Четвер, 07.11.2024, 09:32,

Сайт РМО вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу
Особистий кабінет
Пропонуємо...
Статистика

Онлайн всього: 21
Гостей: 21
Користувачів: 0

Нас відвідали

Презентації

Головна » Кабінет вчителя » Українська мова » Українська мова 2 клас

Складання казки з деформованих речень
[ Викачати з сервера (9.95 Mb) ] 26.03.2013, 22:31
Тема.               «Складання  казки  з  деформованих   речень.»
Мета:  Закріплювати знання про будову тексту, його ознаки та структуру; вчити  будувати  речення,  текст;формувати в учнів уміння усвідомлювати ціліс¬ність речення, визначати тип речень, ставити потрібні розділові знаки в кінці речень; сприяти поповненню словникового запасу дітей;  роз¬вивати творчу уяву, мислення, мовлення, увагу;  виховувати  повагу  та  турботливе  ставлення  до  інших.
Тип  уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Матеріали та обладнання. Музичний запис  колискової «melodya-z-fl_mu-quotsutnkiquot-koliskova-dlya-Belli(muzofon.com)»;презентація Microsoft Power Point.

Хід  уроку
І. Організаційний момент. (1хв)

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи немає.

ІІ. Оголошення теми і мети урок та очікуваних результатів. (3хв)
 Сьогодні на уроці ви спробуєте  проявити свої творчі здібності, кожен з вас стане творцем,  а  кольорова паличка  яка зараз опиниться  у ваших руках перетвориться на чарівну  і  буде вашим надійним помічником.
( Кожен учень обирає собі  чарівну паличку).  
Час  уроку вже настав,
Не  лінуйтеся, будь ласка,
Зараз тихо в кдас до нас
Завітає..     Казка!
1.Інтерактивна вправа « Очікування».

    Що ви очікуєте від уроку?


(Слайд  1)
 

-Як ви можете пояснити, що означає слово «казка»?

(Казка – це вигадана історія із щасливим кінцем і обов'язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутня чарівництво й різні неймовірні у звичайнім житті пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним. Саме тому казки люблять і діти, і дорослі. У кожного народу є свої казки з їхніми особливостями – національними героями, побутом. Мій улюблений збірник казок – «Тисяча й одна ніч». Казки складали й складають письменники всіх країн. Наприклад, казки Пушкіна – це вже скарбу світової літератури
Казка, з якої ми все знайомі з дитинства, – це один з основних жанрів фольклору. Будь-яка казка побудована на основі вигаданого сюжету. Очевидно, що казка виросла з міфу. Але, якщо героями міфів є всілякі боги, то героями казок можуть бути звичайні люди й тварини. Ще одна характерна риса будь-якої казки – щасливий фінал)





2. Формування задуму уроку.
(Слайд  2)
 

Вчитель читає вірш Дмитра Чередниченка

На добраніч, мої лялечки,
Мої зайчики і ведмедики.
На добраніч, мої котики,
І слухняні, і вередики.
Позаплющуйте свої віченьки
Та постулюйте свої вустонька,
Ніженьки простягніть,
Спіть…

Бесіда:
    Що ви собі уявили, прослухавши вірш?
    Про кого розповів поет?
    Кого укладала спати дівчинка?Назвіть.
III. Основна частина уроку. (10 хв)
Колективна робота . Робота над деформованим текстом, добір заголовка.
Розгляньте малюнок. (Слайд  3)
 
Дайте відповіді на запитання:
    Яка пора доби зображена на малюнку?
    Що роблять іграшки?
    Що роблять зайці?
    Чим займається лялька?
    Хто підглядає за розвагами іграшок?
    Що сталося, коли іграшки помітили вовка? (Слайд  4)
 
    Як повелись мотрійки?
    Хто прогнав вовка? (Слайд  5)
 
    Що сталося з іграшками вранці? (Слайд  6)
 
    Чому мотрійки змогли перемогти вовка?

(Мотрійки малі й слабкі неодмінно перемагали. Вони не могли не перемагати, бо мали розум. Розум буває лише добрий, він сприймає страждання інших, як свої.Мотрйки не злякались вовка, тому що дали відсіч злу всі разом. Слухаючи казки, малі хлопчики та дівчатка навчалися великої науки бути розумними й добрими.)

- Сьогодні  ми  складемо  казку  про  наших  героїв  з  деформованих  речень .


 ІV. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. (5 хв)
Стратегія «Кубування» (повторення видів текстів та будови тексту)
Завітав сьогодні в клас
На урок до нас
Кубик,діти, не простий,
Кубик,діти,чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання наші перевіряє.

Увага! Аналізуємо знання «Чарівного кубика».
 
—    Що називається текстом? (Речення, зв’язані між собою за змістом, називаються текстом.)
—    Які типи текстів ви знаєте? (Слайд  7)
 
- Текст-опис – це…?
- Текст – розповідь – це…?
- Текст – міркування – це…?
—    Який тип тексту будемо складати? (Текст- розповідь)
—    Що можна дібрати до тексту? (Заголовок)
—    З яких частин складається текст? (Слайд  8)
 

V. Фізкультхвилинка. (Слайд  9) (1хв)


VІ. Творча робота над казкою  (15 хв)

    Вибір заголовка; (Слайд  10)
 
    Правила написання тексту; (Слайд  11)
 
    редагування  речень(Слайд  12,13.14)

    читання  речень;
    запис речень.


VІІ . Перевірка  написаного (2хв)
Нічна  пригода
    Вдень Оленка бавилась іграшками. А  вночі, коли дівчинка засинала, вони робили все, що їм хотілося.
    Лялька чепурилася біля люстерка. Зайці ганяли м’яча. Раптом у темряві завив вовк. Іграшки з вереском розбіглися. Не тікали тільки дерев’яні  мотрійки. Вони прогнали вовка.
    Вранці іграшки були на своєму місці.
    
VІІІ. Читання учнями  своїх  казок  (1хв)
На прикладі одного учня перевіряємо написане.
ІХ. Рефлексія результатів  уроку (2 хв)

Ось і закінчився наш урок.

Розгляньмо, чого ми навчились на уроці:
-    Я знаю … .
-    Я вмію … .
-    Я ціню … .
    Висловлювати свої думки.
    Передбачати розвиток подій у творі.
    Розкривати зміст казки.
    Складати текст з деформованих речень.
    Закріпили знання видів текстів та будову тексту.


Ви  сьогодні  були  редакторами, відредагували  казочку.
А  скажіть  мені,  що  вам  найбільш  запам’яталося  з  уроку?
Пригадайте  казочку.  Чому  вона  нас  вчить?( бути розумними й добрими. )
Я  хочу  теж, щоб  ви  завжди  робили  добро.
  На закінчення  уроку   послухайте  вірш.

                    Мудрець сказав: живи, добро  роби    
Та нагород за це не вимагай.
Нехай ця істина стара:
Людина починається  з  добра.
Добро  з роками не старіє,
Добро, як сонце душу  гріє.



Категорія: Українська мова 2 клас | Додав: Ann Заклад:|Автор:Лакшинська З.В. E W
Переглядів: 6978 | Завантажень: 691 | Рейтинг: 4.0/3

Схожі матеріали

Всього коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]