Медіа-освіта — частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіа-культури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп'ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій[1]. Наталя Миколаївна
Термін «медіа»походить від латинського «medium»,( в перекладі з англійської media — засоби, способи) — це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію або дані. Медіа часто згадується як синонім до масс-медіа або новинних медіа, але в ширшому користуванні вони означають єдине середовище; його використовують, щоб передавати будь-які дані в яких-будь цілях. Сьогодні людство є активним споживачем інформації, що постійно збільшується.Кожен день світ медіа створює навколо кожної людини особливу - медійну реальність, під впливом якої формується світогляд, освіта, культура, життєві цінності. Тому особливої актуальності набувають питання, пов’язані із впливом засобів масової комунікації на навчання та виховання підростаючого покоління. Людина медіа-суспільства постійно перебуває у сфері впливу медіа-середовища і численних медіа, що стають її соціальним повсякденням. Завдання вчителя - навчити дитини орієнтуватися у світі інформації, вміти протидіяти маніпуляціям, навчити використовувати сучасні гаджети з метою обробки, зберігання, передачі інформації.
Зростання інтересу до медіа-освітніх проблем, суттєві зміни в інформаційному просторі стали передумовами створення в травні 2010 року Концепції впровадження медіа-освіти в Україні, розробленою Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, затвердженою на найвищому державному рівні. В тому ж 2010 році розпочався національний експеримент з викладання курсу «Медіа-культура» в 10 класі в 80 школах 7 областей України та м. Києва. Впровадження медіа-освіти було з ентузіазмом сприйнято педагогами і впродож трьох років до експерименту приєднались ще близько 200 шкіл як на національному, так і на регіональному рівнях. Листом Міністерства освіти і науки України від 29.03.13 № 1/9-226 «Про запровадження вивчення курсу «Основи медіаграмотності» в навчальних закладах» визнано успішним експеримент і рекомендовано запровадити вивчення курсу "Основи медіа-грамотності" в загальноосвітніх навчальних закладах за рахунок годин варіативної частини навчальних планів та у вищих педагогічних навчальних закладах .
Так. Це навчальні проекти, презентації для учнів і створені учнями, редагування текстів, створення газет. А також всі вправи, метою яких є розвиток критичного мислення.
Зараз важливим є не просто володіння інформацією, аволодіння правдивою інформацію. Інформацією, яка не «оброблена» чиєюсь думкою. Тобто інформацією,яка є фактом, а не судженням іншої людини. Сучасні засоби масової інформації (ЗМІ) повністюконтролюють розповсюдження інформації, яка визначає наші уявлення, установки, а зрештою й нашу поведінку.Мас-медіа не тільки інформують, розважають івисвітлюють. Вони володіють маніпулятивно - управлінським потенціалом, змінюючи наші установки, моделі поведінки та сприйняття дійсності. Формуючи в такий спосіб нові, часто відірвані від життя, міфи та стереотипи, ЗМІ створюють свою реальність. При цьому, оскільки така реальність сприймається мільйонами або навіть мільярдами споживачів одночасно, саме вона стає такою, яка заслуговує на довіру. Наталя Миколаївна
Дата: Вівторок, 29.03.2016, 10:37 | Повідомлення # 10
Група: Гости
Я мала можливість бути на семінарі з медіаосвіти в школі № 118. Зрозуміла, що тема дійсно актуальна. На нашому сайті є цікаві матеріали з цього семінару.
Дата: Вівторок, 29.03.2016, 12:51 | Повідомлення # 13
Група: Гости
Медіаграмотність – рівень медіакультури, який стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, тобто розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивують.
Додано (29.03.2016, 12:26) --------------------------------------------- Аргументи щодо впровадження медіа-освіти в початковій школі: - не сформована емоційно-вольова сфера; - не розвинені оціночні судження; - потужний вплив авторитету батьків і вчителя; - формування моральних норм и звичок; - медіа відповідає віковим особливостям дитини
Зі 149 шкіл Кривого Рогу 8 мають статус експериментальних навчальних закладів із впровадження медіа-освіти обласного та всеукраїнського рівнів. Це такі навчальні заклади: Криворізький Центрально-Міський ліцей, Криворізька гімназія №127,спеціалізована школа №71, загальноосвітні школи №12, №128 , №52 . З 2014 року увійшли до обласного експерименту з медіа-освіти ще 2 заклади нашого міста: Криворізький Тернівський ліцей,загальноосвітня школа №68 . В Криворізькій спеціалізованій школі № 118 було проведено семінар на тему"Впровадження медіаосвіти в роботу початкової школи", матеріали якого дійсно розміщені на сторінках сайту.