Методика призначена для виявлення системи уявлень дитини про те, як він оцінює себе сам, як, на його думку, її оцінюють інші люди і як співвідносяться ці уявлення між собою.
«Драбинка» має два варіанти використання: груповий та індивідуальний. Груповий варіант дозволяє оперативно виявити рівень самооцінки. При індивідуальному вивченні самооцінки є можливість виявити причину, яка сформувала (формує) ту чи іншу самооцінку, щоб надалі в разі необхідності розпочати роботу з корекції труднощів, що виникають у дітей.
При аналізі отриманих даних виходите, з наступного:
Сходинка 1 - завищена самооцінка. Вона характерна для першокласників і є для них віковою нормою. Це пов'язано зі слабко розвиненою рефлексією (здатністю аналізувати свою діяльність і співвідносити думки, переживання і дії з думками та оцінками оточуючих).
Сходинки 2, 3 - адекватна самооцінка. У дитини сформоване позитивне ставлення до себе, він уміє оцінювати себе і свою діяльність.
Сходинка 4 - занижена самооцінка. Діти, що ставлять себе на четверту сходинку, мають трохи занижену самооцінку. Як правило, це пов'язано з певною психологічною проблемою учня. В даному випадку зруйнована ситуація і порушені міжособистісні відносини з дорослими.
Сходинки 5, 6 - низька самооцінка. Іноді у дитини ситуативно знижується самооцінка. На момент опитування щось могло статися: сварка з товаришем, погана відмітка, невдало наклеєний будиночок на уроці праці тощо.
Сходинка 7 - різко занижена самооцінка. Дитина, яка вибирає саму нижню сходинку, знаходиться в ситуації шкільної дезадаптації, особистісного та емоційного неблагополуччя.
|