П`ятниця, 19.04.2024, 00:11,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 2 клас

ПОНЯТТЯ ПРО РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ. ЗВ'ЯЗОК СЛІВ У РЕЧЕННІ. ПОДІЛ ТЕКСТУ НА РЕЧЕННЯ
[ Викачати з сервера (3.64 Mb) ] 13.02.2013, 22:29

Методичний кабінет Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 113

ВІДКРИТИЙ УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2-А КЛАСІ

«ПОНЯТТЯ ПРО РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ.

ЗВ'ЯЗОК СЛІВ У РЕЧЕННІ. ПОДІЛ ТЕКСТУ НА РЕЧЕННЯ»

Підготувала і провела учитель
учитель початкових класів
Косенкова Ірина Анатоліївна

Кривий Ріг
Відкритий урок з української мови

Дата: 15.10.2012р.

Тема: Поняття про речення. Основні ознаки речення. Зв’язок слів у реченні.
Поділ тексту на речення.

Мета: - активізувати знання дітей про речення;
- формувати усвідомлення речення як групи слів, що виражає
закінчену думку;
- вчити правильно інтонувати речення й записувати їх;
- розвивати навички логічної побудови речень;
- виховувати культуру мовлення, любов до природи;
- розвивати уміння працювати самостійно, в групі, колективно.

Обладнання: таблиці: «Речення. Зв’язок слів у реченні.», картки для
перевірки правопису словникових слів, предметні малюнки
професій «Учитель. Вчителька», «Зошит- тренажер з
української мови. 2 клас.» авт. О.А.Вельбой, підручник
«Рідна мова. 2 клас.» авт. М.А.Білецька, М.С.Вашуленко,
предметна аплікація структури уроку «Кленове дерево во-
сени», предметні малюнки зі словами для складання речень
в групі «Ведмедик», «Їжачок».

Хід уроку:

І. Організація класу:
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидко в клас.
Біля парти станьте чемно –
Хай мине час недаремно.
Будьте уважні й старанні всі –
Сядьте рівненько на місця свої!
1-2 слайд
На дворі осінь. Дерева роздягаються, бо їм важко буде стояти і тримати під снігом листочки. І сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за тим, як разом із кленовими листочками, що падають з дерева, спливають частинки нашого уроку. (Відповідно частин уроку я буду поступово знімати кленові листочки з дерева).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Тема нашого уроку «Речення», але спочатку ми запишемо завдання калігра
фічної хвилинки та повторимо правопис словникових слів.
1.Хвилинка каліграфії: Зошит свій я відкриваю,
Правильно його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
Повторимо написання великої та маленької букви «ер»
Рр Ра Ро Ру рі Кривий Ріг (3-слайд)
Рукавом махнув – дерева зігнув. (Вітер)

2. Естафета між хлопчиками та дівчатками на повторення словникових слів «Встав пропущену букву»:(4-5 слайд)
Вер…сень ол…нь
в…разно ведмі…ь
ч…тан…я завдан…я

3. Запис нових словникових слів: учитель, учителька, вчитель, вчителька.

ІІІ.Фізкультурна хвилинка.

IV.Робота за темою уроку.
1. Давайте пригадаємо
- Що таке текст?
- З чого складається речення?
- Чи можуть речення складатися з одного слова?

1. Робота за таблицею «Речення». (6-7слайд)Знайти відмінності між реченнями записаними ліворуч та праворуч:
Високо летіли Високо в небі летіли журавлі.

З рідною землею Вони прощалися з рідною землею.

3.Робота з підручником (ст. 59-60). Виконання вправи №117.
Зіставити групи слів. Яка з них виражає закінчену думку?
*Улітку школярі зібрали
*Улітку школярі зібрали багато лікарських рослин.(Записати в зошит)
Читання правила: «Речення виражає закінчену думку».

4. Індивідуально. Робота в «Зошиті – тренажері з української мови»
Ст..4, №1- усно
Сміється ясно все навкруги.
Палає сонце, блищать луги!
Квітки звисають з гілля в садах.
Пташині співи дзвенять в полях.
( Скільки у цьому тексті речень?...4р.)
5.Звуко- буквений розбір слів з попереднього завдання:
Ясно – 4букви, 5звуків, 2склади.
Палає – 5букв, 6звуків, 3 склади.

6. Робота в парі:
«Зошит – тренажер» ст.4 №2. Замість крапок упиши слова потрібні. Якщо важко зазирни у підказку.

Послала …. люті морози. А …. не злякалися. …. в дуплі горішки гризе. …. вистрибує, гріється. Коні, корови, вівці в теплих ….. гріються.
Підказка: зима, білка, звірі, хлівах, заєць.

V. Фізкультурна хвилинка.
VI. Зв’язок слів у реченнях.
1) Робота в підручнику – вправа 121, ст.60. Прочитай, встанови межі речень.
Дзвіночки
(4речення)
Утекло від нас тепле літечко Зів’яли й затихли в лузі дзвіночки
Але чути тепер дзвіночки в кожній школі кличуть вони школярів на
урок.
У зошит записуємо друге речення.

2)Гра « Впіймай речення ! » (8-слайд)
На ліс
Ожив осінній ліс.
Рано встати золотий сонечко
Рано встало золоте сонечко.
Уже по осінньому світить
Ведмідь, борсук, їжак заснули до весни.
Білочка продовжує
Фермери зібрали гарний урожай.

VI. Робота в групі:

Допоможи їжачкам та ведмедикам заховатися в барліг. А для цього в групі з предметних малюнків зі словами треба скласти зв’язані речення
1 і 2 групи- І речення: Є, котик, Мурчик, мене.(9-слайд)
3 і 4 групи – ІІ речення : котика, пухнастий, у, дуже, хвостик.(10-слайд)
5 і 6 групи – ІІІ речення : любить, клубочком, гратися, він.(11-слайд)
(12-слайд)
VI. Підсумок уроку. Домашне завдання сторінка 59-62, вправа № 125
Категорія: Українська мова 2 клас | Додав: Natali Заклад:|Автор:КОСЕНКОВА ІРИНА АНАТОЛІЇВНА E W
Переглядів: 8652 | Завантажень: 975 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]