слова, в яких перший звук — твердий приголосний. (Чабан, чабани, качка, качечка) — Прочитайте слова, в яких перший звук — м’який або пом’якшений приголосний. (Річка, річечка, вівчарі) — Прочитайте слова, які мають пестливе значення. (Качечка, річечка) 5) Читання слів з орієнтацією на виділені злиття (с. 86–87) 6) Читання закликаночки (с. 87) 7) Читання й заучування скоромовки (с. 87) Фізкультхвилинка Я печу, печу, печу Діткам всім по калачу, Зверху маком потрушу, В піч гарячу посаджу. Випікайтесь, калачі, У натопленій печі! Буду Васю, Олю, Нату Калачами частувати! Г. Демченко V. Творчі завдання 1 Переставте літери, щоб вийшло нове слово 1 2 3 4 5 к у р ч а
1 2 3 4 5 (ручка) 2 «Нумо, прочитай!» — Переставте слова так, щоб вийшло прислів’я. Сняться, і вночі, і вдень, калачі. (І вдень, і вночі сняться калачі.) — Як ви можете пояснити значення цього прислів’я? (У прислів’ї говориться про людину, яка весь час думає тільки про успіх, не бажаючи виконувати будь-яку роботу.) VI. Підсумок уроку — З якою буквою ознайомилися на уроці читання? — Яке звукове значення вона має?
|
Категорія: Навчання грамоти (читання) | Додав: INK
Заклад:|Автор:Бардика Ліна Дмитрівна E W
|
Переглядів: 5900 | Завантажень: 670
| Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|